// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

کمپانی نینتندو قصد دارد بخش بازی های موبایل خود را گسترش دهد

روزنامه وال‌استریت جورنال در گزارشی خبر از تصمیم کمپانی نینتندو برای گسترش بخش بازی‌های موبایل داده است.

کمپانی Nintendo علی‌رغم سابقه طولانی‌اش در صنعت بازی‌های ویدیویی چندان به ورود به حوزه بازی‌های موبایل علاقه نشان نمی‌داد. اما این روند نهایتا در سال ۲۰۱۵ متوقف شد و کمپانی مذکور خبر از همکاری با کمپانی DeNA و عرضه بازی‌های موبایل داد. اولین محصول این همکاری تحت عنوان بازی Miitomo در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و پس از آن نیز بازی‌های موبایل بیشتری از سوی این دو کمپانی در دسترس مخاطبین قرار گرفت. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی‌ موبایل، روزنامه The Wall Street Journal در گزارشی اعلام کرده است که کمپانی نینتندو قصد دارد بخش بازی‌های موبایل خود را گسترش دهد.

براساس این گزارش کمپانی نینتندو معتقد است که با جذب شرکای جدید توانایی عرضه بازی‌های موبایل بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر را دارد. اما شیوه همکاری این کمپانی ژاپنی با شرکای جدید متفاوت از رویکرد آن در قبال کمپانی DeNA خواهد بود، زیرا کمپانی مذکور قصد خرید سهام آن‌ها را ندارد. کمپانی نینتندو برای آغاز همکاری با کمپانی DeNA و ساخت پنج بازی موبایل، ۱۰ درصد از سهام آن را خریداری کرد.

در گزارش وال‌استریت جورنال از کمپانی GungHo، سازنده بازی Puzzle & Dragons، به عنوان یکی از همکاران بالقوه کمپانی نینتندو نام برده شده است. با این حال سخنگوی این کمپانی اعلام کرده است که هیچ‌گونه مذاکره‌ای با کمپانی نینتندو انجام نشده است. این دو کمپانی پیش از این در ساخت بازی Puzzle & Dragons Z + Super Mario Bros. Edition که در سال ۲۰۱۵ روی کنسول 3DS عرضه شده، همکاری داشته‌اند. از دیگر همکاران و شرکای احتمالی کمپانی نینتندو صحبتی نشده است.

کمپانی نینتندو به این دلیل که قصد داشت روی ساخت بازی برای کنسول‌های خود تمرکز کند، از ورود به حوزه بازی‌های موبایل سر باز می‌زد. با این حال این کمپانی چهار بازی موبایل براساس مجموعه‌های مشهورش به نام‌های Miitomo ،Super Mario Run ،Fire Emblem Heroes و Animal Crossing: Pocket Camp منتشر کرده است. پنجمین محصول مشترک این کمپانی با کمپانی DeNA تا‌کنون معرفی نشده، اما انتظار می‌رود که مطلق به سری Mario Kart باشد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده