نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

بن افلک از احتمال ایفای دوباره نقش بتمن می‌گوید

بن افلک، بازیگر نقش شخصیت بروس وین/بتمن در فیلم Justice League، اخیرا در مصاحبه‌ای نظر خود را درباره این شخصیت و آینده خود در قالب این نقش توضیح داد.

همانطور که رزومه کاری بن افلک نشان می‌دهد، او برای ایفای نقش شخصیت بتمن ابتدا برای پروژه تولید فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) که اثری مشترک از کمپانی برادران وارنر و دی سی کامیکس بود، وارد این دو کمپانی و این جریانات شد. بعد از این اثر، او حضور کوتاهی هم در فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) به عمل آورد که همانند فیلم اول خود نقش اصلی و محوری داستان نبود. در پایان هم دوباره افلک در قالب نقش شخصیت بروس وین/بتمن در فیلم Justice League (لیگ عدالت) ظاهر شد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مصاحبه‌کننده سایت خبری DailySabah مصاحبه‌ای با این بازیگر محبوب تنظیم کرد که در آن بحث‌های زیادی مطرح شد. بن افلک در این مصاحبه از فیلم لیگ عدالت سخن گفت، درباره اینکه آیا در آینده‌ای نزدیک ما شاهد حضور مجدد او در قالب این شخصیت خواهیم بود یا خیر صحبت کرد و اعلام کرد که آینده او در این مجموعه فیلم چه خواهد شد.

بن افلک در این مصاحبه ابتدا درباره نسخه‌ای که خود از مبارز شنل پوش ساخته است، توضیحاتی را با مصاحبه‌کننده و مخاطبان در میان گذاشت:

من خودم این نسخه از بتمن را به‌شدت دوست دارم. کار خیلی خطرناک و سنگینی روی دوش من گذاشته شده بود که تمام مدت می‌بایست نسبت به سوپرمن عصبانی و بی‌میل می‌بودم؛ همین موضوع باعث می‌شد که داستان و لحن فیلم به سمت تاریک بودن برود. از طرف دیگر، بتمن همانند شخصیت جوکر نیست و همانند آن بامزه و مضحک به نظر نمی‌رسد، بلکه فوق‌العاده خنده‌دار است؛ او همانند یکی از اعضای مهم برنامه‌های کمدی، با حرف‌هایی که می‌زند و موضوعاتی که پیش می‌کشد به شخصیت فلش و بقیه این اجازه را می‌دهد که بتوانند با صحبت‌های او حرف‌های خنده‌دار درست کنند.

در قسمت بعدی مصاحبه و بخش بعدی صحبت‌ها، بن افلک درباره احساسات و ادراک بروس وین ملقب به بتمن صحبت کرد و حرف‌هایش را اینگونه به زبان آورد:

من فکر می‌کنم این شحصیت به‌خصوص، یک پدیده بسیار جالب است. ما در فیلم یک نسخه افراطی مشاهده می‌کنیم که درباره بُعد دیگر بروس وین به کار رفته است؛ یک فرد کاملا واقعی. حال از طرف دیگر ما با بُعد دیگر بتمن طرف هستیم که می‌توان گفت که او یک شخصیت کاملا برنامه‌ریزی‌شده خیلی خوب است. بتمن شخصیتی است که سعی می‌کند از راه‌های مختلفی از این واقعیت که او مرموز، ناشناخته، تاریک، خونخواه و انتقام‌جو است، از تاریکی‌ها و سایه‌ها بیرون می‌آید و کاملا پنهان‌کار است، سود ببرد و به نفع خودش از این ویژگی‌ها استفاده کند. البته همانطور که دیدیم، این موضوع بارها و بارها هم به کمکش آمده و همه چیز همانگونه که دوست داشته پیش رفته است. این نوع شخصیت دوگانه‌ای که بروس وین/بتمن دارد، باعث می‌شود که او بتواند هر کاری را که در آن لحظه لازم است انجام شود، انجام دهد. اغلب اوقات این سوال در ذهن من به وجود می‌آید که «ماسک واقعی کدام است؟ آیا بروس وین ماسک واقعی است یا شخصیت بتمن ماسکی است که بروس روی چهره خود قرار داده است؟»

در قسمت آخر هم همانگونه که شما منتظرش بودید، از بن افلک درباره سال‌های آتی و اینکه آینده چه چیزی را برای او در نظر گرفته و در آن روزها بتمن چه می‌شود سوال‌هایی پرسیده شد و او اینگونه به مصاحبه‌کننده خود پاسخ داد:

من به‌شخصه، خودم خیلی آن را دوست دارم و به نظرم خیلی جالب و جذاب است. من همیشه اینگونه مسائل را با شایستگی و به عبارتی لیاقتی که آن متریال و مواد دارد، ارزیابی می‌کنم. من واقعا دوست دارم یک فیلم اختصاصی درباره شخصیت بتمن را کارگردانی کنم و هیچ‌وقت فیلمنامه‌ای دریافت نکردم که بتواند من را خوشحال کرده و خواسته‌های مرا برآورده کند. به همین علت آنها مدام از نقطه صفر شروع می‌کنند و یک فیلمنامه جدید می‌نویسند. در حال حاضر من فکر می‌کنم که احتمالات و راه‌های خیلی زیادی وجود دارد که دنیای سینمایی دی‌سی می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند و طبق همان پیش برود، اما من اینگونه نیستم؛ من فقط منافع و اهداف خودم را پیش می‌گیرم تا بتوانم به آنها دست پیدا کنم. من واقعا کار کردن با این گروه را دوست داشتم، این گروه شامل افراد بسیار خوب و فوق‌العاده بااستعدادی بود که من از کار کردن با آنها بسیار لذت بردم. ساخت این فیلم خیلی برای من لذت‌بخش بود.

فکر می‌کنید بتوانیم یک فیلم دیگر روی پرده سینماها ببینیم که دوباره بن افلک در قالب بتمن ظاهر شده باشد؟ نظر شما درباره یک اثر مستقل بتمن که بن افلک کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد چیست؟


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده