نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Bridge Constructor Portal

Bridge Constructor Portal، نسخه جدید سری Portal کمپانی ولو، یک بازی در سبک پل سازی است! با معرفی نسخه موبایل این بازی همراه باشید.

زمانی که اولین نسخه از سری Portal در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، شاهد یک بازی عجیب و جذاب از طرف کمپانی مطرح Valve بودیم که با ایده‌هایی نو، تجربه‌ای سرگرم‌کننده و ارزشمند تقدیم‌مان می‌کرد. نسخه دوم این بازی هم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و یک سری مکانیزم‌های جدید و طراحی مراحل بهتر را به همراه داشت و توانست تحسین منتقدین و گیمر‌ها را برانگیزد. حال چندی پیش کمپانی ولو یک نسخه فرعی از این سری با نام Bridge Constructor Portal را معرفی کرد که اخیرا برای پی‌سی، اندروید و آیفون منتشر شده است و یک شبیه‌سازی پل‌سازی را با المان‌های آشنای سری پورتال ترکیب کرده است. در ادامه سراغ معرفی نسخه اندروید و آیفون این بازی خواهیم رفت و در روز‌های آینده می‌توانید بررسی بازی را هم در زومجی بخوانید.

تا به امروز چندین بازی اندروید و آیفون در سبک پل‌سازی منتشر شده که برخی از آن‌ها تجربه‌های جذابی هم ارائه می‌دهند. Bridge Constructor Portal نیز بازی‌ای در این سبک است. در ابتدای بازی باید سعی کنید با درست جواب دادن به یک سری سوال، در شرکت سازنده پل استخدام شوید و پس از آن کار شما به‌عنوان فردی که باید پل‌ها را به شکلی درست بسازد، آغاز می‌شود. هدف شما در بازی در ظاهر بسیار ساده است و باید پل را به شکلی بسازید که یک ماشین، از مبدا به مقصد برسد. چند مرحله ابتدایی بازی، بسیار ساده‌اند و بیش‌تر وظیفه آشنا کردن شما با مکانیزم‌های بازی را دارند؛ به همین دلیل هم نباید انتظار چالش خاصی را از آن‌ها داشته باشید، اما به مرور زمان، مراحل پیچیده‌تر می‌شوند و عناصر جدیدی را نیز در مراحل شاهد هستیم که کارتان را سخت‌تر می‌کنند.

بازی اندروید و آیفون Bridge Constructor Portal

ترکیب مکانیزم‌های ساخت پل با پورتال‌های مشهور سری، باعث خلق گیم‌پلی جذابی شده است

اما آنچه که Bridge Constructor Portal را از دیگر بازی‌های پل‌سازی متمایز می‌کند، وجود پورتال‌های مشهور این سری در این نسخه است. پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله اول، شاهد خواهید بود که در مراحل یک سری پورتال هم ظاهر می‌شوند که نحوه عملکرد آن‌ها، برای طرفداران این سری آشنا است و ماشین از هر پورتالی که وارد شود، از پورتال دیگر خارج خواهد شد. همچنین به مرور به مراحلی خواهید رسید که بیش از دو پورتال دارند و در این حالت، رنگ پورتال‌ها تعیین‌کننده می‌شود. مثلا اگر پل را به شکلی بسازید که ماشین وارد پورتال قرمز رنگ شود، از پورتال قرمز دوم خارج خواهد شد.

در واقع ترکیب مکانیزم‌های آشنای پل‌سازی بازی‌های دیگر با پورتال‌های مشهور سری Portal، باعث شده تا گیم‌پلی Bridge Constructor Portal تقریبا همیشه جذاب باقی بماند؛ مخصوصا که سازندگان به مرور در مراحل، المان‌های جدیدی هم معرفی می‌کنند تا بازی از یکنواختی خارج شود. از طرف دیگر دقت زیادی به جزییات در این بازی شده که همین مساله هم به ارزش‌های آن اضافه می‌کند؛ مثلا نحوه ساخت سازه‌های پل یا نحوه محکم‌تر کردن آن‌ها مواردی هستند که اهمیت زیادی در بازی دارند و کافی است کمی به این مسائل دقت نکنید تا ماشین و راننده نگون‌بختش به داخل ماده اسیدی سقوط کنند و کشته شوند!

Bridge Constructor Portal از حیث گرافیکی، بازی ساده‌ای است، اما در عین سادگی طراحی‌های آن کیفیت خوبی دارند و از آن مهم‌تر، بازی از حیث فیزیک واقعا شرایط خوبی دارد و همین هم باعث شده تا شبیه‌سازی پل‌ها و نحوه حرکت ماشین طبیعی و باورپذیر باشد. چنین بازی‌هایی اگر فیزیک درست و حسابی نداشته باشند، قطعا حالت واقع‌گرایانه خودشان را از دست می‌دهند، اما Bridge Constructor Portal در این زمینه کاملا سربلند بیرون می‌آید. به‌علاوه در طول بازی موسیقی‌های خوبی هم پخش می‌شوند و بازی از این نظر هم کم و کاستی‌ای ندارد.

بازی اندروید و آیفون Bridge Constructor Portal

با اینکه این روز‌ها بازی‌های موبایل اکثرا به شکل رایگان منتشر می‌شوند، Bridge Constructor Portal با قیمتی ۵ دلاری در دسترس قرار گرفته است (قیمت نسخه پی‌سی ۱۰ دلار است) که البته این قیمت در برابر محتوایی که بازی ارائه می‌دهد معقول است. اما جالب است بدانید که با وجود پولی بودن بازی، بازهم در بین مراحل آن شاهد نمایش تبلیغات هستیم که درست است می‌توان خیلی سریع آن‌ها را رد کرد، اما حتی دیدن‌شان هم آزاردهنده است. با این حال اگر به دنبال یک بازی پازل متفاوت می‌گردید و از قضا طرفدار سری Portal هم هستید، دانلود بازی Bridge Constructor Portal پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bridge Constructor Portal


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده