// پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

تجربه پیشرفته واقعیت افزوده در بازی Pokemon Go با آپدیت نسخه iOS

با آپدیت جدید بازی Pokemon Go روی سیستم‌عامل iOS 11 عملکرد واقعی‌تری از واقعیت افزوده را تجربه خواهید کرد.

استودیو نیانتیک لبز، سازنده بازی Pokemon Go، با بهره‌گیری از فریم‌ورک ARKit در سیستم‌عامل iOS 11 قرار است آپدیت جدیدی را در ارتباط با بخش واقعیت افزوده بازی خود در اختیار کاربران این سیستم‌عامل قرار دهد که عملکرد به مراتب بهینه‌تر و واقعی‌تری را نسبت به گذاشته از خود نشان خواهد داد.

چهارچوب ARKit در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل iOS، امکانات خاصی را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل در زمینه واقعیت افزوده قرار داده است که Niantic Labs با استفاده از آن، حالا می‌تواند موجودات محبوب خود را از نظر موقعیت در وضعیت بهتر و واقعی‌تری نمایش دهد و همچنین نسبت اندازه آن‌ها نیز قرار است طبیعی‌تر به نظر برسد. پیش از این، سازندگان پوکمون گو مجبور بودند برای تعیین موقعیت قرارگیری موجودات بازی در حالت واقعیت افزوده، از مقیاس‌های تخمینی استفاده کند که بیشتر به‌خاطر اینکه یک چیز نوظهور و تازه بود موردتوجه قرار می‌گرفت و شاید دقت چندان مناسبی نداشت.

با نصب این بروزرسانی، یک حالت جدید نیز برای به‌دست آوردن پوکمون‌ها در اختیار خواهید داشت که Expert Handler نام دارد. در این روش، شما بایستی خیلی آرام به پوکمون نزدیک شده و آن را به جمع دیگر پوکمون‌های خود اضافه کنید. البته باید دقت کنید که موجب ترس و فرار کردن آن‌ها نشوید. به‌دست آوردن پوکمون‌ها در این حالت امتیاز و پول درون‌برنامه‌ای بیشتری دربرخواهد داشت. با توجه به نسخه دمویی که نیانتیک گیمز طی تصاویری به نمایش گذاشت، نتیجه کار بسیار بهتر به نظر می‌رسد و می‌تواند پای بسیاری از افرادی را که دیگر مدت‌ها است از حالت واقعیت افزوده بازی Pokemon Go استفاده نمی‌کنند، دوباره به این بخش باز کند. در حال حاضر بیشتر بازیکنان پوکمون گو به دلیل سخت بودن به‌دست آوردن پوکمون در حالت واقعیت افزوده و همچنین مصرف بالای شارژ باتری، از این حالت استفاده نمی‌کنند.

جان هنک، مدیر عامل نیانتیک، در مورد حالت واقعیت افزوده AR+ گفت:

ما با کمک نسخه ابتدایی ARKit توانستیم یک حالت واقعیت افزوده تعاملی و بسیار جالبی را به وجود آوریم که قطعا می‌تواند لحظات زیبایی را برای به اشتراک گذاشتن با دیگر بازیکن‌ها به وجود آورد. اما پیش از این، به خاطر محدودیت‌هایی که در این بخش وجود داشت، بسیاری از مخاطبان ما حالت واقعیت افزوده را خاموش کرده‌اند. ما می‌خواهیم با این بروزرسانی واقعیت افزوده را به عنوان یک بخش خاص و جذاب از گیم‌پلی، در اختیار بازیکنان قرار دهیم.

Pokemon Go

در حالت AR+ جدید، با نزدیک شدن به چمن‌ها و بوته‌های واقعیت افزوده و لمس کردن آن‌ها، پوکمون از میان‌شان خارج شده و در یک نقطه خاص، ثابت می‌ایستد که با حرکت دوربین و نزدیک شدن به آن، موقعیتش تغییری نمی‌کند. اگر به آرامی به پوکمون نزدیک شوید، می‌توانید امتیاز حالت Expert Handler را نیز به‌دست آورید، اما باید توجه کنید که یک سیستم اندازه‌گیری فاصله تعبیه شده است که اگر با سرعت به سمت پوکمون بروید، با علامت قرمز رنگی به شما هشدار خواهد داد. همچنین نکته جالب این است که پوکمون‌هایی که پرواز می‌کنند، با فاصله نسبت به زمین قرار می‌گیرند و پوکمون‌های روی زمین با بالا و پایین پریدن‌های خود واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

تاتسو نومورا، از دیگر اعضای استودیو نیانتیک، در مورد مصرف باتری در حالت AR+ گفت:

پیش از این ما برای حالت واقعیت افزوده، از موتور بازی‌سازی به روشی غیرمعمول استفاده می‌کردیم که باعث می‌شد شاهد عملکرد بهینه‌ای نباشیم، اما با بهره‌گیری از ARKit که به طور ویژه برای استفاده از دوربین با ژیروسکوپ و تمام سنسورهای آن ساخته شده است، ما می‌توانیم بخش واقعیت مجازی را با بالاترین کیفیت تصویر و نرخ فریم ۶۰ در اختیار بازیکنان قرار دهیم. همچنین در این نسخه جدید، مصرف باتری نیز نسبت به گذشته کمتر خواهد بود.

بهره‌مندی استودیو نیانتیک از ARKit در حقیقت با همکاری اپل میسر شد. کمپانی آمریکایی قطعات مختلفی از گوشی آیفون ایکس را در اختیار این استودیو قرار داد تا روی ویژگی‌های جدید آن کار کرده و تست‌هایی را انجام دهند. جان هنک که استودیو نیانتیک را به عنوان بخشی از مجموعه گوگل برای توسعه بازی‌های واقعیت افزوده تاسیس کرد، معتقد است که آپدیت AR+ به ناچار بازیکنان پوکمون گو را به دو دسته مجزا تقسیم خواهد کرد. وی در این باره گفت که آن‌ها از هر تکنولوژی جدیدی برای بهتر شدن استفاده خواهند کرد و اکنون این اپل است که توانسته فناوری جدیدی را وارد بازار کند. وی درباره ARCore، پلتفرم واقعیت مجازی جدید گوگل نیز گفت:

برای تفکر بیشتر روی آن، یک وقت جداگانه در آینده کنار خواهم گذاشت.

هنک در ادامه گفت که تلاش آن‌ها این است که برنامه‌های واقعیت افزوده‌ای ایجاد کنند که مردم نه به خاطر قابلیت نوظهور AR بلکه به خاطر امکاناتی که برایشان فراهم می‌کنند و تاثیرات مثبتی که دارند، آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها بیشتر در زمینه واقعیت مجازی به ویژه در بازی‌ها تلاش خواهند کرد تا تعامل واقعی‌تری را ایجاد کنند.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده