نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

فیلم Aquaman قرار نیست سه آنتاگونیست داشته باشد

جیمز وان، کارگردان فیلم مورد انتظار Aquaman، در سخنان جدید خود گفت که این فیلم قرار نیست چند آنتاگونیست اصلی داشته باشد.

جیمز وان، کارگردان فیلم مورد انتظار کمپانی دی سی، یعنی فیلم Aquaman (آکوامن)، در سخنان جدید خود بدین موضوع اشاره داشت که قرار نیست در این فیلم چند آنتاگونیست متفاوت معرفی شوند و تأیید کرد که آنتاگونیست اصلی داستان، شخصیت اوشن مستر خواهد بود.

شخصیت آکوامن با نقش‌آفرینی جیسون موموآ چند سال پیش در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) زک اسنایدر به سینمادوستان معرفی شد، اما در آن فیلم و در فیلم Suicide Squad (جوخه انتخار) دیوید آیر، تنها در حد پیش‌نمایش با این شخصیت آشنا شدیم. در واقع اولین معرفی رسمی این شخصیت تقریباً یک ماه پیش در فیلم Justice League (لیگ عدالت) صورت گرفت. البته در این فیلم نیز این شخصیت در صحنه‌های آنچنان زیادی حضور نداشت و باز هم تماشاچیان تنها در حد معرفی اولیه با فرمانروای آتلانتیس آشنا شدند. اما سرانجام سال دیگر از این ابرقهرمان جدید کمپانی دی‌سی در فیلمی جداگانه از این شخصیت رونمایی خواهد شد. در فیلم Aquaman، جیسون موموآ ایفاگر نقش شخصیت آکوامن خواهد بود. این ابرقهرمان، فرمانروای آتلانتیس و اقیانوس‌های واقع در کرهٔ زمین است و به‌عنوان یک آتلانتین دارای قدرت و سرعت باورنکردنی و همچنین توانایی فرمان دادن به تمامی موجودات دریایی است. 

چندی پیش کمپانی برادران وارنر از به پایان رسیدن فیلمبرداری و تولید فیلم Aquaman خبر داد. از اردیبهشت امسال، فیلمبرداری این فیلم در استودیو Village Roadshow در شهر گلد کوست در ایالت کوئینزلند استرالیا آغاز شده بود. بیشتر مراحل فیلمبرداری فیلم Aquaman در این استودیو انجام شده، اما بخشی از مراحل فیلمبرداری این فیلم در جزیره نیوفاندلند کشور کانادا، سیسیل ایتالیا و کشور تونس نیز انجام شده است. طبق گفته کمپانی برادران وارنر، فیلمبرداری فیلم Aquaman حدود هفت ماه طول کشیده است. پس از اعلام این گفته‌ها کم کم نوبت به حدس و گمان‌های سایت‌ها و طرفداران در مورد داستان احتمالی فیلم جدید رسید. تا این لحظه حضور این سه شخصیت در نقش شخصیت‌های شرور و آنتاگونیست‌ فیلم تأیید شده است: پاتریک ویلسون در نقش اورم ماریو/اوشن مستر، یحیی عبدل متین دوم در نقش بلک مانتا، و دولف لاندگرن در نقش شاه نرئوس. البته با صحبت‌هایی که جیمز وان داشت، گویا تنها آنتاگونیست اصلی این فیلم شخصیت اوشن مستر با بازی پاتریک ویلسون خواهد بود.

Wan

جیمز وان مصاحبه‌ای با سایت اینترتینمنت ویکلی داشت و در این مصاحبه از وی پرسیده شد که شاهد چند آنتاگونیست اصلی در این فیلم خواهیم بود. وی در پاسخ به این سؤال گفت:

بگذارید پاسخ‌تان را اینگونه بدهم: سه شخصیت شرور در این فیلم نخواهیم داشت. از نظر من این کاری مسخره و مضحك است. هیچ‌وقت در فیلم ابتدایی یک مجموعه سه شخصیت شرور قرار نمی‌دهم. ما حتی هنوز شخصیت اصلی داستان را به‌خوبی نمی‌شناسیم (شخصیت آکوامن)؛ دنیای این شخصیت و آنتاگونیست‌ها که جای خود دارند. معتقدم که آهسته آهسته باید در این راه قدم بگذاریم.

این موضوع که جیمز وان تصمیم ندارد هر سه شخصیت اوشن مستر، بلک مانتا و شاه نرئوس را همزمان در فیلم ابتدایی این مجموعه در یک سو و با قدرتی برابر در مقابل آکوامن قرار دهد، قطعاً خبری خوشحال‌کننده است. نتیجه این تصمیم این است که قرار نیست داستان درهم برهم و آشفته‌ای را شاهد باشیم که در انتها نمی‌تواند به هیچ‌کدام از شخصیت‌ها به اندازه کافی بپردازد. از شواهد این‌طور به نظر می‌رسد که از دو شخصیت بلک مانتا و شاه نرئوس اعمال فتنه‌انگیز و شرورانه‌ای سر می‌زند، اما نه به اندازه‌ای که بتوان آن‌ها را آنتاگونیست اصلی دانست؛ شاید بتوان به آن‌ها لقب مراحل فرعی را داد! این دو شخصیت به احتمال زیاد در خدمت اوشن مستر خواهند بود و دستورات وی را انجام می‌دهند؛ البته شاید خودشان نیز فکرهایی در سر داشته باشند. طبق گفته‌های جیمز وان، مشکل اصلی آرتور کری/آکوامن، اوشن مستر خواهد بود. وی در ادامه صحبت‌های خود چنین گفت:

می‌خوام بُعدهای احساسی و همچنین قدرت‌های شخصیت آرتور کری را به بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن معرفی کنم. در مورد شخصیت ملکه مِرا با بازی امبرد هرد، نیکول کیدمن در نقش آتلانا (مادر آکوامن) و تمورا موریسون در نقش توماس کوری (پدر آکوامن) نیز چنین تصمیمی دارم و می‌خواهم آن‌ها را به‌خوبی معرفی کنم. می‌دانیم که شخصیت بلک مانتا در این فیلم حضور خواهد داشت، اما باید بگویم که پاتریک ویلسون آنتاگونیست اصلی فیلم Aquaman خواهد بود. نمی‌گویم که شخصیت اوشن مستر لزوماً شخصیت شرور و منفی فیلم است، ولی آنتاگونیست داستان خواهد بود.

خب ما هم مثل شما از این گفته جیمز وان تعجب کردیم؛ اینکه وی ترجیح داد برای معرفی شخصیت اوشن مستر از لقب آنتاگونیست به‌جای شرور استفاده کند. این گفته بر ابهامات داستانی فیلم جدید می‌افزاید و به نظر جیمز وان تصمیم دارد شخصیتی پیچیده را به سینمادوستان معرفی کند. در کتاب‌های کمیک، اوشن مستر دلایلی منطقی برای مخالفت و دشمنی با آکوامن داشت و باید دید در نهایت در فیلم چه چیزی را شاهد خواهیم بود. احتمالاً روابط بین این دو شخصیت، همچون رابطه ثور و لوکی خواهد بود. بدین نکته نیز باید توجه داشت که دو شخصیت شاه نرئوس و بلک مانتا برای مقابله با آرتور کری آنچنان شخصیت‌های قدرتمند و بزرگی نیستند و نباید این دو را برابر با آکوامن دانست.

این موضوع که جیمز وان تصمیم ندارد هر سه شخصیت اوشن مستر، بلک مانتا و شاه نرئوس را همزمان در فیلم ابتدایی این مجموعه در یک سو و با قدرتی برابر در مقابل آکوامن قرار دهد، قطعاً خبری خوشحال‌کننده است. نتیجه این تصمیم این است که قرار نیست داستان درهم برهم و آشفته‌ای را شاهد باشیم که در انتها نمی‌تواند به هیچ‌کدام از شخصیت‌ها به اندازه کافی بپردازد

سایت Entertainment Weekly چندی پیش اولین تصویر از شخصیت اصلی فیلم آکوامن را منتشر کرد که جیسون موموآ با ظاهری متفاوت در قالب این ابرقهرمان به تصویر کشیده شده بود.

کارگردانی فیلم Aquaman بر عهده جیمز وان بوده و ویل بیل نیز کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است. پیتر سفران، زک اسنایدر، دبورا اسنایدر، جف جانز، جان برگ و راب کاوان، به‌عنوان تهیه‌کننده و تهیه‌کننده اجرایی در فیلم Aquaman حضور دارند.

فیلم Aquaman قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذرماه ۱۳۹۷) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده