نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

سری فیلم X-Men و Fantastic Four به دنیای سینمایی مارول می‌پیوندند

باب ایگر، مدیر عامل کمپانی دیزنی به‌تازگی اعلام کرد که سری فیلم مردان ایکس (X-Men) و سری فیلم چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) به دنیای سینمایی مارول خواهند پیوست.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در گزارش جدیدی که منتشر شده، باب ایگر، مدیر عامل کمپانی دیزنی به طور رسمی تایید کرد که سری فیلم X-Men (مردان ایکس)، سری فیلم Deadpool (ددپول) و همچنین سری فیلم Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) در آینده‌ای نزدیک به دنیای سینمایی مارول ملقب به MCU خواهند پیوست. همانطور که چندی پیش تایید و اعلام شده بود، بالاخره یکی از مورد انتظارترین خرید‌های کمپانی‌های دیزنی یعنی فاکس قرن ۲۱ رسمی شد و میلیاردها دلار پول برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی روپرت مرداک (صاحب فاکس) توسط این موش عظیم‌الجثه سینما پرداخت شد. این موضوع هم اساسا به این معنی است که هرگونه فیلم و سریال و دارایی‌هایی از این قبیل که سابقا متعلق به کمپانی فاکس بوده، حالا و بعد از پرداخت چنین هزینه هنگفتی، در دستان عوامل کمپانی دیزنی قرار دارد. این خبر برای خیلی از سینما دوستان و بینندگان تلویزیونی خبر خوبی بود؛ خصوصا برای طرفداران کمپانی مارول، زیرا به موجب این قرارداد خیلی زود سری فیلم مردان ایکس و سری فیلم چهار شگفت‌انگیز، در اختیار و مالکیت دیزنی قرار خواهد گرفت.

پیش از ساخت و ظهور دنیای سینمایی مارول و تا این حد گسترده و محبوب شدنش در هالیوود، کمپانی مارول تعدادی از شخصیت‌های اصلی و کلیدی خود را به استودیوهای مختلف دیگر فروخت. این شخصیت‌های مهم و محبوب که به مالکیت استودیو‌های دیگر درآمدند، عبارتند از اسپایدرمن، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز. همین موضوع باعث می‌شد که همه ابرقهرمانان این کمپانی نتوانند با یکدیگر ارتباطی داشته یا با یکدیگر روی صفحه گسترده سینماها و در فیلم‌های اختصاصی مارول حضور داشته باشند. البته با این حال، این موضوع خیلی ادامه پیدا نکرد و حدودا در سال ۲۰۱۵ بود که استودیو مارول دست به کار شد و بر اساس توافقی که بین این استودیو و کمپانی سونی تنظیم شده بود، قرار بر این شد که با کمک یکدیگر بتوانند اسپایدی را دوباره به صحنه مبارزه و نبرد بازگردانند. همین قضیه باعث شد تا این ابرقهرمان عنکبوتی بتواند در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و همچنین اثر اختصاصی و مستقل خود یعنی فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) حضور داشته باشد.

X-men

بر اساس قراردادی که بین کمپانی فاکس و کمپانی دیزنی صورت گرفته، مشخص می‌شود که حق و حقوق تمامی شخصیت‌های اصلی و مهم کمپانی مارول دوباره در اختیار همین شرکت قرار گرفته است. از طرف دیگر هم باب ایگر به طور رسمی تایید کرد که سری فیلم X-Men و همچنین سری فیلم Fantastic Four در آینده‌ای نزدیک به دنیای سینمایی مارول خواهند پیوست.

از آنجایی که کمپانی فاکس دو بار سعی کرد نسخه‌های خیلی خوبی از چهار شگفت‌انگیز را روی پرده سینما ببرد و آن‌طور که باید و شاید موفق نشد، حالا باید صبر کنیم و ببینیم که خود کمپانی مارول و دیزنی چگونه قرار است این کار را در نسخه جدید انجام دهند

در راستای همین موضوع، یکی از گزارشگران سایت خبری ددلاین، در تماسی که با سرمایه‌گذاران داشته صحبت‌هایی هم درباره این مسئله مطرح کرده بود. باب ایگر به همین منظور اینگونه صحبت‌های خود را عنوان کرد:

حالا ما این فرصت را داریم تا این سری فیلم‌های ابرقهرمانی و نمادین را برای نسل جدید طرفداران گسترش و بهبود ببخشیم؛ درست همانند همان کاری که با آثار کمپانی مارول و سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) انجام دادیم... همچنین از طرف دیگر، به موجب این قرارداد و این توافق و البته فرصت خیلی خوبی که در اختیار ما گذاشته شده، حالا به دنبال این هستیم که بتوانیم دنیای سینمایی مارول را کمی بیشتر از قبل گسترش دهیم تا سری فیلم‌های مردان ایکس، چهار شگفت‌انگیز و ددپول هم بتوانند جایگاه خوب خود را در این دنیای سینمایی پیدا کنند.

حالا که این قرارداد بسته شده و به موجب رسمی شدن آن، دنیای سینمایی مارول در حال گسترش است، حتی تصور اینکه در آینده‌ای نزدیک و در آثار آینده شاهد حضور آقای شگفت‌انگیز و لوگان/ولورین در آثار مارولی خواهیم بود و قرار است شخصیت‌های جدیدی در کنار ثور و آیرون من (مرد آهنی) به مبارزه بپردازند، خیلی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. از طرف دیگر حقیقت این است که حتی بیان شدن نام ددپول توسط باب ایگر به منظور اضافه شدن این شخصیت به دنیای سینمایی مارول هم خیلی زیبا و دوست‌داشتنی است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، این استودیو هم قبلا اعلام کرده بود که همچنان علاقه دارد تا فعالیت روی آثار با درجه سنی بزرگسال خود را ادامه دهد و حالا حالاها قصد ندارد این خط تولیدی در آثار مارولی را قطع کند.

Fantastic Four

برای بسیاری از طرفداران و سینما دوستان، مخصوصا طرفداران آثار و شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول، خبر خرید این کمپانی توسط دیزنی، خبر بسیار خوش‌آیندی بود. کمپانی فاکس سابقا دو مرتبه سعی کرد تا نسخه‌های خوبی از سری فیلم چهار شگفت‌انگیز بسازد و روی پرده سینما اکران کند که هر دوی آنها هم آنچنان که باید و شاید نتوانست عملکرد خوبی روی پرده نقره‌ای داشته باشد. پس با این اوصاف و عملکرد نسبتا ضعیفی که هر دو اثر کمپانی فاکس به همراه داشته، خیلی هیجان‌انگیز و جذاب است که منتظر باشیم و ببینیم که خود استودیو مارول چگونه قصد دارد این گروه ابرقهرمان و نمادین خود را که زمان خیلی زیادی هم از کمپانی دور بوده، به روی پرده نقره‌ای سینماها بیاورد؛ به خصوص با توجه به اهمیت خیلی زیادی که آنها در کتاب‌های کمیک دارند و محبوبیت عجیبی که تا به امروز توانسته‌اند در میان مردم پیدا کنند. 

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Black Panther برای اکران در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Avengers: Infinity War / The Avengers 3 برای اکران در تاریخ ۴ می ۲۰۱۸ (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Ant-Man & The Wasp برای اکران در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۸ (۱۵ تیر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم Captain Marvel برای اکران در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ (۱۷ اسفند ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم دنباله Spider-Man: Homecoming برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است
  • فیلم The Avengers 4 برای اکران در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده