نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۲

تاریخ اکران فیلم Hellraiser: Judgment مشخص شد

سایت آمازون در قسمت پیش خرید بخش فیلم‌های خود، تاریخ اکران فیلم Hellraiser: Judgment را اعلام کرد.

بعد از مدت‌ها سرانجام تاریخ اکران نسخهٔ جدید مجموعه Hellraiser با عنوان Hellraiser: Judgment (هل ریزر: قضاوت) مشخص شد. خالق مجموعه Hellraiser کلایو بارکر بود و وی فیلم ابتدایی این مجموعه را از روی داستان کوتاه The Hellbound Heart که خود آن را به نگارش درآورده بود، ساخت. فیلم ابتدایی این مجموعه در سال ۱۹۸۷ به روی پرده سینما رفت و با استقبال خوبی از طرف منتقدین همراه بود و مطمئناً شخص کلایو بارکر هم فکر نمی‌کرد که فیلم ترسناک و فانتزی وی تا این اندازه معروف و شخصیت پین‌هِد تبدیل به یکی از نمادهای ژانر فیلم‌های وحشت شود. پین‌هد را می‌توان راهب و رهبر اصلی گروه راهبان جهنمی فیلم ابتدایی این مجموعه دانست. نویسندگی و کارگردانی فیلم Hellraiser را کلایو بارکر بر عهده داشت و این فیلم اصلاً بودجه ساخت بالایی هم نداشت؛ بودجه تمام‌شده فیلم Hellraiser چیزی در حدود یک میلیون دلار بود و این فیلم در گیشه به فروش ۱۴ میلیون دلاری دست پیدا کرد که قطعاً با توجه به بودجه‌اش، باید آن را جزو دسته فیلم‌های سودآور قرار داد. اندرو رابینسون، کلر هیگینز، اشلی لاورنس و شان چپمن از جمله بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. داستان عشق شکنجه‌گر و صحنه‌های خونین و بازی فوق‌العاده داگ بردلی، تماشاچیان بسیاری را مجذوب فیلم Hellraiser کرد و موفقیت این فیلم راه را برای ساخت دنباله‌های متعدد آن هموار ساخت. 

داگ بردلی که نقش شخصیت پین هد را بر عهده داشت، در هفت فیلم دیگر مجموعه Hellraiser نیز حضور پیدا کرد و در واقع باید داگ بردلی را همچون رابرت انگلاند، یکی از نمادهای سینمای وحشت بنامیم. آخرین نقش‌آفرینی داگ بردلی در نقش پین‌هد مربوط به فیلم Hellraiser: Hellworld (هل‌ریزر: دنیای جهنمی) می‌شود که این فیلم در سال ۲۰۰۵ اکران شد. کارگردانی این فیلم بر عهده ریکا بوتا بود. در سال ۲۰۱۱ میلادی کمپانی دایمنشن فیلمز (Dimension Films) ناامید از اینکه به‌زودی قرار است حق امتیاز ساخت فیلم‌‌های مجموعه Hellraiser را از دست بدهد، تصمیم به ساخت فیلمی جدید از این مجموعه گرفت. این کمپانی باید هرچه سریع‌تر فیلمی جدید از این مجموعه را اکران می‌کرد و همین عجله سبب شد با بدترین یا بهتر بگوییم افتضاح‌ترین نسخه مجموعه Hellraiser مواجه شویم؛ این فیلم باعث تنفر و ناامیدی بی‌حد و اندازه طرفداران از این مجموعه شد. در این نسخه که با بودجه ۳۰۰ هزار دلاری ساخته شده بود، استفان اسمیت جایگزین داگ بردلی شده بود و هرچه کمتر از این نسخه صحبت کنیم، بهتر است. 

Hellraiser-II

چند سال از آخرین فیلم اکران‌شده این مجموعه گذشته بود و کمپانی دایمنشن فیلمز نه تصمیمی برای ساخت فیلم جدید داشت و نه توانایی این کار را که البته در مجموع خبری بدی هم نبود. اما خب این کمپانی که باز هم ترس از بازگشت حق امتیاز مجموعهٔ Hellraiser به خالقش، یعنی کلایو بارکر را داشت، چراغ سبزی را برای ساخت نسخهٔ جدید با عنوان Hellraiser: Judgment به سازندگان نشان داد. نگارش فیلمنامهٔ این فیلم نیز به گری جی. تانی‌کلیف، نویسندهٔ فیلمنامه Hellraiser: Revelations سپرده شده است. گری جی. تانی‌کلیف که خود بهتر می‌دانست چه دسته گلی در فیلم آخر به آب داده بود، از همان شروع کار از طرفداران خواست آن فیلم را فراموش کنند و شانس دوباره‌ای به فیلم جدید بدهند. با این حال نسخهٔ جدید دو سالی می‌شود که در بایگانی قرار گرفته بود و خبری پیرامون این فیلم منتشر نمی‌شد، اما سرانجام سایت Bloody Disgusting در گزارشی با اشاره به آن چیزی که در سایت آمازون قرار گرفته است، تاریخ اکران فیلم Hellraiser: Judgment را ۱۳ فوریه ۲۰۱۸ (۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۶) اعلام کرد.

استودیو دایمنشن فیلمز این روزها اوضاع خوبی ندارد و چون زیر مجموعه کمپانی واینستین محسوب می‌شود، با داستان‌های پیرامون کمپانی مادر خود نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. در هر صورت اگر استودیو دایمنشن فیلمز حق امتیاز مجموعه Hellraiser را واگذار کرده باشد، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران خواهد بود و شاید کیفیت فیلم‌های این مجموعه در آینده کمی بهتر شود

نکته جالب اینجا است که سایت آمازون، کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) را مسئول پخش فیلم Hellraiser: Judgment معرفی کرده است؛ نه دایمنشن فیلمز را. البته ممکن است کمپانی لاینزگیت تنها توزیع‌کننده همین نسخه باشد و بعید است دایمنشن فیلمز به این سادگی حق امتیاز این مجموعه را به کمپانی دیگری واگذار کرده باشد. استودیو دایمنشن فیلمز این روزها اوضاع خوبی ندارد و چون زیر مجموعه کمپانی واینستین (The Weinstein Company) محسوب می‌شود، با داستان‌های پیرامون کمپانی مادر خود نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. در هر صورت اگر استودیو دایمنشن فیلمز حق امتیاز مجموعه Hellraiser را واگذار کرده باشد، خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران خواهد بود و شاید کیفیت فیلم‌های این مجموعه در آینده کمی بهتر شود.

لازم به ذکر است که این اولین اعلان تاریخ اکران فیلم Hellraiser: Judgment نیست و در پاییز سال ۲۰۱۶ میلادی، بازیگر جدید نقش شخصیت پین‌هد، یعنی پاول تی. تایلور، پستی در صفحات مجازی منتشر کرده بود که در آن‌ها وی تاریخ اکران این فیلم را ۲۸ مارس ۲۰۱۷ (۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶) اعلام کرده بود که البته این اتفاق نیفتاد.

کلایو بارکر نویسنده، کارگردان و هنرمند هنرهای تجسمی در ژانرهای خیال‌پردازی و وحشت، اهل کشور انگلستان است. وی نویسندگی فیلم‌های Candyman (کندی‌من)، Book of Blood (کتاب خون) و Lord of Illusions (پادشاه توهمات) را بر عهده داشته است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده