نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

تیم Virtus.pro فاتح مسابقات DOTA Summit 8 شد

در آخرین روز از مسابقات DOTA Summit 8 بازی Dota 2 سه دیدار برگزار شد و نهایتا تیم Virtus.pro با کنار زدن سایر رقبا جایزه ۱۲۰ هزار دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد.

زمان زیادی از شروع فصل جدید مسابقات بازی Dota 2 نمی‌گذرد و حال پس از پایان پنج ماینور و دو میجور هیجان‌انگیز و جذاب، به آخرین ماینور این فصل در سال ۲۰۱۷ می‎رسیم که ما را به لُس آنجلس، بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیای آمریکا می‌برد تا شاهد رقابت‌های نفس‌گیر تیم‌های مطرح جهان برای تصاحب ۱۲۰ هزار دلار و ۱۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست باشیم. با تغییر سیستم برگزاری مسابقات به ماینور/میجور و اضافه‌شدن امتیاز صلاحیت برای راهیابی مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال سال آینده به یکباره همه‌ی فرمول‌ها تغییر کرد و معیار تیم‌ها برای شرکت در مسابقات دستخوش تغییراتی شد و به این جهت تیم‌های برجسته و خوبی را در این تورنمت شاهد هستیم. برای چهار تیم برتر این مسابقات در مجموع ۳۰۰ امتیاز صلاحیت در نظر گرفته شده است و جایزه ۳۰۰ هزار دلاری مسابقات نیز میان ۹ تیم راه‌یافته به مرحله گروهی تقسیم خواهد شد. همچنین چهره‌های محبوبی نظیر دیوید گورمن (اِل‌دی)، گرانت هریس (گِراند‌گِرانت)، ویلیام لی (بلیتز)، دیوید پارکر (گادز) و کنیشکا سوسالی (بولبا) بازی‌ها را گزارش می‌کنند. مسابقات DOTA Summit 8 از ۲۲ آذرماه کار خود را آغاز کرد و نهایتا در تاریخ ۲۷ آذرماه با قهرمانی تیم Virtus.pro به پایان رسید.

مرحله مقدماتی | ۱۶ تا ۲۵ آبان

مرحله مقدماتی مسابقات، یک ماه پیش از آغاز مرحله گروهی و در شش منطقه برگزار شد و به این ترتیب تیم CompLexity Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم Sacred از منطقه امریکای جنوبی، تیم Team Kinguin از منطقه اروپا، تیم Virtus.pro از منطقه CIS، تیم Fnatic از منطقه جنوب‌شرقی آسیا و تیم LGD Gaming از منطقه چین جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. قهرمان مسابقات King's Cup: America یعنی OpTic Gaming یکی دیگر از تیم‌هایی بود که به مرحله گروهی راه یافت و از دو تیم OG و Evil Geniuses نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد.

Dota 2 Summit 8

مرحله گروهی | ۲۲ آذر تا ۲۴ آذر

برگزارکنندگان مسابقات تصمیم گرفتند تا در مرحله گروهی ۳ تیم با بیشترین «امتیاز صلاحیت» را به عنوان سرگروه انتخاب کرده و به آنها اجازه برگزیدن رقبای خود را بدهند که بر این اساس تیم‌های Virtus.pro، Evil Geniuses و LGD Gaming به عنوان سرگروه انتخاب شدند و گروه‌بندی مسابقات را با برگزیدن رقبای خود انجام دادند. مرحله گروهی مسابقات به صورت راند رابین اجرایی شد و هر یک از تیم‌ها یک دیدار مقابل تیم‌های دیگر انجام دادند و بر اساس برد‌های هر راند امتیاز کسب کردند. پس از سه روز رقابت جذاب و تماشایی نهایتا تیم‌ صدرنشین هر یک از گروه‌ها به همراه تیم برنده‌ بخش وایلد کارد شانس حضور در مرحله اصلی را یافتند و باقی تیم‌ها در یکی از جایگاه‌های پنجم تا نهم قرار گرفته و از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند.

روز اول مرحله گروهی با برگزاری ۳ دیدار از گروه اول و دوم پیگیری شد و در پایان این روز تیم Team Kinguin در صدر جدول گروه دوم قرار گرفت و تیم Virtus.pro این روز را بدون شکست به پایان رسانید. در این روز تیم جوان و در عین حال پرقدرت Team Kinguin در گروه دوم به مصاف CompLexity Gaming رفت و با دو پیروزی و یک شکست آنها را کنار زد. تیم Team Kinguin در بازی بعدی خود مقابل Evil Geniuses قرار گرفت و این تیم را را نتیجه ۱-۲ شکست داد. در اولین بازی این دیدار تیم Evil Geniuses به راحتی یک پیروزی شیرین را برای خود رقم زد ولی در ادامه این روند موفق ظاهر نشد و در بازی دوم Team Kinguin با نمایش دلنشین بازیکن خط میانی خود به پیروزی رسید و بازی را به تساوی کشاند. در بازی سوم Evil Geniuses از همان ابتدا بهتر از رقیب خود بازی کرد ولی Team Kinguin در انتهای بازی با استفاده از اشتباهات فردی بازیکنان حریف و همکاری تیمی به یک پیروزی دیگر دست یافت و این روز را با نتیجه ۴:۲ به پایان رسانید. در گروه اول نیز جدال دو تیم Virtus.pro و Sacred را شاهد بودیم که هر دو تیم با شناخت کمی نسبت به یکدیگر وارد بازی شدند و در آخر این تیم روسی بود که با نمایش به یاد ماندنی No[o]ne سه پیروزی کسب کرد و حریف خود را در هم کوبید.

Dota 2 Summit 8

در روز دوم مرحله گروهی تیم‌ها تمام تلاش خود را برای کسب نتایج هر چه بهتر در آخرین رویداد سال انجام می‌دادند و از این رو بازی‌های جالبی را شاهد بودیم. در پایان این روز تیم CompLexity Gaming به قعر جدول گروه دوم سقوط کرد و تیم OpTic Gaming در صدر جدول گروه سوم ایستاد. در روز دوم تیم LGD Gaming به دلیل داشتن امتیاز بیشتر به عنوان سرگروه انتخاب شد و به این خاطر توانایی انتخاب حریفان خود را داشت. این تیم بدون هیچ شکی تیم نوپای OpTic Gaming را برای جدال انتخاب کرد ولی این تصمیم پشیمانی آنها را در پی داشت زیرا تیم OpTic Gaming در هر سه بازی خود به پیروزی رسید و سرگروه چینی خود را به خاک و خون کشید. متاسفانه تیم OpTic Gaming  موفق نشد تا با همان قدرت به مصاف Fnatic برود و دیدار مقابل این تیم را با نتیجه ۱-۲ واگذار کرد. تیم OpTic Gaming که پس از پیروزی در بازی اول این دیدار اطمینان داشت که در صدر جدول قرار می‌گیرد، با سد مستحکم Fnatic روبرو شد و این تیم آسیایی تصمیم گرفت که بدون جنگیدن تسلیم نشود و در پایان نیز با تلاش‌های زیاد و نمایش دلنشین Abed و  Ohaiyo دو بازی بعدی را با پیروزی پشت سر گذاشت و به همگان اثبات کرد که این تیم همچنان قدرتمند است. آخرین دیدار این روز نیز بین تیم‌های CompLexity Gaming و Evil Geniuses در گروه دوم برگزار شد و هر دو تیم برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کردند تا حضور خود در مرحله اصلی را قطعی کنند. در این دیدار تیم Evil Geniuses دو بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشت ولی موفق به کسب پیروزی در بازی سوم نشد.

در روز سوم مرحله گروهی نیز شاهد سه دیدار از گروه اول و سوم بودیم و در پایان این روز دو تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و سه تیم به صورت مستقیم به مرحله اصلی راه یافتند. تیم‌های LGD Gaming و Sacred در طول این فصل بازی‌های ضعیفی را ارائه کردند و حتی در این رویداد موفق به کسب یک پیروزی هم نشدند و بیشتر بازی‌های آنها کاملا یکطرفه پیش رفت. با توجه به این نتایج شاید بهتر باشد که این تیم‌ها تغییراتی را در ترکیب خود به وجود آورند تا حداقل در نیمه دوم این فصل نتایج بهتری را کسب کنند. در پایان این روز تیم CompLexity Gaming به عنوان تیم چهارم به بخش وایلد کارد پیوست و یک شانس دیگر برای شرکت در مرحله اصلی به دست آورد. تیم Fnatic به لطف باخت‌های تیم LGD Gaming در صدر جدول گروه سوم جای گرفت و در مقابل، تیم OpTic Gaming در رتبه دوم قرار گرفت تا یک شانس دوباره برای حضور در مرحله اصلی را داشته باشد. تیم OG که این مسابقات را بسیار قدرتمند آغاز کرد، در اولین بازی خود در روز سوم تیم Sacred را در هم کوبید ولی در ادامه، بازی مقابل Virtus.pro را واگذار کرد.

در پایان مرحله گروهی تیم‌های Virtus.pro، Team Kinguin و Fnatic در صدر جدول گروه خود جای گرفتند و به صورت مستقیم به مرحله اصلی راه یافتند. تیم‌های OG، Evil Geniuses و OpTic Gaming نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوم و تیم compLexity Gaming با کسب بیشترین امتیاز جایگاه سوم راهی بخش وایلد کارد شدند و باقی تیم‌ها در جایگاه هشتم و نهم قرار گرفته و با دریافت جایزه ۶ هزار دلاری راهی خانه شدند.

بخش وایلد کارد | ۲۵ آذر

بخش وایلد کارد از سه تیم قرارگرفته در جایگاه دوم هر گروه به اضافه‌ یک تیم از جایگاه سوم که برد بیشتری را دارد، تشکیل می‌شود. در این بخش چهار تیم در یک براکت تک حذفی بازی می‌کنند و برنده آنها جواز حضور در مرحله اصلی را به دست می‌آورد.

تیم‌ها در این روز تمام تلاش خود را برای راه‌یافتن به مرحله اصلی به کار گرفتند و در نهایت سه تیم از رقابت‌ها خداحافظی کردند و تنها یک تیم به مرحله اصلی راه یافت. در دیدار اول این روز تیم OpTic Gaming در برابر تیم compLexity Gaming قرار گرفت که نتیجه ۱-۲ باعث حذف OpTic Gaming شد و compLexity به فینال این بخش راه پیدا کرد. در دیدار دیگر این روز تیم OG با تیم Evil Geniuses به رقابت پرداخت و تیم OG با نتیجه ۰-۲ از سد حریف امریکایی خود گذشت تا جواز حضور در فینال بخش وایلد کارد را به دست آورد. در فینال این بخش نیز تیم‌های پیروز دو دیدار قبل به مصاف هم رفتند که نتیجه ۱-۲ به نفع OG رقم خورد و این تیم به مرحله اصلی راه یافت.

Dota 2 Summit 8

مرحله اصلی | ۲۶ تا ۲۷ آذر

در مرحله اصلی مسابقات سه دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Virtus.pro به مصاف Team Kinguin رفت و تیم VP با کسب نتیجه ۰-۲ به فینال مسابقات راه یافت. در دیدار بعدی دو تیم Fnatic و OG مقابل هم قرار گرفتند که تیم Fnatic با نتیجه ۱-۲ موفق به شکست OG شد و به عنوان دومین فینالیست نام خود را به ثبت رسانید. بازندگان دو دیدار قبل به جایگاه سوم-چهارم رضایت دادند و با دریافت جایزه ۳۶ هزار دلاری و ۳۰ امتیاز راهی خانه شدند. در فینال مسابقات هم تیم‌های Virtus.pro و Fnatic با یکدیگر رقابت کردند که نتیجه ۱-۳ به نفع VP رقم خورد و این تیم قهرمان این دوره از مسابقات شد. تیم Fnatic نیز با شکست در این دیدار جایگاه دوم را از آن خود کرد و جایزه ۶۰ هزار دلاری و ۹۰ امتیاز را از آن خود کرد.

Dota 2 Summit 8

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2 Summit 8

جایگاهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولVirtus.pro۱۲۰ هزار دلار۱۵۰
دومFnatic۶۰ هزار دلار۹۰
سوم-چهارمOG۳۶ هزار دلار۳۰
سوم-چهارمTeam Kinguin۳۶ هزار دلار۳۰
پنجمcompLexity Gaming۱۸ هزار دلار-
ششم-هفتمOpTic Gaming۹ هزار دلار-
ششم-هفتمEvil Geniuses۹ هزار دلار-
هشتم-نهمSacred۶ هزار دلار-
هشتم-نهمLGD Gaming۶ هزار دلار-


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده