نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

راب لو کارگردانی نسخه جدید The Bad Seed را بر عهده خواهد داشت

راب لو قرار است کارگردانی نسخه جدید و بازسازی فیلم The Bad Seed را بر عهده داشته باشد. وی یکی از بازیگران اصلی این فیلم نیز خواهد بود. 

راب لو، هنرپیشه قدیمی سینمای هالیوود، قرارداد کارگردانی و بازی در فیلم The Bad Seed (بذر بد) را امضاء کرده است. این فیلم در واقع نسخه بازسازی فیلمی هیجانی و ترسناک با همین عنوان خواهد بود که در سال ۱۹۵۶ اکران شده است. انتخاب این پروژه توسط راب لو با توجه به سوابق کاری او، کمی عجیب است؛ با این حال کارگردانی و نقش‌آفرینی در این فیلم، کارنامه کاری لو و انتخاب‌هایش را متنوع‌تر از پیش نیز می‌کند. راب لو معمولاً مشکلی با دائم جابه‌جا شدن بین نقش‌های کمدی و درام ندارد و البته وی تجربه کار در حوزه فیلم‌های ترسناک را نیز دارد.

راب لو پیرنشدنی یکی از ستارگان نوظهور دهه ۸۰ میلادی بود و از فیلم‌های معروفی که وی در آن دوران در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت می‌توان به The Outsiders (بیگانگان)،‌ St. Elmo’s Fire (آتش سنت المو)، Class (کلاس)، The Hotel New Hampshire (هتل نیوهمپشایر) و About Last Night (درباره شب قبل) اشاره داشت. در دهه ۹۰ میلادی راب لو در نقش‌های متفاوت از سابق و می‌توان گفت تا حدی منفی حضور بیشتری پیدا کرد؛ آثاری همچون Wayne's World (دنیای وین)، Tommy Boy (تامی کوچولو) و Austin Powers: The Spy Who Shagged Me (آستین پاورز: جاسوسی که مرا تکان داد). از بهترین و معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های راب لو در ژانر وحشت، می‌توان به دو مینی سریال تلویزیونی برگرفته از آثار استفن کینگ اشاره داشت: The Stand محصول سال ۱۹۹۴ و Salem’s Lot محصول سال ۲۰۰۴ میلادی. در مینی سریال The Stand وی نقش نیک آندرس را ایفا می‌کرد و در Salem’s Lot ایفاگر نقش پروتاگونیست داستان، بن میرز بود.

Rhoda

طبق گزارش سایت دِدلاین، راب لو قرارداد کارگردانی و بازی در نسخه جدید فیلم The Bad Seed را امضاء کرده است و این فیلم را برای پخش در شبکه Lifetime خواهد ساخت. لایف‌تام یک تلویزیون کابلی آمریکایی است که به‌صورت تخصصی به ساخت فیلم‌های کمدی موقعیت و درام می‌پردازد و در تمام آن‌ها زن‌ها یا ویژگی‌های زنانه محور اصلی داستان هستند، اما خب این مرتبه گویا این شبکه قصد ورود به حوزه ترسناک را دارد. شخصیت دختربچه معروف و هراس‌آور فیلم ابتدایی در فیلم جدید نیز حضور خواهد داشت، اما طبق برخی گزارش‌ها به نظر می‌رسد تغییراتی را در این شخصیت نسبت به فیلم ابتدایی شاهد خواهیم بود. راب لو قرار است نقش پدر این دختربچه را ایفا کند و وی در کنار همسرش در نهایت باید انتخاب کنند که از دختربچه شرور و بد ذاتشان محافظت کنند یا جلوی کارهای وحشتناک او را بگیرند. هم در فیلم ابتدایی که در سال ۱۹۵۶ اکران شد و هم در کتاب که در سال ۱۹۵۴ منتشر شده بود، شخصیتی که بیشتر درگیر ماجراهای دختربچه معرفی شد، مادر او بود. نانسی کلی ایفاگر نقش مادر این دختربچه اهریمنی بود و وی برای نقش‌آفرینی در آن فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد.

راب لو قرار است نقش پدر این دختربچه را ایفا کند و وی در کنار همسرش در نهایت باید انتخاب کنند که از دختربچه شرور و بد ذاتشان محافظت کنند یا جلوی کارهای وحشتناک او را بگیرند

با وجود اینکه کلیت داستان فیلم و کتاب قرار است در نسخه جدید حفظ شود و والدین باید تصمیم بگیرند که چطور با دختر قاتل خود کنار بیایند، اما تغییر کوچکی را نیز شاهد هستیم و آن هم تغییر نام شخصیت دختربچه است؛ این فیلم، فیلمی بازسازی خواهد بود و تغییر دادن نام شخصیت اصلی تا حدودی عجیب است. در فیلم ابتدایی و در کتاب نام دختربچه رودا بود، ولی در نسخه جدید وی با نام اِما معرفی می‌شود. هنوز دلیل این تصمیم از سوی سازندگان مشخص نشده است و شاید هم برای امروزی‌تر نشان دادن فیلم، از نامی امروزی به‌جای نامی کلاسیک همچون رودا استفاده کرده‌اند. نکته دیگر این است که در نسخه جدید احتمالاً شخصیت مادر را شاهد نخواهیم بود. در فیلم ابتدایی این شخصیت پدر بود که به علت نظامی بودن و خدمت به ارتش، حضور چندانی در صحنه‌های فیلم نداشت. اما این مرتبه شبکه لایف‌تایم گویا قصد دارد نقش شخصیت مادر را در داستان به‌نحوی کمرنگ کند و اینکه چه دلیلی را در فیلم برای این کار شاهد خواهیم بود، هنوز مشخص نیست.

مراحل تولید نسخه جدید فیلم The Bad Seed از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد. انتخاب بازیگران نیز در دستور کار قرار دارد و به‌زودی شاهد معرفی دیگر بازیگران اصلی این فیلم خواهیم بود. لازم به ذکر است که این فیلم اولین نسخه اقتباسی از فیلم ابتدایی The Bad Seed نیست و در سال ۱۹۸۵ میلادی شبکه ABC، فیلمی را با همین عنوان به روی آنتن برده بود. کارگردان فیلم تلویزیونی شبکه ABC، پل وندکوس بود و در آن فیلم بازیگرانی همچون بلر براون، لین ردگریو، دیوید کارادین، کری ولز، ریچارد کیلی، چاد آلن و کریستا دنتون حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

آخرین نقش‌آفرینی راب لو به روی پرده سینما، مربوط به فیلم کمدی How to Be a Latin Lover (چطور یک عاشق لاتینی باشیم) کن مارینو می‌شود. این فیلم امتیازات نسبتاً پایینی را از منتقدین دریافت کرد و با بودجه ساخت ۱۰ میلیون دلاری خود، نزدیک ۶۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده