نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷

علاقه جرمی رنر برای حضور در فیلم جداگانه هاک‌ آی

گویا جرمی رنر بسیار علاقه‌مند به حضور در فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی است و کمپانی مارول را برای ساخت فیلم این شخصیت تحت فشار قرار داده است.

طرفداران دنیای سینمایی مارول خود را آماده کنند که به نظر قرار است فیلم جداگانه یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب این دنیا ساخته شود؛ جرمی رنر بی‌صبرانه منتظر ساخت فیلم جداگانه شخصیت هاک‌ آی است.

در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که جرمی رنر با بازی در فیلم Thor (ثور) به طرفداران دنیای مارول معرفی شد؛ در واقع شخصیت هاک‌آی با نقش‌آفرینی جرمی رنر، در فیلم کنت برانا حضوری افتخاری داشت. بعد از این فیلم بود که پای شخصیت Hawkeye به دنیای سینمایی مارول باز شد و وی در حال حاضر یکی از ستون‌های اصلی گروه انتقام‌جویان به حساب می‌آید. هاک‌آی/کلینت بارتون در فیلم‌ های The Avengers (انتقام‌جویان)، The Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) و Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) حضور داشت و قرار است در دو فیلم بعدی مجموعه انتقام‌جویان، یعنی Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) و قسمت چهارم این مجموعه حضور داشته باشد. شایعات خبر حضور شخصیت رونین در فاز بعدی دنیای سینمایی مارول را می‌دهند و اگر این اتفاق بیافتد، به احتمال فراوان شخصیت هاک‌آی نیز در فاز چهارم حضور خواهد داشت و به دست‌وپنجه نرم کردن با تانوس خواهد پرداخت.

با وجود اینکه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول مشخص و نقشه راه از هم‌اکنون ترسیم شده است، اما جرمی رنر گویا علاقه زیادی به هرچه سریع‌تر ساخته شدن فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی دارد و از مارول خواسته است پیش از آنکه دیر شود به فکر ساخت این فیلم باشد. جرمی رنر ۴۶ ساله در مصاحبه با سایت South China Morning Post گفت که دوست ندارد در آینده دنیای سینمایی مارول جایی نداشته باشد. سخنان کوتاه جرمی رنر را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

ساخت فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی فوق‌العاده خواهد بود. دوست ندارم مدت زیادی منتظر بمانم. نمی‌خواهم در سن ۵۰ سالگی لباس چسب و تنگ بپوشم.

البته لازم به ذکر است که رابرت داونی جونیور ۵۰ سالگی را رد کرده است و همچنان هم سرحال مشغول به فعالیت است و مشکلی هم بابت لباس‌های خود ندارد. به احتمال قریب به یقین منظور جرمی رنر از سخنان جدیدش، تحریک مارول به هرچه سریع‌تر ساختن فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی بوده است پیش از آنکه طرفداران علاقه خود را به این شخصیت از دست بدهند یا بدتر از آن کلینت بارتون را فراموش کنند. از طرفی به نظر می‌رسد در فیلم Avengers: Infinity War شاهد نقش پررنگ‌تری از این بازیگر باشیم، ولی خب باز هم حضور در فیلمی پربازیگر، مجال چندانی به جرمی رنر نخواهد داد و وی علاقه‌مند است در فیلمی جداگانه، شخصیت اصلی داستان را بر عهده داشته باشد.

Hawkeye-II

چند سالی می‌شود که صحبت از ساخت فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی مطرح شده است، با این حال طرفداران مارول و شاید خود این کمپانی هم شک دارد که آیا این شخصیتِ تیزبین به اندازه کافی داستان در چنته دارد تا بتواند در فیلمی جداگانه و طولانی بار اصلی داستان را بر دوش بکشد یا خیر. نکته دیگر اینکه حال با خرید کمپانی فاکس، قرن بیستم توسط کمپانی والت دیزنی، بی‌اندازه شخصیت دیگر از دنیاهای مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز نیز وارد بازی شده‌اند و همین موضوع کار را برای ساخت فیلمی جداگانه از شخصیت هاک‌آی بسیار سخت خواهد کرد، چون مطمئناً مارول برنامه خود را به این آسانی تغییر نخواهد داد و شاید هم شخصیت‌های دیگری را در اولویت قرار داده باشد.

چند سالی می‌شود که صحبت از ساخت فیلم جداگانه شخصیت هاک‌آی مطرح شده است، با این حال طرفداران مارول و شاید خود این کمپانی هم شک دارد که آیا این شخصیت تیزبین به اندازه کافی داستان در چنته دارد تا بتواند در فیلمی جداگانه و طولانی بار اصلی داستان را بر دوش بکشد یا خیر

شخصیت هاک‌آی با نقش‌آفرینی جرمی رنر، یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای سینمایی مارول است و طرفداران زیادی دارد، ولی با این حال اگر فیلمی هم با محوریت این شخصیت ساخته شود، بعید است حداقل یکی دو شخصیت از دنیای انتقام‌جویان در رکاب وی نباشند. موضوع دیگر هم اینکه دیگر شخصیت محبوب دنیای انتقام‌جویان، یعنی شخصیت بلک ویدو با نقش‌آفرینی اسکارلت یوهانسن، از گزینه‌های اصلی برای ساخت فیلمی جداگانه محسوب می‌شود و شاید بهتر باشد که این دو ابرقهرمان را مارول در کنار هم قرار دهد.

حتی اگر شخصیت هاک‌آی گزینه اصلی مارول برای ساخت فیلمی جداگانه نباشد، در آن صورت هم جرمی رنر بعید است کمان خود را زمین بگذارد و از این مجموعه خداحافظی کند. این بازیگر و موسیقی‌دان آمریکایی قراردادی پرمنفعت با کمپانی والت دیزنی دارد و به نظر حداقل در شش فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول نیز حضور خواهد داشت. از طرفی احتمال ساخت اسپین‌آف‌های متعددی نیز وجود دارد و مطمئناً کار جرمی رنر به این زودی‌ها با مارول تمام نخواهد شد.

جرمی رنر از بازیگران باکیفیت این روزهای سینمای هالیوود است و معمولاً در کنار حضور در فیلم‌های ابرقهرمانی، حضور در فیلم‌های مستقل را نیز در دستور کار قرار می‌دهد. از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر می‌توان به The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (قتل جسی جیمز به‌دست رابرت فورد بزدل)، Weeks Later 28 (بیست‌وهشت هفته بعد)، Mission: Impossible: Ghost Protocol (مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح)، Hansel and Gretel: Witch Hunters (هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر)، American Hustle (حقه‌باز آمریکایی) و Arrival (ورود) اشاره کرد. آخرین نقش‌آفرینی جرمی رنر بر روی پرده سینما، مربوط به فیلم فوق‌العاده عالی و باکیفیت Wind River (ویند ریور) تیلور شریدان می‌شود که وی به‌خوبی از پس نقش خود برآمد و می‌توان این فیلم را یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین نقش‌آفرینی جرمی رنر خواند. در این فیلم بازیگرانی همچون الیزابت اولسن، جان برنتال، کلسی چودر، جولیا جونز و اریک لانگه حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Wind River با بودجه ۱۱ میلیون دلاری خود، حدود ۴۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده