نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Dunk Shot

Dunk Shot یک بازی اندروید و آیفون محصول کمپانی نام‌آشنای کچاپ است که تجربه‌ای ساده ولی اعتیادآور ارائه می‌کند.

Dunk Shot هم مثل اکثر ساخته‌های کچاپ، گیم‌پلی ساده ولی اعتیادآوری دارد

در بین توسعه‌دهندگان موبایل، برخی استودیو‌ها فقط به ساخت انواع خاصی از بازی‌ها شهرت دارند. برای مثال گیم‌لافت را با بازی‌های سنگین و گرافیکی می‌شناسیم. در نقطه مقابل، کچاپ کمپانی‌ای است که بازی‌هایش با سادگی و اعتیادآور بودن عجین شده‌اند و بازی‌های این استودیو معمولا حجم کمی داشته و گیم‌پلی ساده‌ای دارند اما در عین سادگی، می‌توانند برای مدت خیلی طولانی گیمر را سرگرم نگه داشته و وی را به زدن رکورد‌های بهتر تشویق کنند. در این قسمت از سری مطالب معرفی بازی موبایل، سراغ معرفی بازی اندروید و آیفون Dunk Shot رفته‌ایم که یکی از جدید‌ترین محصولات Ketchapp به‌شمار می‌رود. شاید با شنیدن نام Dunk Shot مرتبط بودن آن با بسکتبال را حدس زده باشید که باید بگویم حدس شما هم درست است و هم اشتباه! درست از این نظر که در این بازی هدف انداختن توپ بسکتبال در سبد است اما اشتباه از این نظر که بازی در کل خیلی ربطی به بسکتبال ندارد و بیش‌تر اثری است که بر پایه تمرکز و دقت کاربر خلق شده و خبری از آن هیجان بالای ورزش بسکتبال در آن نیست.

روند بازی Dunk Shot به این شکل است که در ابتدا کار را با توپی که داخل یک سبد قرار دارد آغاز می‌کنید و باید با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه، زاویه و شدت پرتاب را به شکلی تنظیم کنید که توپ از این سبد خارج شده و وارد سبد بعدی شود که بالاتر از سبد فعلی قرار دارد. این کار شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد و یک پرتاب اشتباه کافی است تا شکست خورده و مجبور شوید کار را از اول آغاز کنید. مانند اکثر بازی‌های کچاپ، سازندگان برای اینکه از یکنواخت شدن بازی پیش‌گیری کنند، چالش‌های جالبی را برای‌تان در نظر گرفته‌اند. با اینکه چند پرتاب اول کار ساده‌ای است، اما به مرور شاهد تغییراتی در محیط هستیم که کار را بیش از پیش سخت‌تر می‌کنند. برای مثال برخی سبد‌ها به شکل کج قرار گرفته‌اند که انداختن توپ به داخل آن‌ها کار سخت‌تری است یا گاهی موانعی ظاهر می‌شوند که باید حواس‌تان به آن‌ها هم باشد.

چالش‌هایی که برای بازی در نظر گرفته شده‌اند، تنوع خیلی خوبی به آن بخشیده‌اند

مساله بعدی که تنوع خوبی به گیم‌پلی بازی داده، امکان گرفتن امتیاز بیش‌تر با استفاده از توپ‌های دیواری است؛ به این صورت که شما اگر بتوانید توپ‌تان را اول به دیوار بزنید و بعد همان توپ کمانه کرده و وارد سبد شود، امتیاز بیش‌تری کسب خواهید کرد و این مساله تجربه بازی را جذاب‌تر و چالش‌برانگیز‌تر می‌کند. با اینکه روند کلی بازی به همین پرتاب درست توپ خلاصه می‌شود، اما ویژگی‌های دیگری نیز در Dunk Shot دیده می‌شوند که تنوع خوبی به آن می‌بخشند. برای مثال به مرور زمان و با کسب ستاره‌ها، می‌توانید توپ‌های جدیدی را باز کنید و ظاهر تکراری توپ بسکتبال را عوض کنید. در بین توپ‌ها هم موارد جالبی دیده می‌شوند و مثلا یک توپ سبز‌رنگ وجود دارد که با برخورد به دیواره‌ها موسیقی خاصی پخش می‌کند یا توپی داریم که روی آن یک دهان نقش بسته و دائم در حال صحبت کردن است!

همچنین در بازی یک سری چالش‌ها هم وجود دارند که با انجام آن‌ها، می‌توانید امتیاز بیش‌تری کسب کنید. در این چالش‌ها مثلا باید ۱۰ توپ را داخل سبد‌هایی با جای‌گیری کمی عجیب بیندازید تا بتوانید جایزه مربوط به این چالش را به‌دست آورید. در کل با اینکه Dunk Shot ایده ساده‌ای دارد، اما از آن دست بازی‌هایی است که هر بار پس از شکست خوردن در آن، بلافاصله بازی را از نو شروع کرده و برای ثبت رکوردی بهتر تلاش خواهید کرد.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

همچنین بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که Dunk Shot یک بازی موبایل رایگان است و سازندگان در آن برای کسب درآمد، از شیوه تبلیغات استفاده کرده‌اند. به این صورت که گاهی در پایین صفحه تبلیغاتی ظاهر می‌شوند یا مثلا پس از شکست خوردن در بازی، سازندگان به‌تان پیشنهاد می‌کنند که با تماشای یک ویدیو تبلیغاتی، شانس مجددی به‌دست بیاورید. در کل اگر به بازی‌های ساده و کم‌حجم ولی سرگرم‌کننده موبایل علاقه دارید، تجربه و دانلود بازی Dunk Shot پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Dunk Shot


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده