نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

پتی جنکینز از کلیت داستان فیلم Wonder Woman 2 سخن گفت

طبق صحبت‌های جدید پتی جنکینز، قسمت دوم فیلم Wonder Woman (واندر وومن) داستان عاشقانه فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

پتی جنکینز، کارگردان فیلم موفق Wonder Woman (واندر وومن)، داستان قسمت دوم این فیلم را عاشقانه‌ای معرکه توصیف کرد. هنوز زمان زیادی تا اکران قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی باقی مانده است و چندی پیش کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) اعلام کرد که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی (خرداد-تیر ۹۷) آغاز خواهد شد. سال گذشته بود که با اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، زک اسنایدر به‌صورت رسمی شخصیت واندر وومن یا همان شاهزاده دایانا را در دنیای سینمایی دی سی معرفی کرد. نقش‌آفرینی این شخصیت کمیکی و ابرقهرمان بر عهده گل گدوت بود و وی پس از بازی در فیلم زک اسنایدر، در فیلم پتی جنکینز ایفاگر نقش اصلی شد. پس از بازخوردهای خوبی که طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از شخصیت واندر وومن داشتند، این استودیو فیلم جداگانه این شخصیت را نیز اکران کرد و در واقع می‌توان گفت همان معرفی ابتدایی تأثیر زیادی در فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه داشت. فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند. این فیلم نه‌تنها یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جداگانه یک شخصیت ابرقهرمان شد، بلکه توانست تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم با داستانی جدید و اصلی شود.

در طی چند ماه اخیر طرفداران و سایت‌های مختلف خبری حدسیات زیادی راجع به داستان قسمت دوم فیلم Wonder Woman زده‌اند، اما هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی از داستان این فیلم در دسترس نیست و تنها می‌دانیم دهه ۸۰ میلادی بستر حوادث داستان قسمت دوم این فیلم خواهد بود و شاهزادهٔ جزیره تمیسکیرا این بار به مقابله با نیروهای شوروی سابق در زمان جنگ سرد خواهد پرداخت.

چندی پیش سایت هالیوود ریپورتر (THR) در گزارشی به‌صورت رسمی اعلام کرد که پتی جنکینز کارگردانی قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی و کمیکی را نیز بر عهده خواهد داشت. از آنجایی که پتی جنکینز تنها قرارداد ساخت یک فیلم را با کمپانی برادران وارنر به امضاء رسانده بود، اهرم فشار در دست او بود و وی می‌توانست بیشترین دستمزد را برای امضای قرارداد جدید درخواست کند که احتمالاً نیز چنین اتفاقی افتاده است و پتی جنکینز بیشترین دستمزدی را که تاکنون یک فیلمساز زن گرفته به نام خود ثبت کرده است. حدس زده می‌شود قراردادی که وی به امضاء رسانده است بین ۷ تا ۹ میلیون دلار دستمزد خالص به علاوه سود زیادی از فروش دنباله این فیلم را برایش به همراه داشته باشد. این رقم با توجه به این موضوع که فیلم پتی جنکینز توانسته است سه فیلم پیشین دنیای سینمایی دی‌ سی یعنی فیلم‌های Man of Steel (مرد پولادین)، Batman v Superman: Dawn of Justice و Suicide Squad (جوخه انتحار) را از نظر میزان فروش در خاک ایالات متحده آمریکا پشت سر بگذارد، منصفانه و منطقی به نظر می‌رسد.

Patty-Jenkins-Wonder-Woman

پتی جنکینز بدون هیچ‌گونه اشاره به جزئیات داستان قسمت دوم فیلم Wonder Woman، اطلاعاتی را در مورد ساختاری روایی که وی و تیم سازنده‌اش برای این فیلم در نظر دارند با طرفداران به اشتراک گذاشت. این کارگردان ۴۶ ساله در مصاحبه با سایت ورایتی با تأیید صحبت‌های پیشین گل گدوت در مورد اینکه در فیلم جدید به ارزش‌های درونی شخصیت دایانا بیشتر پرداخته می‌شود، گفت که این وجه بهترین ویژگی این ابرقهرمان است. صحبت‌های کامل وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

هنوز هم به جنبه‌های ارزشی و معنوی خصوصیاتی که دایانا از آن‌ها بهره‌مند است خواهیم پرداخت و فرمولی کمابیش یکسان با فیلم ابتدایی را که سبب موفقیت، عالی بودن و سرگرم‌کنندگی آن فیلم شد خواهیم داشت. اما در انتها و در قسمت‌های نهایی و در واقع اوج فیلم ابتدایی موضوعات مهمی مطرح شد و همان بخش انتهایی آن فیلم به بار معنایی و داشتن داستانی عمیق‌تر در قسمت دوم کمک می‌کند. به فرمول استفاده‌شده در فیلم ابتدایی علاقمندم و دوست دارم که شخصیتی را بسیار قوی و مستحکم نشان دهم و روی آن قسمت‌های اصلی داستان را متمرکز سازم؛ شخصیتی با ماجراجویی‌‌های فراوان که البته قرار است به سؤالات بزرگ‌تر و مهم‌تری نیز پاسخ بدهد. کلیت این مجموعه چنین است و چون این شخصیت، شخصیت زن شگفت‌انگیز است و اکنون کاملاً جا افتاده است، بسیار جالب خواهد بود که بار دیگر تمامی این اتفاقات و حضور این ابرقهرمان بزرگ را دوباره شاهد باشیم. اضافه کردن دوباره داستانی عاشقانه‌ که بسیار جذاب و معرکه است و همچنین معرفی چند شخصیت جدید و باورنکردنی که مرا هیجان‌زده کرده‌اند و بسیار با شخصیت‌هایی که در فیلم قبلی تماشا کردید متفاوت خواهند بود، جالب و سرگرم‌کننده است.

داستان عاشقانه‌ای که پتی جنکینز از آن سخن گفته است می‌تواند عاشقانه‌های مختلفی را دربرگیرد؛‌ عشق دایانا به بشریت، عشق او به مادرش و بقیه اهالی جزیره تمیسکیرا یا رابطه عاشقانه و رومانتیک دایانا با بازگشت احتمالی شخصیت استیو ترور. شاید هم به کل داستان عاشقانه جدیدی را شاهد باشیم.

هنوز هم به جنبه‌های ارزشی و معنوی خصوصیاتی که دایانا از آن‌ها بهره‌مند است خواهیم پرداخت و فرمولی کمابیش یکسان با فیلم ابتدایی را که سبب موفقیت، عالی بودن و سرگرم‌کنندگی آن فیلم شد خواهیم داشت. اما در انتها و در قسمت‌های نهایی و در واقع اوج فیلم ابتدایی موضوعات مهمی مطرح شد و همان بخش انتهایی آن فیلم به بار معنایی و داشتن داستانی عمیق‌تر در قسمت دوم کمک می‌کند

در هر حال این طور به نظر می‌رسد که پتی جنکینز از همان فرمول موفق فیلم ابتدایی استفاده خواهد کرد و شاهد زیرورو شدنی یکباره نخواهیم بود؛ تصمیمی که البته با موفقیتی که فیلم ابتدایی بدان دست یافت، تصمیمی منطقی و بدون ریسک از طرف سازندگان است.

طبق گزارشی که سایت Omega Underground منتشر کرد، قرار است فیلمبرداری قسمت دوم فیلم Wonder Woman از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود. انتخاب این تاریخ برای فیلمبرداری این فیلم، زمان زیادی را در اختیار پتی جنکینز قرار می‌دهد تا با خیال راحت مراحل ساخت فیلم جدید خود را دنبال کند. قسمت فیلم Wonder Woman قرار است در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸) به‌ روی پرده‌ سینما برود. این فیلم پیش از این قرار بود در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۸ آذرماه ۱۳۹۸) اکران شود، اما شهریور امسال، کمپانی والت دیزنی (Walt Disney Company) اعلام کرد که فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) با هفت ماه تأخیر قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذرماه ۱۳۹۸) اکران شود و از این‌رو کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت که تاریخ اکران قسمت دوم فیلم Wonder Woman را تغییر دهد.

در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده