نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

محبوب ترین برندهای لباس شویی در اروپا و ایران

کاربری سخت ماشین‌های لباس شویی معمولا باعث می شود که خیلی از ایرانی ها به جای مارک‌هایی مانند بوش، ال جی و سامسونگ سراغ مدل‌های ایرانی بروند.

برای خرید ماشین لباس شویی و خشک کن ایرانی هم برندهای محدودی وجود دارد. آبسال، پارس، پاکشوما و پارس برخی از مدل‌های شناخته شده ایرانی هستند. لباس‌شویی ۵ کیلویی آبسال بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت دارد. لباس‌شویی ۸ کیلویی امرسان هم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

یک ماشین لباس‌شویی ۶ کیلویی پارس یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ظرفیت یک کیلوگرم بیشتر آن دویست هزار تومان بیشتر می‌ارزد. در بین لباس‌شویی‌های تمام اتوماتیک ایرانی پاکشوما هم برند معروفی است. یک مدل ۷ کیلویی پاکشوما یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار خریداری می‌شود. البته فکر اینکه با خرید پاکشوما قرار است با یک منو فارسی کار کنید را کنار بگذارید. با وجود اینکه پاکشوما یک برند داخلی است، اما تفاوت قیمت زیادی با ال جی یا سامسونگ ندارد.

برای همین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند پولشان را خرج برند خارجی کنند که ترجیحا دارای دفترچه راهنمای فارسی هم باشد. انتخاب لباس شویی از روی ظاهر یا قیمت می‌تواند اشتباه‌ترین کار شما برای اشپزخانه باشد. هنگام خرید آن به میزان استفاده از برق و آب توجه کنید.

قیمت خرید ماشین لباس شویی و خشک کن ۶ کیلویی ال جی یک میلیون و ۹۵۰ و سامسونگ ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است. غیر از این، شرکت‌های خارجی زیادی مانند این دو برند در ایران نمایندگی دارند و با دفترچه راهنمای فارسی کار را برای مصرف‌کننده راحت کرده‌اند.

در خرید ماشین لباس شویی و خشک کن خارجی در این رنج قیمت معمولا توافقی وجود ندارد که چه برندی بهتر است؛ ال جی یا سامسونگ؟ 

کارخانه اصلی هر دوی این شرکت‌ها در کره قرار دارد. ماشین‌های لباس‌شویی هر دو بیشتر شبیه هم‌دیگر هستند. هر دوی آنها دکمه‌ها و قابلیت‌های مختلفی برای شست و شو دارند که ممکن است تا پایان عمر شما هم اصلا به کار نیایند. از نظر مصرف انرژی هر دوی این ماشین‌ها کاملا مشابه هم هستند. در هند ال جی ۶ کیلویی به‌عنوان بهترین ماشین لباس‌شویی و بعد از آن بوش ۷ کیلویی انتخاب شده است. برندهایی مثل آی اف بی و پاناسونیک در هند نیز طرفدار زیادی دارد. در اروپا هم ویرپول، سامسونگ، حایر و ال جی از برترین ماشین لباس‌شویی‌ها هستند. از بین برندهای ترکی بکو نیز شهرت زیادی در کشورهای اروپایی دارد.

یکی از دلایل علاقه‌مندی به ال جی به خاطر یکی از عملکردهای آن به نام شست و شوی سریع است که لباس‌ها را در حدود ۴۰ دقیقه می‌شوید. برای لباس‌های ورزشی، ملافه، لباس‌های سیاه و پشمی هم عملکرد متفاوتی دارد. در مدل‌های سامسونگ شما می‌توانید ماشین را از راه دور از طریق گوشی موبایل اندرویدتان روشن کنید. البته ویژگی مشترک دیگر آنها که همیشه محل رقابت این دو بوده به لرزشگیر ماشین برمی‌گردد. 

در وب سایت دیجی کالا پربازدیدترین لباس شویی ال جی و سامسونگ ۱۰ کیلو هستند. ال جی ۴ میلیون و ۱۰۰ و سامسونگ هم ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. بعد از آن ال جی ۸ و سپس سامسونگ ۸ کیلویی در بورس هستند. بعد از رقابت تنگاتنگ این برندها، ماشین‌های پاکشوما هم با چهره جدید و قابلیت‌های بیشتر توانسته‌اند جای خوبی در بازار برای خود باز کنند. یکی از مدل‌های جدید ال جی هم ترکیبی از لباس‌شویی کودک و لباس‌شویی‌های قدیمی است.

این مدل که در واقع دو لباس‌شویی حساب می‌شود، مسیر جدیدی در سرنوشت لباس‌شویی‌ها ایجاد کرده که آن را به سمت تولید ماشین‌هایی با عرض کمتر و ارتفاع بلندتر پیش می‌برد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده