// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳

برادران سافدی فیلم 48 Hours را بازسازی می کنند

بنی و جاش سافدی، سازندگان فیلم تحسین شده‌ی وقت خوش (Good Time)، نویسندگی و کارگردانی نسخه‌ی بازسازی فیلم ۴۸ ساعت (48 Hours) را بر عهده خواهند گرفت.

بنی و جاش سافدی، دو فیلمساز جوانی که امسال با ساخت تریلر جنایی وقت خوش (Good Time) تحسین گسترده‌ی منتقدان را بر انگیختند، توسط کمپانی پارامونت پلیرز (Paramount Players) برای نویسندگی و کارگردانی نسخه‌ی بازسازی فیلم محبوب ۴۸ ساعت (48 Hours) انتخاب شده‌اند. جرد کارمایکل، سازنده‌ی سریال Carmichael Show، دیگر فیلمنامه نویس این اثر خواهد بود. سباستین بیر مک‌کلارد و اسکار بویسون که کار تولید فیلم‌های قبلی  برادران سافدی را بر عهده داشتند در این پروژه نیز به عنوان تهیه کننده در کنار کمپانی چرنین اینترتیمنت (Chernin Entertainment) حضور خواهند داشت.

Benny and Josh Safdie

برادران سافدی

نسخه‌ی اصلی فیلم ۴۸ ساعت محصول ۱۹۸۲ به کارگردانی والتر هیل داستان پلیس سرسختی به نام جک کیتس با بازی نیک نولتی است که در پی دستگیری دو جنایتکار فراری به نام‌های گانز و بیلی برمی‌آید. او پس از شناسایی محل اختفای این دو نفر، با دو تن از همکاران خود به آن محل می‌رود ولی پس از تیراندازی‌های فراوان، دو پلیس همراه جک کشته شده و گانز و بیلی نیز می‌گریزند. جک که به دنبال انتقام از این دو نفر است، به بازجویی از شریک سابق گانز، رجی هامند با بازی ادی مورفی پرداخته و در ادامه، حکم ۴۸ ساعت آزادی وی از زندان را برای کمک به دستگیری مجرمان فراهم می‌کند. بدین ترتیب جک و رجی با همکاری یکدیگر تمام شهر را برای یافتن گانز و بیلی زیر پا می‌گذارند.

۴۸ ساعت در کنار رسیدن به فروشی بسیار خوب و جلب رضایت منتقدان، دستاوردهایی را نیز برای سینما به ارمغان آورد. ادی مورفی به واسطه‌ی این فیلم بود که نام خود را سر زبان‌ها انداخت و در ادامه به یکی از برترین کمدین‌های دهه‌ی هشتاد و نود سینما تبدیل شد. همچنین ۴۸ ساعت فرمول فیلم‌های کمدی بادی کاپ (Buddy cop) یا همان فیلم‌هایی که دو نفر با ویژگی‌های کاملا متضاد برای حل یک پرونده با یکدیگر همکاری می‌کنند را در سینما جا انداخت. فرمولی که در ادامه مجموعه‌هایی نظیر اسلحه مرگبار (Lethal Weapon) و ساعت شلوغی (Rush Hour) با پیروی از آن به موفقیتی عظیم دست یافتند.

48 Hrs

قسمت دوم 48 Hours با عنوان ۴۸ ساعت دیگر (Another 48 Hrs) به کارگردانی دوباره‌ی والتر هیل در سال ۱۹۹۰ ساخته شد که علیرغم گرفتن نقدهایی بسیار منفی، به فروش قابل توجهی دست یافت. برادران سافدی کار حرفه‌ای خود در سینما را از اوایل دهه‌ی قبل آغاز کردند و تا پیش از نخستین فیلم بلند خود با نام بابا لنگ دراز (Daddy Longlegs)، فیلم‌های کوتاه متعددی از جمله آلبرت در حمام زندگی می‌کنه (Alberto Lives in a Bathroom)٬ اگه چیزی دیدی٬ چیزی بگو (If You See Something, Say Something)، لذت ربوده شدن (The Pleasure of Being Robbed)، داستان چارلز ریوربنک (The Story of Charles Riverbank) و ما به باغ وحش می‌رویم (We're Going to the Zoo) را ساختند. بنی و جاش در حال حاضر فیلم جواهرات نتراشیده (Uncut Gems) را با بازی جونا هیل در نقش اصلی، در مرحله‌ی پیش تولید دارند.

Jerrod Carmichael

جرد کارمایکل

توانایی برادران سافدی در پرداخت داستان‌های جنایی در کنار استعداد کمدی جرد کارمایکل می‌تواند نوید یک کمدی اکشن فوق العاده را به تمام علاقه‌مندان به این قبیل فیلم‌ها بدهد. هنوز هیچ بازیگری به طور رسمی به این پروژه اضافه نشده ولی به احتمال فراوان، خود کارمایکل با بازی در نقش رجی هامند، جایگزین ادی مورفی در این فیلم خواهد شد. رابرت پتینسون نیز که در فیلم اخیر برادران سافدی یعنی وقت خوش٬ حسابی خوش درخشیده است، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ایفای نقش جک کیتس باشد.

 


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده