نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰

Bad Company 3 نسخه بعدی سری Battlefield نخواهد بود

نشر دهنده گزارشی که از ساخته شدن Bad Company 3 به‌عنوان نسخه بعدی Battlefield خبر می‌داد، عقب‌نشینی کرده و تایید می‌کند در سال آینده خبری از Bad Company 3 نیست.

در روزهای گذشته، ویدیویی در یوتیوب منتشر شد که گزارش می‌داد بازی بعدی از سری Battlefield قرار است نسخه‌ی سوم از سری Bad Company باشد و Battlefield Bad Company 3 قرار است در سال ۲۰۱۸ به انتشار جهانی برسد.

این گزارش توسط یوتیوبری به نام AlmightyDaq منتشر شد؛ کسی که پیش از این، اطلاعات فراوانی را نیز از بازی Battlefield 1 منتشر کرده بود. پس از این گزارش، ویدیویی که AlmightyDaq منتشر کرده بود توسط سایت‌ها و خبرگزاری‌های بسیاری بازنشر شد و خبر انتشار این بازی بسیاری از طرفداران را خوشحال کرد.

این ویدیو جزییات بسیاری از بازی را فاش می‌کرد؛ مواردی چون دوره‌ی زمانی وقوع اتفاقات بازی که در محدوده‌ی جنگ ویتنام و پس از آن است. حالت‌های مختلف بخش چندنفره‌ی بازی نیز مشخص شدند که مود‌های آشنایی مانند Conquest ،Rush ،Operations ،Domination و Team Deathmatch را شامل می‌شوند. طبق این گزارش‌ها بازی همچنین قرار است نقشه‌هایی بسیار دقیق‌تر از قبل داشته باشد و از سلاح‌هایی با ویژگی‌های مخصوص محدوده‌ی زمانی و مکانی داستان بهره ببرد. ضمنا گفته شد که قرار است کلاس‌های آشنایی چون Engineer ،Support ،Assault و Recon نیز به بازی بازگردند. این ویدیو همچنین از حضور بال‌گردها، تانک‌های مدرن و LAVها خبر می‌داد.

در این گزارش‌ها همچنین به سیستم پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی نیز اشاراتی شد. طبق این گفته‌ها بازی قرار نیست به سبک جدیدترین بازی DICE، از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده کند؛ چرا که سازندگان از تجربه‌ی تلخ نابود شدن بازی Star Wars Battlefront 2 توسط این سیستم درس گرفته‌اند.

این گزارش‌ها برای مدتی در میان طرفداران این مجموعه پیچید؛ تا اینکه در برخی منابع تناقضاتی نیز درون آن پدید آمد. پس از آن نیز منبعی معتبر از استودیوی سازنده به خبرنگاری از وبسایت یوروگیمر گفت که ایده‌هایی برای ساخت بازی Bad Company 3 وجود دارد، اما این بازی هنوز در دست توسعه نیست. البته با این حال این شایعات همچنان از بین نرفتند.

در روز چهارشنبه یکی از اعضای استودیو‌ی سازنده‌ی بازی Battalion 1944 یعنی جو برمر در توییتی گفت که او درباره‌ی بازی Bad Company 3 شنیده است:

فقط باید به مردم بگویم که من درباره‌ی Bad Company 3 شنیده‌ام. برای مدتی زیاد! (خنده) من حتی درباره‌ی Call of Duty بعدی نیز شنیده‌ام :) آن‌ها برای مدت زیادی در جنگ جهانی دوم نمی‌مانند.

اما درست در همان روز یوتیوبر دیگری به نام Levelcap که او نیز درباره‌ی بازی‌های بتلفیلد ویدیو منتشر می‌کرد، به تکذیب اطلاعاتی که از بازی منتشر شده بودند پرداخت. (مشخص است که تعداد زیادی از یوتیوبرهای بازی بلتفیلد از نقشه‌ها و تصمیمات آینده‌ی دایس خبر دارند)

به خاطر سردرگمی‌های پیش‌آمده، خبرنگار یوروگیمر تصمیم می‌گیرد با AlmightyDaq ارتباط برقرار کند و در این باره از وی بپرسد. او در پاسخ به طرز غافل‌گیر کننده‌ای از صحبت‌هایش در آن ویدیوی معروف عقب‌نشینی می‌کند و می‌گوید:

در واقع پای دو بازی در میان است. من می‌دانم که شعبه‌ی سوئد دایس روی بازی‌ای با محوریت جنگ جهانی دوم کار می‌کند و این نیز قرار است موضوع ویدیوی بعدی من باشد. اما اطلاعاتی که آن‌ها را منتشر کردم مربوط به شعبه‌ی لس آنجلس دایس بود.

در واقع پای دو بازی در میان است. می‌دانم که شعبه‌ی سوئد دایس روی بازی‌ای با محوریت جنگ جهانی دوم کار می‌کند، اما اطلاعاتی که منتشر کردم مربوط به شعبه‌ی لس آنجلس بود

با این حساب در سال ۲۰۱۸ قرار نیست خبری از بازی Bad Company 3 باشد. شعبه‌ی لس آنجلس استودیو دایس که در گذشته سازنده‌ی سری بازی‌های Medal of Honor بود، در گذشته EA Los Angeles و پس از آن Danger Close نام داشت. نقش این استودیو در سری بتلفیلد این بوده که به استودیو‌های اصلی دایس کمک کرده و محتویات پس از عرضه‌ی بازی را تولید کند. اگر اخبار لو رفته درست باشند، این نخستین بار است که شعبه‌ی لس آنجلس دایس قرار است به‌تنهایی یک بازی کامل از سری بتلفیلد را تولید کند.

AlmightyDaq نهایتا شب گذشته ویدیوی بعدی خود را منتشر کرد؛ ویدیویی که در آن تا حدی از گزارش‌های خود در ویدیوی قبلی عقب‌نشینی کرد و با اندکی بامزگی، برخی اطلاعاتی را که توسط دیگران از او نقل شده بود رد کرد. او همچنین در این ویدیو چیزهایی را که به خبرنگار یوروگیمر گفته بود تایید کرد؛ اینکه شعبه‌ی سوئد استودیو دایس هم‌اکنون روی بازی‌ای با محوریت جنگ جهانی دوم کار می‌کند. AlmightyDaq همچنین تیتر ویدیوی قبلی خود را نیز طوری تغییر داد که دیگر به انتشار Bad Company 3 در سال ۲۰۱۸ اشاره‌ای نکند.

پس با این حال مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است! به نظر می‌رسد AlmightyDaq که مشخصا در روند ساخت بازی Battlefield 1 به اطلاعات مهمی از این بازی دست یافته بود، چیزهایی را درباره‌ی مطرح شدن ایده‌های اولیه‌ی بازی Bad Company 3 شنیده است. اما گویا کمی زیاده‌روی کرده و این بازی را به‌عنوان بتلفیلد سال ۲۰۱۸ به مردم معرفی کرده است. طبق گفته‌های منبع یوروگیمر، قرار نیست در سال آینده شاهد عرضه‌ی Bad Company 3 باشیم و اکنون خود AlmightyDaq نیز از گفته‌ی خود عقب‌نشینی کرده است. پس می‌توان با اطمینان گفت: خیر! سال آینده از Battlefield: Bad Company 3 خبری نیست.

حال که این مسئله روشن شد باید به شایعات مربوط به جنگ جهانی دوم فکر کنیم. آیا واقعا شعبه‌ی سوئد استودیو دایس در حال کار روی یک بتلفیلد با موضوع جنگ جهانی دوم است؟ پس از موفقیت بازی Battlefield 1 چنین چیزی اصلا بعید به نظر نمی‌رسد.

نظر شما درباره‌ی Bad Company 3 چیست؟ آیا ممکن است در آینده‌ی دور یا نزدیک این بازی را ببینیم؟


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده