// شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

بیوگرافی دواین جانسون

در این مطلب به معرفی کامل دواین جانسون مشهور به راک، بازیگر سرشناس سینما خواهیم پرداخت.

دواین داگلاس جانسون (Dwayne Douglas Johnson) در هفتم ماه می سال ۱۹۷۲ در شهر هیوارد در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او فرزند آتا مایویا و وید داگلاس بولز مشهور به راکی جانسون، یکی از قهرمانان کشتی حرفه‌ای در دهه‌ی هفتاد و هشتاد میلادی است. پدر بزرگ مادری دواین نیز همچون پدر وی، کشتی‌گیر حرفه‌ای با نام پیتر مایویا بود که در سال ۱۹۸۲، در سن ۴۷ سالگی در اثر سرطان درگذشت. دواین از طرف پدری، ریشه‌ای کانادایی دارد و از سمت مادری نیز اصالت وی به جزایر پُلی‌نز در نزدیکی هاوایی برمی‌گردد.

dwayne johnson

دواین در سال ۱۹۹۵ با دریافت دو مدرک در رشته‌های جرم شناسی و فیزیولوژی از  دانشگاه میامی فارغ التحصیل شده و در همان سال، به تیمی در لیگ فوتبال کانادا پیوست

دواین بخشی از دوران کودکی‌اش را در گری لین در حومه‌ی شهر آوکلند لیوزیلند، در کنار خانواده‌ی مادری‌اش سپری کرد و پیش از بازگشتش به آمریکا، دوران ابتدایی را در مدرسه ریچموند رود گذراند. او برای دوره‌ی دبیرستان خود وارد مدرسه‌ی پرزیدنت ویلیام مک‌کینلی در هاوایی شد ولی در ادامه، به واسطه‌ی شغل پدرش از شهر بتلهم در ایالت پنسیلوانیا سر در آورد. او در این شهر، به دبیرستان فریدم رفت. جایی که در آن با فوتبال آمریکایی آشنا شده و تبدیل به یکی از اعضای تیم دو و میدانی و کشتی مدرسه شد. استعداد جانسون در فوتبال آمریکایی در حدی بود که خیلی زود با پیشنهاد تیم‌های فوتبال کالج‌های مختلف روبرو شد. او تصمیم گرفت تا با اخذ بورسیه‌ی دانشگاه میامی، به عنوان تنومندترین بازیکن تیم فوتبال این دانشگاه در پست مدافع به میدان برود. در سال ۱۹۹۲ با همسر آینده‌اش یعنی دنی گارسیا آشنا شد که در حال فارغ التحصیلی از دانشگاه میامی بود. دواین نیز در سال ۱۹۹۵ با دریافت دو مدرک در رشته‌های جرم شناسی و فیزیولوژی از میامی فارغ التحصیل شده و در همان سال، به لیگ فوتبال کانادا رفت ولی دوران حرفه‌ای حضور وی در سطح اول این رشته، دو ماه بیشتر به طول نینجامید.     

فوتبال را فقط با یک هدف آغاز کردم. اینکه بتوانم در لیگ ملی آمریکا به میدان بروم و با پول حاصل از آن، برای پدر و مادرم خانه، اتومبیل و هر چیزی که به آن احتیاج دارند بخرم ولی در ادامه شکست سختی خوردم.

dwayne johnson

دواین جانسون در آغوش محمد علی کلی

دواین برای به دست آوردن پول مورد نیازش تصمیم گرفت تا به سراغ ورزشی برود که همچون خون در رگهایش جریان داشت. وقتی نخستین بار، ماجرای علاقه‌اش به حضور در رقابت کشتی را با پدرش مطرح کرد با مخالفت جدی وی روبرو شد ولی در ادامه با اصرار زیاد دواین، راکی ضمن اعلام موافقت خود، خودش شخصا کار آموزش فرزندش را بر عهده گرفت. اولین نصیحتی که راکی به دواین کرد، این بود که این عرصه بسیار بی‌رحم است و دوام آوردن در آن، کار چندان ساده‌ای نیست.

dwayne johnson

جانسون در سریال That '70s Show

نخستین تجربه‌ی بازیگری دواین در سال ۱۹۹۹ با سریال That '70s Show رقم خورد؛ یعنی زمانی که وی در یکی از اپیزودهای این مجموعه نقش پدرش را ایفا کرد. او در ادامه در یکی از اپیزودهای سریال پیشتازان فضا: ویجر (Star Trek: Voyager) در نقش کشتی گیری بیگانه ظاهر می‌شود که با شخصیت Seven of Nine با بازی جری رایان به مبارزه می‌پردازد.

دواین در سال ۲۰۰۱، در نخستین حضور سینمایی خود در فیلم بازگشت مومیایی (The Mummy Returns) به کارگردانی استیون سامرز، نقش ماتیوس را ایفا کرد که این اثر با فروش جهانی ۴۳۳ میلیون دلار، ضمن تجربه‌ی یک موفقیت مالی بزرگ، زمینه را برای ساخت فیلم پادشاه عقرب (The Scorpion King) با محوریت شخصیت ماتیوس فراهم کرد که در این میان، جانسون نیز یک بار دیگر برای ایفای این نقش به دنیای سینما بازگشت. او برای حضور در این فیلم، ۵ میلیون دلار دریافت کرد که این رقم پرداختی در تمام تاریخ سینما، برای بازیگری که نخستین حضورش در نقش اصلی یک فیلم را تجربه می‌کرد کاملا بی‌سابقه بود و با همین عنوان، در کتاب گینس نیز ثبت شد.

dwayne johnson

جانسون که پس از حضور در دو فیلم بسیار پرفروش، دوباره به دنیای کشتی بازگشته بود، پس از کسب چند عنوان قهرمانی عنوان کرد که عرصه‌ی بازیگری برای وی نسبت به کشتی در اولویت بالاتری قرار دارد.

اکشن کمدی The Rundown به کارگردانی پیتر برگ که در ایران بیشتر با نام تعقیب کوبنده به شهرت رسیده است، فیلم بعدی جانسون بود که او در آن نقش جایزه بگیری به نام بک را ایفا می‌کند که برای پیدا کردن شخصی، راهی جنگل‌های آمازون می‌شود. این فیلم علیرغم نقدهای عموما مثبتی که دریافت کرد ولی در گیشه با شکست مواجه شد. تانوی رید که از بستگان نزدیک جانسون به حساب می‌آید، در این فیلم نیز همچون فیلم‌های بازگشت مومیایی و پادشاه عقرب، به عنوان بدل وی سر تصویربرداری صحنه‌ها حضور داشت. او در ادامه، در تمام فیلم‌های جانسون، به عنوان بدلکار ثابت وی خود را معرفی کرد.

dwayne johnson

جانسون و بدل ثابت وی، تانوی رید

فیلم بعدی جانسون، سربلند (Walking Tall) به کارگردانی کوین بری، بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۷۳ بود که او در آن نقش یک افسر سابق ارتش به نام کریس وان را بازی می‌کند که پس از ۸ سال به زادگاهش بازگشته تا در کارخانه‌ی چوب‌بری محلی به کار مشغول شود. اما پس از مدتی، متوجه می‌شود که کارخانه توسط دوست قدیمی وی به کازینو تبدیل شده و تمام شهر را مواد مخدر و خشونت فرا گرفته است. او در ادامه پس از ناامید شدن از قانون، تصمیم می‌گیرد تا خودش در برابر جرم و جنایت ایستادگی کند. جانسون دلیل پذیرش نقش کریس را اینگونه عنوان می‌کند که او بلافاصله پس از خواندن فیلمنامه، به این نتیجه رسید که برای ایفای این نقش از هر کسی مناسب‌تر است.

جانسون در ادامه در فیلم رستاخیز (Doom) به کارگردانی آندری بارتکویاک که بر اساس مجموعه بازی ویدئویی به همین نام ساخته شده بود، نقش تفنگداری به نام سارج را ایفا می‌کند که به منظور بررسی دلیل قتل عام شدن برخی از پژوهشگران، با تعدادی از افرادش وارد مؤسسه‌ای تحقیقاتی در مریخ می‌شود. این فیلم با توجه به بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری خود، به فروش قابل قبولی دست نیافت. جانسون که به واسطه‌ی نقش آفرینی در رستاخیز، نامزد دریافت تمشک طلایی در بخش بدترین بازیگر مرد شده بود، در ادامه از این فیلم به عنوان یک نمونه‌ی خوب برای تلاش در جهت ساخت فیلمی قابل قبول بر اساس بازی‌های ویدئویی نام برد که در ادامه با شکست روبرو شد و اینکه معمولا اقدام به این کار، نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت.

dwayne johnson

ریچارد کلی، کارگردان جوان سینما که با نخستین فیلم بلند خود یعنی دانی دارکو (Donnie Darko) تحسین گسترده‌ی منتقدان را به خود جلب کرده بود، برای نقش اصلی فیلم بعدی خود، اثری پسا آخرالزمانی به نام داستان‌های ساوت‌لند (Southland Tales) به سراغ دواین جانسون رفت. دواین در این فیلم، نقش جریکو کین، ستاره‌ی فیلم‌های اکشن، را ایفا می‌کند. داستان‌های ساوت‌لند با وجود انتظارات زیادی که ایجاد کرده بود، در پایان به یک شکست خورده‌ی بزرگ تبدیل شد. جانسون در ادامه در فیلم دار و دسته فوتبالی‌ها (Gridiron Gang) نقش زندانبانی به نام شان پورتر را ایفا می‌کند که پیشنهاد تشکیل تیم فوتبالی متشکل از زندانیان را ارائه داده و در ادامه نیز، مربیگری این تیم را بر عهده می‌گیرد. او که در سال‌های جوانی‌اش، تجربه‌های بسیار خوبی را از حضور در سطح بالای فوتبال آمریکایی برای خود اندوخته بود، در فیلم بعدیش یعنی نقشه بازی (The Game Plan) نقش ستاره‌ی فوتبالی به نام جو کینگمن را ایفا می‌کند که ناچار است از دختر کوچکش که حاصل ازدواج ناموق اوست نگهداری کند. این فیلم که بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان را در بر می‌گرفت، با وجود دریافت نقدهایی منفی به فروش فوق العاده‌ای دست یافت و در این میان، جانسون نیز برای نخستین بار نامزد دریافت جوایز برگزیده کودکان در بخش محبوب‌ترین بازیگر مرد شد که در نهایت، رقابت را به جانی دپ واگذار کرد.  

dwayne johnson

جانسون پس از پیشنهاد طرفداران مجموعه Fast & Furious که گفته بودند دوست دارند او و دیزل را به طور همزمان روی پرده‌ی سینما ببیند جایگزین تامی لی جونز شد

جانسون در اکشن کمدی اسمارت را بگیر (Get Smart) که بر اساس سریال کلاسیک مل بروکس و باک هنری به همین نام ساخته شده است، در یکی از نقش‌های مکمل فیلم ظاهر می‌شود. او پس از تجربه‌ی موفق The Game Plan وRace to Witch Mountain، در فیلم دیگری با مخاطب کودکان و نوجوانان با نام Tooth Fairy نقش یک بازیکن حرفه‌ای هاکی روی یخ را بازی می‌کند. فیلمی که قرار بود در سال ۱۹۹۲ و با حضور آرنولد شوارتزنگر در نقش اصلی ساخته شود. دواین در فیلم اون یکی‌ها (The Other Guys) به کارگردانی آدام مک‌کی نیز حضوری کوتاه ولی جذاب را تجربه کرد. او در پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن با عنوان Fast Five، در نقش یک مامور امنیتی سرسخت با نام لوک هابز ظاهر می‌شود. نقشی که در حقیقت برای تامی لی جونز نوشته شده بود ولی بنا به اظهارات وین دیزل، جانسون پس از پیشنهاد طرفداران این مجموعه که گفته بودند دوست دارند او و دیزل را به طور همزمان روی پرده‌ی سینما ببیند جایگزین جونز شد. از طرفی جانسون دوست داشت که با پذیرش این نقش، ادای دینی به کمپانی یونیورسال داشته باشد که برای نخستین بار، از وی در یک فیلم سینمایی استفاده کرد. بازی جانسون در این فیلم با واکنش مثبت منتقدان همراه شد تا جایی که آنها اعتقاد داشتند حضور او در این فیلم، جان تازه‌ای به کل مجموعه بخشیده است. منتقد تلگراف، نمایش همزمان جانسون و دیزل را رویدادی خارق العاده توصیف کرد و منتقد امپایر نیز ضمن تقدیر از نقش آفرینی جانسون، روی آوردن این مجموعه به شکست قوانین فیزیکی را بسیار جذاب دانست. دواین در قسمت‌های بعدی مجموعه‌ی سریع و خشمگین با عناوین Fast & Furious 6، Furious 7 و The Fate of the Furious دوباره در نقش شخصیت هابز ظاهر شد.

dwayne johnson

جانسون پس از سریع و خشمگین، در ادامه‌ی حضورش در مجموعه‌های پرفروش، در فیلم‌های سفر ۲: جزیره اسرارآمیز (Journey 2: The Mysterious Island) و جی. آی. جو: تلافی ( G.I. Joe: Retaliation) به ایفای نقش پرداخت. رنج و گنج (Pain & Gain) به کارگردانی مایکل بی، فیلم بعدی جانسون بود که وی در آن برای ایفای نقش یک بدنساز، دوره‌های فشرده‌ی بدنسازی را برای عضلانی‌تر شدن بدنش پشت سر گذاشت. او برای صرفه جویی در بودجه‌ی فیلم نیز، دستمزد خود را به شکل قابل توجهی کاهش داد. دواین در فیلم هرکول (Hercules) برای به تصویر کشیدن این قهرمان اسطوره‌ای، ضمن پیگیری تمرینات خود، برنامه‌ی غذایی طاقت فرسایی را از سر گذراند و برای ارتباط بیشتر با ویژگی‌های شخصیتی وی و گرفتن حس و حال آن، مدت زیادی را به تنهایی زندگی کرد. هرکول پس از نمایش در آمریکا، با شکستی بزرگی روبرو شد البته در ادامه فروش جهانی آن، وضعیت را تا حدود زیادی تغییر داد. دواین در فیلم بعدیش یعنی سن آندریاس (San Andreas) به کارگردانی برد پیتون نقش خلبانی به نام ریموند گینس را ایفا می‌کند که پس از وقوع یک زمین لرزه‌ی بزرگ، سوار بر هلیکوپتر خود سراسر کالیفرنیا را به جستجوی دخترش می‌گردد. سن آندریاس پس از نمایش، با فروش ۱۵۵ میلیون دلار در آمریکا و ۴۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان، به پرفروش‌ترین فیلمی تبدیل شد که جانسون در نقش اصلی آن به ایفای نقش پرداخته است.

dwayne johnson

دواین در دو فیلم اطلاعات مرکزی (Central Intelligence) و گارد ساحلی (Baywatch)، توانایی‌های خود را در آثار کمدی نیز به چالش کشید. اطلاعات مرکزی به واسطه‌ی شیمی مناسب بین جانسون و کوین هارت، مورد توجه ویژه‌ی مخاطبان قرار گرفت و در گیشه نیز به فروش بسیار خوبی دست یافت. در نقطه‌ی مقابل، گارد ساحلی با واکنش بسیار منفی منتقدان روبرو شده و نمرات بسیار پایینی را دریافت کرد تا جایی که در ادامه صدای دواین نیز درآمد. او با بی اهمیت خواندن نظرات منتقدان، اشاره کرد که این فیلم برای رضایت عامه‌ی مردم ساخته شده است و به آنها هیچ ربطی ندارد. جانسون که قبل‌تر نیز در انیمیشن سیاره ۵۱ (Planet 51) به جای شخصیت اصلی داستان به صداپیشگی پرداخته بود، در انیمیشن موآنا (Moana) به جای نیمه خدایی به نام مائونی صحبت کرد که همچون خود او اهل جزایر پُلی‌نز بود. جالب اینجاست که سازندگان کار برای طراحی شخصیت مائونی از پیتر مایویا، پدربزگ دواین، الهام گرفتند و از نظر ظاهر و حتی شکل خالکوبی این شخصیت نیز او را شبیه به مایویا کردند. دواین اعتقاد دارد که سخت‌ترین بخش بازیگری، بحث نوع بیان بازیگر و انتقال احساسات از این طریق است و از همین رو، صداپیشگی در انیمیشن را بسیار دشوارتر از بازیگری می‌داند. او که از طرفداران انیمیشن علاءالدین (Aladdin) است و دخترش نیز علاقه‌ی زیادی به انیمیشن پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) دارد، پس از حضور در این اثر اعلام کرد که یکی از مهمترین آرزوهایش که همکاری با ران کلمنتس و جان ماسکر بود رنگ حقیقت به خود گرفته است.

dwayne johnson

 دواین در سال ۲۰۰۰ کتاب زندگینامه‌ی خود را منتشر کرد که این اثر برای چندین هفته‌ی متوالی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت

کمتر ورزشکاری به محبوبیت دواین جانسون رسیده است و در یکی دو دهه‌ی اخیر نیز کمتر کسی را در تمام زمینه‌ها می‌توان یافت که تا این حد روی فرهنگ مردم آمریکا تاثیر گذاشته باشد. تا امروز تصویر جانسون در صفحه نخست مجله‌های معتبری همچون رولینگ استون (Rolling Stone)، تی‌وی گاید (TV Guide)، انترتینمنت ویکلی (Entertainment Weekly) و نیوزویک (Newsweek) به چاپ رسیده است. در سال ۲۰۱۳ مجله فوربز (Forbes) جانسون را در جایگاه بیست و پنجم بانفوذترین چهره‌های سرشناس جهان قرار داد و در سال ۲۰۱۵، مجله Muscle & Fitness وی را به عنوان مرد برتر قرن معرفی کرد. همچنین او در سال ۲۰۱۶ توسط مجله تایم (Time) به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان و توسط مجله People نیز به عنوان جذاب ترین مرد سال انتخاب شد. در سال ۲۰۰۰، دواین با همکاری جو لیدن، کتاب زندگینامه‌ی خود را منتشر کرد که این اثر برای چندین هفته‌ی متوالی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

dwayne johnson

دواین در سال ۲۰۰۶ بنیاد خیریه‌ای را به منظور حمایت از کودکان بیمار و کودکان در معرض خطر تاسیس کرد. او همچنین در اکتبر سال ۲۰۰۷، مبلغ یک میلیون دلار را در جهت بازسازی امکانات رشته‌ی فوتبال دانشگاه میامی، به این مرکز آموزشی اهدا کرد. جانسون از سال ۲۰۱۶ با شرکت آندر آرمور در تولید لوازم و پوشاک ورزشی وارد همکاری شد و در همان سال با کمک لیلی سینگ، کانال خود را در یوتیوب تحت عنوان The Rock راه اندازی کرد.

دواین در اوقات فراغت خود علاقه‌ی زیادی به ماهیگیری، گوش کردن رپ و تماشای فیلم دارد. بازیگران محبوب وی در سینما تامی لی جونز و آنجلا باست هستند و فیلم پدرخوانده را بیش از سایر فیلم‌ها دوست دارد. کشتی‌گیر محبوبش ریک فلر است. رنگ محبوبش مشکی و خوردن پیتزا و دونات را به هر خوراکی دیگری ترجیح می‌دهد. دواین اعتقاد دارد که موفقیت هیچگاه یک شبه به دست نمی‌آید و برای پیشرفت کردن، باید تلاش کنیم که هر روز مقداری از روز قبل بهتر باشیم. او تلاش می‌کند که در زندگی انسان خوبی باشد و خوب‌ هم باقی بماند.

خوب است که مهم باشیم ولی مهم‌تر آن است که خوب باشیم. این جمله‌ای بود که وقتی ۱۵ سال داشتم از یکی از دوستانم شنیدم و از آن روز به بعد، هیچگاه آن را فراموش نکردم.

dwayne johnson

دواین جانسون به همراه ویل فرل در Saturday Night Live

جانسون در  سال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا خواهد شد

جانسون که از نقطه نظر سیاسی، خود را کاملا مستقل و بدون دلبستگی به دو جناح سیاسی مهم آمریکا یعنی حزب جمهوری‌خواه و حزب دموکرات می‌داند، چند باری اعلام کرده که روزی رئیس جمهور ایالت متحده خواهد شد. با این حال او در مصاحبه‌ی اخیر خود اشاره کرده که به دلیل ترافیک بالای برنامه‌هایش و همینطور حضور در تصویربرداری چندین فیلم مختلف، زمان کافی را برای آماده کردن خودش برای انتخاب ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نخواهد داشت ولی قطعا در انتخابات سال ۲۰۲۴ برای دستیابی به سمت ریاست جمهوری نامزد خواهد شد. دواین همچنین اعلام کرده که آنچه دونالد ترامپ در عرصه‌ی بین المللی به دنبال آن است کاملا مغایر با دیدگاه مردم آمریکا است و او نمی‌تواند احساسات مردم کشورش را نمایندگی کند.

دواین در سوم می سال ۱۹۹۷ با دنی گارسیا ازدواج کرد و آنها در سال ۲۰۰۱ صاحب یک فرزند دختر با نام سیمونه الکساندرا شدند. اگرچه دواین و دنی در سال ۲۰۰۷ از یکدیگر جدا شدند ولی این جدایی نقطه‌ی پایانی بر رابطه‌ی آنها نبود و این زوج سابق، در مسائل تجاری همچنان شرکای بسیار خوبی برای یکدیگر به حساب می‌آیند. آنها با همکاری هم کمپانی سون باکس پروداکشن (Seven Bucks Productions) را راه اندازی کردند که از طریق آن به تولید آثار سینمایی و تلویزیونی می‌پردازند. فیلم‌های جومانجی: به جنگل خوش آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle)، رمپیج (Rampage)، آسمان خراش (Skyscraper) و سریال تلویزیونی فوتبالیست‌ها (Ballers) از جمله محصولات این کمپانی هستند. طبق اظهارات جانسون، او به این دلیل این نام را برای کمپانی خود انتخاب کرده که همیشه به یاد داشته باشد که در روز نخست، کار خود را تنها با هفت دلار آغاز کرد. دواین مدت کوتاهی پس از جدایی‌اش، با لورن هاشین وارد رابطه‌ی عاشقانه شد که روابط آنها تا به امروز نیز پابرجا باقی مانده است. دواین و لورن، در دسامبر ۲۰۱۵ صاحب دختری به نام جاسمین شدند و در دسامبر ۲۰۱‍۷ نیز دومین فرزندشان را به دنیا آوردند که او نیز همچون دو فرزند قبلی دواین، یک دختر بود.

dwayne johnson

دواین در کنار همسر سابق و شریک تجاری‌ کنونی‌اش دنی گارسیا

dwayne johnson

در کنار لورن هاشین

dwayne johnson

به همراه دخترش سیمونه الکساندرا 

dwayne johnson

به همراه دخترش جاسمین

فهرست فعالیت‌های دواین جانسون:

سمتزمینهکارگرداننامسال
صداپیشهبازی ویدئویی-

WWF War Zone

۱۹۹۸
بازیگرسریال تلویزیونیدیوید ترینر

That '70s Show

۱۹۹۹
بازیگرسریال تلویزیونیپیتر ده لوئیس

The Net

۱۹۹۹
صداپیشهبازی ویدئویی-

WWF Attitude

۱۹۹۹
بازیگرسریال تلویزیونیمایکل ویار

Star Trek: Voyager

۲۰۰۰
بازیگرفیلم ویدئوییکوین دان

The Rock - The People's Champ

۲۰۰۰
صداپیشهبازی ویدئوییتوشیهیکو هیکازاوا

WWF SmackDown! 2: Know Your Role

۲۰۰۰
بازیگرفیلم سینماییاستیون سامرزThe Mummy Returns۲۰۰۰
بازیگرفیلم سینماییلیونل سی مارتین

Longshot

۲۰۰۱
بازیگرفیلم سینماییچاک راسل

The Scorpion King

۲۰۰۲

صداپیشهبازی ویدئویی-

WWE WrestleMania X-8

۲۰۰۲
بازیگرفیلم ویدئوییکوین دان

WWE Global Warning Tour: Melbourne

۲۰۰۲
صداپیشهبازی ویدئوییادوارد لینلیThe Scorpion King: Rise of the Akkadian۲۰۰۲
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE Crush Hour۲۰۰۳
بازیگرفیلم ویدئویی-WWE: Brock Lesnar: Here Comes the Pain۲۰۰۳
بازیگرفیلم سینماییپیتر برگThe Rundown۲۰۰۳
بازیگرفیلم ویدئوییکوین دانWWE: The Stone Cold Truth۲۰۰۴
بازیگرفیلم سینماییکوین بریWalking Tall۲۰۰۴
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE SmackDown! vs. RAW۲۰۰۴
بازیگرفیلم سینماییاف. گری گریBe Cool۲۰۰۵
بازیگرفیلم کوتاه-Be Cool: Close-Up - The Rock۲۰۰۵
بازیگرفیلم سینماییآندری بارتکویاکDoom۲۰۰۵
بازیگرفیلم سینماییریچارد کلیSouthland Tales۲۰۰۶
صداپیشهبازی ویدئویی-Spy Hunter: Nowhere to Run۲۰۰۶
بازیگرفیلم سینماییفیل جونوGridiron Gang۲۰۰۶
بازیگرفیلم سینماییرابرت بن گارانتReno 911!: Miami۲۰۰۷
بازیگرسریال تلویزیونیریچ کارلHannah Montana۲۰۰۷
بازیگرسریال تلویزیونیراندل شریدانCory in the House۲۰۰۷
بازیگرفیلم سینماییاندی فیکمنThe Game Plan۲۰۰۷
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE SmackDown vs. RAW 2008۲۰۰۷
بازیگرفیلم کوتاهجی تورسDisaster! A Major Motion Picture Ride... Starring You!۲۰۰۸
بازیگرفیلم سینماییپیتر سگالGet Smart۲۰۰۸
بازیگرفیلم سینماییاندی فیکمنRace to Witch Mountain۲۰۰۹
بازیگرنمایش تلویزیونیدنیل کازن و دون روی کینگSaturday Night Live۲۰۰۹
تهیه کنندهمستند سینماییمارشال کوریRacing Dreams۲۰۰۹
صداپیشهانیمیشن سینماییخورخه بلانکوPlanet 51۲۰۰۹
صداپیشهانیمیشن سریالیدومینیک بیانچیFamily Guy۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییمایکل لمبکTooth Fairy۲۰۱۰
بازیگرسریال تلویزیونیپیتر جی راولیCubed۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییتایلر پریWhy Did I Get Married Too?۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییآدام مک‌کیThe Other Guys۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییاندی فیکمنYou Again۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییجورج تیلمن جونیورFaster۲۰۱۰
صداپیشهانیمیشن سریالیدیوید هرتمنTransformers Prime۲۰۱۰
بازیگرفیلم سینماییجاستین لینFast Five۲۰۱۱
صداپیشهبازی ویدئوییکوری لدسماWWE '12۲۰۱۱
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییبرد پیتونJourney 2: The Mysterious Island۲۰۱۲
بازیگرسریال تلویزیونی-Clash Time۲۰۱۲
صداپیشهبازی ویدئوییپل هیمنWWE '13۲۰۱۲
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییریک رومن ووSnitch۲۰۱۳
تهیه کنندهسریال تلویزیونی-The Hero۲۰۱۳
بازیگرفیلم سینماییجان ام چوG.I. Joe: Retaliation۲۰۱۳
بازیگرفیلم سینماییدیتو مونتیلEmpire State۲۰۱۳
بازیگرفیلم سینماییمایکل بیPain & Gain۲۰۱۳
بازیگرفیلم سینماییجاستین لینFast & Furious 6۲۰۱۳
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE 2k14۲۰۱۳
بازیگرفیلم سینماییبرت رتنرHercules۲۰۱۴
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE 2k15۲۰۱۴
بازیگرفیلم کوتاهمایکل برک و الکس ریچنبکManny Pacquiao Becomes a Professional Wrestler۲۰۱۵
بازیگرفیلم سینماییجیمز وانFurious 7۲۰۱۵
بازیگرفیلم سینماییبرد پیتونSan Andreas۲۰۱۵
بازیگرفیلم کوتاهتیری کوپFast & Furious: Supercharged۲۰۱۵
بازیگرفیلم سینماییجان ام چوJem and the Holograms۲۰۱۵
صداپیشهبازی ویدئویی-WWE 2k16۲۰۱۵
بازیگرفیلم سینماییراوسون مارشال تربرCentral Intelligence۲۰۱۶
صداپیشهفیلم سینماییران کلمنتس  و جان ماسکرMoana۲۰۱۶
 بازیگر و تهیه کنندهسریال تلویزیونیاسکات براونMillennials: The Musical۲۰۱۶
تهیه کنندهسریال تلویزیونی-Clash of the Corps۲۰۱۶
صداپیشهانیمیشن کوتاهران کلمنتس  و جان ماسکرGone Fishing۲۰۱۷
بازیگرفیلم سینماییاف گری گریThe Fate of the Furious۲۰۱۷
تهیه کنندهمستند تلویزیونیجان الپرت و متیو اونیلRock and a Hard Place۲۰۱۷
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییست گوردونBaywatch۲۰۱۷
بازیگر و تهیه کنندهسریال تلویزیونیمختلفBallers۲۰۱۷
تهیه کنندهمستند تلویزیونی-Soundtracks: Songs That Defined History۲۰۱۷
بازیگر و تهیه کنندهسریال تلویزیونیسم گورسکی و نیکو پورینگرLifeline۲۰۱۷
تهیه کنندهمینی سریالاسکات براونLogan Paul Summer Saga۲۰۱۷
بازیگرفیلم سینماییجیک کاسدانJumanji: Welcome to the Jungle۲۰۱۷
تهیه کنندهسریال تلویزیونیاسکات براونBro/Science/Life: The Series۲۰۱۷
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییبرد پیتونRampage۲۰۱۸
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییراوسون مارشال تربرSkyscraper۲۰۱۸
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییاستیون مرچنتFighting with My Family۲۰۱۸
بازیگرفیلم سینماییگاوین اوکانرSuicide Squad 2۲۰۱۹
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییبرد پیتونSan Andreas 2-
بازیگرفیلم سینماییژاومه کویت-سراJungle Cruise-
بازیگرفیلم سینماییبرد پیتونJourney 3: From the Earth to the Moon-
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینماییشین بلکDoc Savage-
تهیه کنندهفیلم سینمایی-Teddy Bear-
بازیگرفیلم سینمایی-Black Adam-
تهیه کنندهفیلم سینماییریک فاموییواSon of Shaolin-
بازیگر و تهیه کنندهفیلم سینمایی-Big Trouble in Little China-


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده