نویسنده: حسین سلیمی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

اسکوئر انیکس: هر بازی Final Fantasy مانند یک IP کاملا جدید است

یوسو ماتسودا، مدیر عامل اسکوئر انیکس در رابطه با نسخه‌های مختلف بازی Final Fantasy و سیستم پرداخت درون برنامه‌ای این بازی با سایت MCV مصاحبه‌ای انجام داده است.

اخیرا سایت MCV، با یوسو ماتسودا، مدیر عامل اسکوئر انیکس، مصاحبه‌ای جالب انجام داده و سوال‌های مختلفی از وی پرسیده است. اول از همه، او با ذکر چند مثال، اعلام کرد که این شرکت سعی می‌کند تا در دنباله بازی‌های مشهورش، تجربه و حس و حالی جدید ارائه کند. برای مثال، بازی NieR: Automata بخشی از سری NieR محسوب می‌شود، اما کاملا با نسخه اول این بازی متفاوت است. همچنین، بازی Left Alive که در حاضر در دست ساخت است بر اساس دنیای Front Mission ساخته شده است، اما از نظر گرافیکی شباهت زیادی به بازی Metal Gear دارد و همین ویژگی باعث می‌شود تا مخاطب غربی به سراغ آن برود.

این چیزی است که ما واقعا می‌خواهیم در ساخت و توسعه بازی‌های جدید ادامه دهیم. با وجود تیم‌های توسعه دهنده بزرگ‌تر، ساخت و تولید ای‌پی‌های بزرگ کار آسانی نیست ولی این مسئله‌ای است که ما باید با توجه به آن به تلاش خود ادامه دهیم.

به گفته ماتسودا، حتی بازی‌های که از یک نام مشابه استفاده می‌کنند هم نباید شبیه به یکدیگر باشند:

در مورد Final Fantasy شرایط کمی متفاوت است، شماره‌های زیادی از این سری ساخته شده است اما در اصل هر قسمت از آن یک بازی کاملا جدید و متفاوت به حساب می‌آید و همه چیز در مورد آن در هر زمان تغییر می‌کند و حتی ارتباطی با دیگر نسخه‌های مجموعه ندارد.

ماتسودا، همچنین در مورد ارائه بازی‌ها به شکل یک سرویس نیز توضیحاتی داد. او احساس می‌کند این پوشش برای همه بازی‌ها اعمال نمی‌شود و این مسئله بستگی به نوع طراحی بازی مورد نظر دارد. به گفته ماتسودا، او حس می‌کند کسانی که یک بازی را خریداری می‌کنند، می‌توانند تا زمان طولانی از آن بازی لذت ببرند. به همین دلیل این امر بسیار مهم و بسیار حیاتی است که بعد از انتشار بازی، محتویات جدید و اضافی را در اختیار بازیکنان قرار داده شوند تا آن‌ها از بازی لذت ببرند. به گفته او، تفاوت‌‎هایی بین بازی‌های کنسولی و موبایلی وجود دارد و مردم انتظارات متفاوتی از این دو دسته دارند، بنابراین با دید متفاوتی به این دوسته نگاه می‌کنند.

نحوه ساخت بازی‌های کنسولی و حجم محتوایی که آن‌ها دارند، باعث می‌شود که کاربران علاقه چندانی به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای نداشته باشند.

از سوی دیگر، ماتسودا به این نکته اشاره کرد که، حتی برای بازی‌های بزرگ و کاملی مانند Final Fantasy XV، این کمپانی هنوز باید فکر کند که چگونه این بازی را ارتقا دهد و چگونه اجازه دهد بازیکنان با یکدیگر در این تجربه سهیم شوند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده