نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

نظر جورج لوکاس درباره فیلم Star Wars: The Last Jedi

جورج لوکاس، خالق دنیای جنگ ستارگان (Star Wars)، به‌تازگی جدیدترین قسمت این مجموعه یعنی فیلم Star Wars: The Last Jedi را تماشا و نظر خود را بیان کرده است.

در جدیدتری اخبار سینما و تلویزیون و در گزارشی جدید اعلام شده که جورج لوکاس، خالق دنیای Star Wars (جنگ ستارگان)، جدیدترین قسمت این مجموعه پرطرفدار یعنی فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) را به‌تازگی و پیش از اکران عمومی آن تماشا کرده است. یکی از نمایندگان این کارگردان موفق و تحسین‌شده، خطاب به گزارشگر سایت خبری The Hollywood Reporter اعلام کرده که به نظر جورج لوکاس، فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای «به زیبایی ساخته شده است».

نماینده جورج لوکاس در ادامه این گفتگو عنوان کرد که لوکاس درست بعد از تماشای فیلم The Last Jedi، با کارگردان بااستعداد آن یعنی ریان جانسون به گفتگو پرداخت و علاوه بر بیان نظراتی که درباره این اثر داشت، تعریفات و تحسین‌های خیلی زیادی هم از جدیدترین کار جانسون کرد. طرفداران دنیای جنگ ستارگان بهتر می‌دانند که این لوکاس بود که سری فیلم Star Wars را خلق کرد؛ او در سال ۱۹۷۷ قسمت چهارم این مجموعه یعنی فیلم Star Wars: A New Hope (جنگ ستارگان: امیدی تازه) را کارگردانی کرد. اما هنرنمایی او در قالب کارگردان قسمت‌های مختلف این مجموعه فقط به فیلم جنگ ستارگان: امیدی تازه ختم نشد و بعد از آن سه قسمت دیگر از سری فیلم جنگ ستارگان را کارگردانی کرد؛ اگرچه این سه قسمت از نظر منتقدان عملکرد خیلی بدی داشت و نتوانست نظر آنها را به خود جلب کند اما از نظر باکس آفیس و فروش بلیط موفقیت‌های خیلی زیادی را نسیب خود و تیم تولید فیلم کرد.

با اینکه جورج لوکاس نظر خود درباره فیلم آخرین جدای را با بیان «به زیبایی ساخته شده است»، اعلام کرد، اما تنها گفتن همین مسئله نمی‌تواند جزئیات زیادی درباره تفکر و عقاید او نسبت به فیلم، نقاط قوت و نقاط ضعفش برای‌مان مشخص کند. البته اگر از جنبه مثبت به قضیه نگاه کنیم، حتی همین حرف او هم به نظر خیلی مثبت‌تر و دل‌گرم کننده‌تر از نظری است که لوکاس درباره فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) مطرح کرده بود. او درباره فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد اعلام کرده بود که این اثر خیلی گمراه شده و خیلی از آن چیزی که تصورش را داشت و امیدوار بود که دنیای جنگ ستارگان به همان سمت و سر پیش برود فاصله دارد.

کمپانی دیزنی علاوه بر دیگر پروژه‌ها و هزینه‌ها، در سال ۲۰۱۲ مبلغی حدود ۴.۰۵ میلیارد دلار هزینه کرد تا بتواند مجموعه فیلم جنگ ستارگان را از جورج لوکاس خریداری کند. در حال حاضر او دیگر هیچ نقش مهم و تاثیرگذاری در این مجموعه و پروژه‌های مختلف آن ندارد. اگرچه باید به این موضوع توجه داشت که او برای همیشه به این پروژه متصل است و هیچ وقت آن را رها نخواهد کرد.

در پایان لازم به ذکر است که فیلم Star Wars 8/Star Wars: The Last Jedi برای اکران در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده است. همچنین چندی پیش و در تاریخ ۹ دسامبر سال جاری (۱۸ آذر) به مدت محدود در سینماهای شهر لس آنجس ایالت کالیفرنیا به اکران درآمد که واکنش اولیه منتقدان درباره این اثر منتشر شده بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده