نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲

پوستر فیلم Ocean’s Eight منتشر شد

در پوستر جدیدی که از فیلم مورد انتظار Ocean’s Eight (هشت یار اوشن) منتشر شده است، تمام هشت بازیگر اصلی این فیلم به تصویر کشیده شده‌اند.

پوستر جدیدی از فیلم جدید مجموعه یاران اوشن منتشر شد که در آن شاهد حضور تمام شخصیت‌های اصلی این فیلم ژانر سرقت هستیم. مجموعه فیلم‌های یاران اوشن، از فیلم‌های محبوب دهه گذشته در ژانر سرقت بودند و تِم کمدی نیز به موفقیت آن‌ها در گیشه کمک فراوانی کرد. کارگردانی هر سه فیلم بر عهده استیون سودربرگ، کارگردان آمریکایی برنده جایزه اسکار بود. فیلم ابتدایی در سال ۲۰۰۱ اکران شد و در آن بازیگرانی همچون جرج کلونی، برد پیت، مت دیمون، اندی گارسیا، برنی مک و دان چیدل به ایفای نقش پرداختند. این فیلم عملکرد موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و با بودجه ساخت ۸۵ میلیون دلاری، به فروش ۴۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد. جالب است بدانید این فیلم در واقع بازسازی فیلمی با همین نام و محصول سال ۱۹۶۰ میلادی به کارگردانی لوئیس مایلستون بود. بازیگران اصلی فیلم مایلستون، پیتر لافورد، فرانک سیناترا و دین مارتین بودند. قسمت دوم سه‌گانه استیون سودربرگ در سال ۲۰۰۴ میلادی اکران شد و علاوه بر بازیگران فیلم ابتدایی، نام‌هایی همچون کاترین زتا جونز، جولیا رابرتس، کیسی افلک، ونسان کسل، اسکات کان، آلبرت فینی، الیوت گولد و بروس ویلیس نیز به لیست بازیگران اضافه شدند. قسمت دوم نتوانست آنچنان نظر منتقدان را به خود جلب سازد و بودجه این فیلم نیز ۸۵ میلیون دلار و فروشش در گیشه ۳۶۲ میلیون دلار بود. در نهایت سه‌گانه سودبرگ در سال ۲۰۰۷، با اکران فیلم Ocean's Thirteen (سیزده یار اوشن) به پایان رسید. آل پاچینو معروف‌ترین نامی بود که در این قسمت حضور داشت. با فروش ۳۱۱ میلیون دلاری این فیلم در گیشه، این مجموعه در مجموع ۱.۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشت که رقمی خوب و قابل قبولی برای کمپانی پخش‌کننده این فیلم، یعنی کمپانی برادران وارنر بود.

در فیلم جدید کلیت داستان کمی فرق کرده است و این مرتبه تمام شخصیت‌های اصلی فیلم زن هستند. استیون سودربرگ به‌عنوان تهیه‌کننده در Ocean’s Eight (هشت یار اوشن) حضور خواهد داشت و کارگردانی این پروژه به گری راس، کارگردان فیلم‌های The Free State of Jones (دولت آزاد جونز)، The Hunger Games (عطش مبارزه) و Big (بزرگ) سپرده شده است.

ساندرا بولاک نقش اصلی را در این فیلم بر عهده دارد و در واقع مهم‌ترین شخصیت این گروه هشت نفره است؛ وی قرار است نقش شخصیت دِبی اوشن را ایفا کند. دِبی اوشن در واقع خواهر دنی اوشن در مجموعه فیلم‌های یاران اوشن است؛ همان طور که می‌دانید جرج کلونی نقش شخصیت دنی اوشن را در سه فیلم استیون سودربرگ بر عهده داشت. کیت بلانشت نقش شریک دِبی اوشن، یعنی لو را ایفا خواهد کرد. آن هاتاوی در نقش دافنه کلوگر ظاهر خواهد شد، ریانا، خواننده معروف سبک پاپ نیز نقش ناین بال را بر عهده خواهد داشت. هلنا بونهام کارتر، میندی کالینگ، سارا پاولسن و نورا لوم معروف به آکوافینا، دیگر اعضای تیم ساندرا بولاک را تشکیل می‌دهند. تا این لحظه اطلاعات چندانی از داستان و جزئیات شخصیت‌ها منتشر نشده است.

در تصویری جدیدی که از فیلم Ocean’s Eight منتشر شده است، تمام هشت بازیگر اصلی این فیلم حضور دارند و به نظر باید اهمیت نقش هر یک را بر اساس جایگاهی که در پوستر اشغال کرده‌اند تشخیص داد. پوستر جدید فیلم Ocean’s Eight در پایین مشاهده می‌کنید:

Ocean-8

در پوستر تنها شخصیت‌های زن فیلم را می‌بینیم، ولی خب می‌دانیم که بازیگران مردی نیز در این فیلم حضور دارند و البته بازیگران معروفی نیز هستند. مت دیمون بار دیگر قرار است نقش لینوس کالدول را در فیلم جدید ایفا کند، البته نقش این مرتبه وی را باید نقشی افتخاری و کوتاه دانست. دیگر بازیگر معروفی که قرار است نقشی کوتاه و افتخاری در فیلم Ocean’s Eight داشته باشد، کارل رینر، هنرپیشه، کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیونی و کارگردان اهل ایالات متحده آمریکا است. وی دوازده مرتبه برنده جایزه اِمی و یک مرتبه نیز برنده جایزه گرمی شده است. این کمدین افسانه‌ای قرار است در فیلم جدید حضوری کوتاه در همان نقش شخصیت سائول بلوم فیلم Ocean’s Eleven داشته باشد. از دیگر بازیگران افتخاری فیلم جدید می‌توان به کیم کارداشیان، داکوتا فَنینگ، آنا وینتور و الیویا مان اشاره داشت.

ساندرا بولاک نقش اصلی را در این فیلم بر عهده دارد و در واقع مهم‌ترین شخصیت این گروه هشت نفره است؛ وی قرار است نقش شخصیت دِبی اوشن را ایفا کند. دِبی اوشن در واقع خواهر دنی اوشن در مجموعه فیلم‌های یاران اوشن است؛ همان طور که می‌دانید جرج کلونی نقش شخصیت دنی اوشن را در سه فیلم استیون سودربرگ بر عهده داشت

اگرچه هدف اصلی از ساخت فیلم Ocean’s Eight، دوباره زنده کردن مجموعه یاران اوشن است، اما ساندرا بولاک این فیلم را فیلمی ریبوت نمی‌داند، وی از فیلم جدید به‌عنوان فیلمی که قرار است ادامه‌دهنده مجموعه یاران اوشن باشد یاد می‌کند. صحبت‌های ساندرا بولاک با وجود رابطه خواهر و برداری شخصیت دِبی اوشن با دنی اوشن و همچنین بازگشت دوباره مت دیمون به این فیلم، منطقی به نظر می‌رسد. فیلم جدید قرار است به قوانین قدیمی فیلم‌های ژانر سرقت وفادار بماند. فیلم‌های ژانر سرقت پیشینه قدیمی در تاریخ سینما دارند و محبوبیت فراوانی نیز همواره در میان تماشاچیان داشته‌اند. توجه فراوان به جزئیات داستانی و شخصیتی از مشخصه بارز این دست از آثار است. فیلم‌هایی همچون A Fish Called Wanda (ماهیی به نام وندا)، The Sting (نیش)، Dog Day Afternoon (بعد از ظهر سگی)، Heat (مخمصه)، Snatch ‌(قاپ‌زنی)، Reservoir Dogs (سگ‌های انباری)، The Italian Job (کسب‌وکار ایتالیایی)، The Usual Suspects (مظنونین همیشگی) و The Town (شهر)، از بهترین‌های این ژانر هستند. امسال نیز شاهد دو فیلم خوب Logan Lucky (لوگان خوش شانس) به کارگردانی استیون سودربرگ و Baby Driver (بیبی درایور) به کارگردانی ادگار رایت بودیم.   

استیون سودربرگ در مجموع به‌خوبی از پس کار خود در ساخت سه فیلم مجموعه یاران اوشن برآمد و قوانین کلاسیک ژانر فیلم‌های سرقت را با دقت رعایت کرد و با اضافه کردن چاشنی‌های بجا، آثار قابل قبولی را از خود برجای گذاشت. امیدواریم فیلم جدید نیز در نهایت تبدیل به فیلمی باکیفیت در این ژانر شود.

آخرین فیلمی که از استیون سودربرگ بر روی پرده سینما اکران شد، فیلم Logan Lucky بود. در این فیلم بازیگرانی همچون دنیل کریگ، چنینگ تیتوم، هیلاری سوانک، سباستین استن و ست مک‌فارلن به ایفای نقش پرداختند. آخرین فیلم استیون سودربرگ در گیشه اصلاً عملکرد خوبی نداشت و با بودجه ساخت ۲۹ میلیون دلاری، تنها ۴۶ میلیون دلار فروش داشت. 

فیلم Ocean’s Eight قرار است در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۷) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده