// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

رشیدا جونز و کری واشنگتون کامیک Goldie Vance را به سینما می‌آورند

رشیدا جونز٬ نویسندگی و کارگردانی فیلم گلدی ونس (Goldie Vance) را بر اساس مجموعه‌ کامیکی با همین نام بر عهده خواهد داشت. کری واشنگتون نیز تهیه کننده‌ی این پروژه خواهد بود.

رشیدا جونزريا، بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان ۴۱ ساله‌ی آمریکایی، هدایت فیلم جدید کمپانی فاکس قرن بیستم (Twentieth Century Fox) تحت عنوان گلدی ونس (Goldie Vance) را بر اساس مجموعه‌ی کامیکی به همین نام بر عهده گرفته است. کری واشنگتون، ستاره‌ی سریال رسوایی (Scandal) از طریق کمپانی فیلمسازی خود، سیمپسون استریت بنر(Simpson Street banner) تهیه کنندگی این اثر را بر عهده داشته و راس ریچی (2 Guns)، استفن کریستی (The Empty Man) و آدام یولین (Solace) نیز وی را در امر تولید فیلم همراهی خواهند کرد. فیلم تلویزیونی تاییدیه (Confirmation) نخستین تجربه‌ی واشنگتون در زمینه‌ی تهیه کنندگی بود که این اثر سال گذشته از شبکه HBO پخش شد.

Kerry Washington

کری واشنگتون

نخستین قسمت از سری کامیک‌های گلدی ونس، به نویسندگی هوپ لارسون و تصویرگری بریتنی ویلیامز، در ماه آوریل ۲۰۱۶ توسط Boom! Studios انتشار یافت و تا به امروز نیز ۱۱ قسمت دیگر در ادامه‌ی آن منتشر شده است. لارسون که در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ دومرتبه موفق به تصاحب جایزه آیزنز (Eisner Award) شده است، نویسندگی آثار کمیکی نظیر رویای سمندر (Salamander Dream) و سری جدید بت‌گرل (Batgirl) را در کارنامه دارد.

شخصیت گلدی ونس، یک دختر ۱۶ ساله‌ی بسیار کنجکاو است که به همراه پدرش که مدیریت یک هتل را بر عهده دارد، در شهر میامی در ایالت فلوریدا زندگی می‌کند. گلدی همواره رویای این را دارد که روزی تبدیل به یک کارآگاه شود. زمانی که کارآگاه هتل با نام والتر، قادر به رمزگشایی از یکی از پرونده‌هایش نیست، تصمیم می‌گیرد تا برای حل معما از هوش و استعداد گلدی و همینطور روابط خوب وی با مشتریان هتل کمک گرفته و در عوض، روش‌های ویژه‌ی کارآگاهی را به دخترک بیاموزد.

کری واشنگتون، احساس خود را درباره‌ی ساخت این فیلم اینگونه بیان می‌کند:

از اینکه برای روایت این داستان، با رشیدا و BOOM! Studios همکاری خواهم کرد بسیار هیجان زده هستم. فاکس بدون شک بهترین خانه برای این پروژه است. گلدی ونس همان طور که ذهن مرا درگیر خود کرده، قلب شما را نیز به تسخیر خود درخواهد آورد.

راشیدا جونز نیز از قبول پیشنهاد هدایت Goldie Vance اینگونه ابراز مسرت می‌کند.

گلدی ونس، دقیقا همان قهرمان شجاع، کنجکاور و بامزه‌ای است که ما در حال حاضر به آن احتیاج داریم. باعث افتخار من است که در به تصویر کشیدن این داستان در دنیای حقیقی، با واشنگتون، BOOM! Studio و فاکس مشارکت خواهم کرد.

Rashida Jones

رشیدا جونز

رشیدا جونز پیش از هر چیزی به واسطه‌ی حضور در مجموعه‌های کمدی همچون اداره (The Office)، پارک‌ها و تفریحات (Parks and Recreation) و بازی در نقش اصلی سریال جنایی انجی ترایبکا (Angie Tribeca) به شهرت رسیده است. با این وجود او در سال‌های اخیر راه خود را به پشت دوربین نیز پیدا کرده و علاوه بر نوشتن فیلمنامه‌ی سلست و جسی برای همیشه (Celeste & Jesse Forever) و اپیزود سقوط آزاد (Nosedive) از سریال آینه سیاه (Black Mirror)، تهیه کنندگی سریال‌هایی نظیر Angie Tribeca و Claws را نیز بر عهده داشته است. اگرچه جونز یکی از فیلمنامه نویسان انیمیشن مورد انتظار پیکسار، داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4) به حساب می‌آمد ولی اخیرا از این پروژه خارج شده و بدین ترتیب او با فراغ بال بیشتری روی اقتباس فیلمنامه‌ی Goldie Vance و کارگردانی آن تمرکز خواهد کرد.

Goldie Vance در کنار آثار دیگری همچون سیلور و بلک (Silver and Black)، کاپیتان مارول (Captain Marvel) و زن شگفت انگیز ۲ (Wonder Woman 2) از جمله فیلم‌های اقتباسی از آثار کامیک است که زنان، نقش کلیدی را در ساخت آن بر عهده خواهند داشت.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده