نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

پلی استیشن 4 پرفروش ترین کنسول ماه نوامبر آمریکا شد

طبق گزارش موسسه NPD، پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه نوامبر ۲۰۱۷ بوده است.

طبق روال هر ماه، موسسه NPD اخیرا گزارشی از فروش بازی‌ها و کنسول‌ها طی ماه نوامبر ۲۰۱۷ در آمریکا منتشر کرده است. بر این اساس از حیث تعداد کنسول‌های فروخته‌شده، پلی استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول آمریکا در این ماه بوده است. اما در نقطه مقابل، اگر از حیث میزان فروش برحسب دلار در نظر بگیریم، ایکس باکس وان بیش‌ترین فروش را در این ماه داشته است. دلیل این موضوع می‌تواند به دلیل فروش خوب کنسول ایکس باکس وان ایکس باشد که قیمتی معادل ۵۰۰ دلار دارد.

جالب است بدانید که PS4 در ماه نوامبر ۲۰۱۷، بیش‌ترین فروش را از زمان عرضه‌اش در نوامبر ۲۰۱۳ تا به امروز داشته است و نوامبر ۲۰۱۷، موفق‌ترین ماه برای کنسول نسل هشتمی سونی بوده است. چنین چیزی در رابطه با Xbox One هم صدق می‌کند و این کنسول هم بهترین ماه خود را از زمان عرضه تا به امروز پشت سر گذاشته است. همچنین پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۷ تا به امروز است.

مجموع فروش سخت‌افزار‌ها در نوامبر ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته، رشدی ۵۲ درصدی داشته و به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است. NPD دلیل این رشد فروش را عملکرد عالی هر سه کنسول پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ اعلام کرده است. به‌علاوه فروش کلی کنسول‌ها از ابتدای ۲۰۱۷ تا پایان نوامبر، در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۸ درصدی داشته و به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده