// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

ایسوس مشخصات کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC را منتشر کرد

کمپانی ایسوس رسما مشخصات و جزییات کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC را منتشر کرد اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نکرده است.

کمپانی ایسوس به صورت رسمی مشخصات کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC را که به زودی به بازار عرضه خواهد شد منتشر کرد. با توجه به مشخصات منتشر شده، فرکانس پایه و فرکانس بوست این کارت گرافیک انتظار می‌رود تا در مقایسه با کارت گرافیک مرجع کمپانی AMD، به میزان ۱۰ درصد افزایش نرخ فریم را در بازی‌های 4K شاهد باشیم.

طبق اطلاعات منتشر شده روی وب‌سایت کمپانی ایسوس، این کارت گرافیک همانند مدل RX Vega 64 Strix OC از نورپردازی اختصاصی ایسوس (ASUS RGB Aura Sync) بهره می‌برد که می‌توان آن را به دلخواه شخصی‌سازی یا حتی با دیگر محصولات گیمینگ ایسوس که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، هماهنگ کرد. این محصول به فن‌کولر سه‌گانه‌ ایسوس موسوم به Strix مجهز شده است و دو درگاه HDMI 2.0، دو درگاه DisplayPort 1.4 و یک درگاه DVI-D برای نمایشگرهای قدیمی‌تر دارد.

با توجه به مشخصات کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC، فرکانس پایه و فرکانس بوست این محصول نسبت به مدل مرجع RX Vega 56 به ترتیب ۱۵۰ مگاهرتز و ۱۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است که مقدار قابل توجهی به شمار می‌رود. کمپانی ایسوس در این محصول نیز از حافظه‌های HBM2 با ظرفیت و فرکانس مشابه نسبت به مدل مرجع استفاده کرده است. اما با توجه به سیستم فوق‌العاده فن کولر سه‌گانه ایسوس، این کارت گرافیک نسبت به مدل مرجع به مراتب از سیستم خنک کننده بهتر و با صدای کمتری برخوردار است. در جدول زیر به مقایسه مشخصات کارت گرافیک ASUS RX Vega 56 Strix OC با مدل مرجع کمپانی AMD پرداخته‌ایم که می‌توانید مشاهد کنید.

مشخصات کارت گرافیکASUS RX Vega 56 Strix OCAMD RX Vega 56 (مدل مرجع)
معماری VegaVega
هسته‌های پردازشی۳۵۸۴۳۵۸۴
فرکانس پایه ۱۲۹۷ مگاهرتز۱۱۵۶ مگاهرتز
فرکانس بوست۱۵۷۳ مگاهرتز۱۴۷۱ مگاهرتز
نوع حافظهHBM2HBM2
ظرفیت حافظه۸ گیگابایت۸ گیگابایت
فرکانس حافظه۸۰۰ مگاهرتز۸۰۰ مگاهرتز

کمپانی ایسوس هنوز به صورت رسمی، تاریخ عرضه و قیمت کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC را منتشر نکرده است اما به نظر می‌رسد به زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. در پایان می‌توانید بنچمارک منتشر شده از نرخ فریم و عملکرد کارت گرافیک RX Vega 56 Strix OC در مقایسه با مدل مرجع در بازی‌های Gears Of War 4 و DOOM را مشاهده کنید.

رزولوشن 4K و تنظیمات گرافیکی Ultra

کارت گرافیکASUS RX Vega 56 Strix OCAMD RX Vega 56 (مدل مرجع)
نرخ فریم بازی Gears Of War 4۴۲.۹ فریم بر ثانیه۳۸.۹ فریم بر ثانیه
نرخ فریم بازی DOOM۴۷.۱ فریم بر ثانیه۴۴ فریم برثانیه


منبع Overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده