// شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

تاریخ اکران فیلم A Star is Born با بازی بردلی کوپر با تاخیر روبرو شد

کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران فیلم A Star is Born به کارگردانی بردلی کوپر را به منظور همزمان شدن با فصل جوایز، حدود ۵ ماه به عقب انداخت.

کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تاریخ اکران فیلم ستاره ای متولد شده است (A Star is Born) به کارگردانی بردلی کوپر را از تاریخ هجدهم می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) به پنجم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷) تغییر داد. در این فیلم که بازسازی جدیدی از اثر کلاسیکی به هم نام به حساب می‌آید، به جز خود کوپر، بازیگران دیگری نظیر سام الیوت، بانی سامرویل، دیو چپل، گرگ گرانبرگ و اندرو دایس کلی به ایفای نقش پرداخته‌اند. نگارش و بازنویسی فیلمنامه‌ی A Star is Born نیز توسط گروهی از نویسندگان سرشناس سینما همچون آیرین مچی (The Lion King)، اریک راث (Forrest Gump) و ویل فترز (Remember Me) انجام شده است.

داستان نسخه‌ی جدید فیلم ستاره‌ای متولد شده است بر خلاف نسخه‌ی اصلی، به جای فضای سینما بیشتر روی فضای دنیای موسیقی تمرکز دارد. یک ستاره‌ی موسیقی کانتری به نام جکسون مین (کوپر) استعداد هنرمند گمنامی به نام الای را کشف و او را در جهت رسیدن به اهداف بزرگش یاری می‌کند. در این میان رابطه‌ی عاشقانه‌ای نیز بین آنها شکل می‌گیرد، ولی همینطور که الای در حال طی کردن مسیر ستاره شدن است، روز به روز محبوبیت جکسون کاهش می‌یابد؛ تا جایی که این مسئله، شکاف بزرگی را در رابطه‌ی آنها ایجاد می‌کند.

 A Star Is Born

نسخه‌ی اصلی A Star Is Born در سال ۱۹۳۷ به کارگردانی ویلیام ولمن و با بازی فردریک مارچ و جنت گینور ساخته شد که در نهایت، این اثر جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه را برای ولمن به ارمغان آورد. ۱۷ سال بعد، جرج کیوکر با بازسازی A Star Is Born و استفاده از جیمز میسون و جودی گارلند در نقش‌های اصلی، این اثر را به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های دوران خود بدل کرد که پس از نمایش، در ۶ رشته‌ی مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در سال ۱۹۷۶، فرانک پیرسون نسخه‌ی جدیدی از این اثر را با حضور کریس کریستوفرسون و باربارا استرایسند ساخت که اگرچه در بحث جلب رضایت منتقدان به موفقیت‌های دو نسخه‌ی قبلی نرسید، ولی با توجه به محبوبیت بازیگران خود، فروش شگفت‌انگیزی را در گیشه تجربه کرد.

در ابتدا قرار بود نسخه‌ی جدید A Star Is Born در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کلینت ایستوود و با بازی بردلی کوپر و بیانسه در نقش‌های اصلی ساخته شود، اما ایستوود مجبور به خروج از پروژه شد و کوپر را به‌عنوان جانشین خود به وارنر پیشنهاد کرد. در ادامه، بیانسه نیز از پروژه کنار گذاشته شد.

 A Star Is Born

وارنر پس از مشاهده‌ی نسخه ویرایش اولیه‌ی A Star Is Born تحت تاثیر کیفیت کار و بازی بردلی کوپر قرار گرفت و برای افزایش شانس موفقیت فیلم، زمان نمایش آن را به فصل جوایز منتقل کرد

بردلی کوپر در یکی از پروژه‌های جدید خود در فیلم دیوار آتلانتیک (Atlantic Wall) به کارگردانی گاوین اوکانر، نقش یک سرباز آمریکایی را ایفا خواهد کرد که همزمان با عملیات تاریخی نرماندی، در پشت خطوط دشمن گیر افتاده است. او همچنین در فیلم عمیق‌تر (Deeper) به کارگردانی کورنل موندروتسو، با گل گدوت همبازی خواهد شد. «ستاره‌ای متولد شده است» نخستین تجربه‌ی کوپر در مقام کارگردان به حساب می‌آید.

این نخستین بار نیست که برادران وارنر تاریخ نمایش A Star Is Born را تغییر می‌دهد. تهیه‌ کنندگان کار در ابتدا تاریخ بیست و هشتم سپتامبر ۲۰۱۷ (۶ مهر ۱۳۹۶) را برای زمان نمایش این فیلم در نظر داشتند، ولی در ادامه، آن را به تاریخ هجدهم می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) تغییر دادند که البته خود این تاریخ نیز تغییر کرد. وارنر اشاره کرده است که این تغییرات به دلایل مثبت صورت گرفته و ناشی از بی‌برنامگی یا ضعیف پیش رفتن کار نیست و تاریخ جدید اعلام‌شده دیگر به هیچ وجه دچار تغییر نخواهد شد. گویا وارنر پس از مشاهده‌ی ویرایش اولیه‌ی A Star Is Born تحت تاثیر کیفیت کار و بازی بردلی کوپر قرار گرفته و برای افزایش شانس موفقیت فیلم، زمان نمایش آن را به فصل جوایز منتقل کرده است.

 A Star Is Born


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده