نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

معرفی بازی موبایل Father and Son

Father and Son یک بازی ماجراجویی موبایل با داستانی عالی است که در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

با اینکه گیم‌پلی رکن اصلی در یک بازی ویدیویی و المانی است که تفاوت یک بازی با مثلا یک فیلم را رقم می‌زند، اما همواره در صنعت بازی‌هایی ویدیویی شاهد آثاری بوده‌ایم که تمرکز اصلی آن‌ها روی روایت داستانی غنی است و گیم‌پلی هم در سایه داستان قرار می‌گیرد و صرفا وسیله‌ای برای تعامل مخاطب با بازی در جزئی‌ترین حالت ممکن است. به‌شخصه علاقه زیادی به این دست بازی‌ها دارم؛ البته به شرطی که داستان بازی آنقدر عالی باشد که بتوان کم‌رنگ بودن گیم‌پلی را نادیده گرفت. از این‌رو پس از مشاهده بازی Father and Son جذب آن شدم و پس از تجربه بازی، به جرات می‌توانم بگویم که اگر شما هم علاقه زیادی به بازی‌های داستان-محور دارید، قطعا از بازی کردن این اثر تاثیرگذار و احساسی لذت خواهید برد.

داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که فردی با نام مایکل، نامه‌ای از پدرش که اخیرا فوت کرده دریافت می‌کند. پدر مایکل یک باستان‌شناس بوده که به دلیل مشغله‌های شغلی‌اش خیلی فرصت رسیدن به خانواده را نداشته و به همین دلیل هم همواره بین مایکل و پدرش رابطه سردی برقرار بوده است. با این حال پدر مایکل در نامه نهایی خود به فرزندش از او می‌خواهد تا به موزه ناپل در ایتالیا سفر کرده و از آخرین دستاورد‌های او بازدید کند و مایکل هم با وجود شک و تردید‌هایش، تصمیم می‌گیرد تا این کار را انجام دهد. سفر مایکل به ناپل و موزه این شهر آغاز وقایع بازی است و در جریان بازی اندروید و آیفون Father and Son، علاوه بر کنترل مایکل سراغ بازه تاریخی دیگری در مصر باستان نیز می‌رویم و شاهد داستانی هستیم که لایه‌های مختلفی دارد.

بازی اندروید Father and Son

Father and Son نشان می‌دهد که در یک بازی نهایتا یک ساعته هم می‌توان داستانی عالی روایت کرد که تاثیر آن تا مدت‌ها روی مخاطب بماند

با اینکه Father and Son در مجموع تجربه‌ای نهایتا یک ساعته است، اما سازندگان آن با خلق بازی ثابت کرده‌اند که چگونگی نگارش و روایت یک داستان عالی را بلد هستند. آغاز داستان بازی به شکلی است که فقط سوال‌های مختلفی در ذهن مخاطب شکل می‌بندد، اما به مرور زمان بازی به شکلی عالی به این سوال‌ها پاسخ می‌دهد و در نهایت هم همه‌چیز به یک پایان‌بندی واقعا بی‌نقص و عمیقا تاثیرگذار ختم می‌شود که به خاطر همین پایان‌بندی هم که شده، باید بازی Father and Son را تجربه کنید.

صحبت کردن در مورد داستان بازی و کیفیت بسیار خوب آن بدون لو دادن بخشی از داستان کار سخت یا حتی غیرممکنی است؛ پس اجازه بدهید تا پی بردن به رمز و راز‌های بازی را به خودتان واگذار و کمی هم راجع به دیگر المان‌های بازی صحبت کنم. همان‌طور که انتظار می‌رود، گیم‌پلی در Father and Son نقش کم‌رنگی دارد و صرفا به حرکت کردن در محیط و رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر یا صحبت کردن با برخی شخصیت‌ها و تعامل با یک سری آیتم‌ها خلاصه شده است و در کل، شاهد چالش خاصی در بازی نیستیم که بتواند مانع از لذت بردن شما از داستان Father and Son شود و همه‌چیز به شکلی کاملا سرراست در بازی تعبیه شده تا خللی در روایت داستان بازی ایجاد نشود.

بازی اندروید Father and Son

از طرف دیگر، از همان اولین نما‌هایی که از بازی مشاهده می‌کنید، به زیبایی بصری Father and Son پی خواهید برد. با اینکه بازی از نظر فنی اثری فوق‌العاده نیست، اما سازندگان از حیث هنری یک سری محیط‌های واقعا زیبا برای بازی خلق کرده‌اند و فرقی نمی‌کند که در خیابان‌های ناپل قدم بزنید یا محیط‌های صحرایی مصر باستان، آنچه که در تک تک لحظات بازی به چشم می‌آید یک زیبایی بصری و هنری چشم‌نواز است که کمک زیادی به رسیدن بازی به کیفیت فعلی‌اش می‌کند. همچنین بازی موسیقی بسیار شنیدنی‌ای هم دارد که به زیبایی‌های آن می‌افزاید. در مجموع اگر به بازی‌هایی که داستانی عالی روایت می‌کنند علاقه دارید، دانلود بازی Father and Son پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Father and Son


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده