// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

دو پروژه جدید گیرمو دل تورو در سینما

گیرمو دل تورو، کارگردان صاحب سبک دنیای سینما، ضمن بازسازی نوآر کلاسیک کوچه کابوس (Nightmare Alley)، در ساخت تریلر فانتزی Antlers با اسکات کوپر همکاری خواهد کرد.

پس از موفقیت فیلم شکل آب (The Shape of Water) تا به اینجای کار و موفقیت‌های احتمالی دیگری که این اثر در فصل جوایز با خودش به ارمغان خواهد آورد، شرکت فاکس سرچلایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) به‌عنوان توزیع‌کننده‌ی فیلم، در نظر دارد تا در دو پروژه‌ی دیگر با گیرمو دل تورو، فیلمساز مکزیکی صاحب سبک سینما همکاری کند. از طرفی این شرکت، در حال مذاکره با اسکات کوپر برای قبول هدایت تریلر تخیلی Antlers است و در صورتی که مذاکرات با موفقیت به اتمام برسد، گیرمو دل تورو نیز کار تهیه‌کنندگی فیلم را به‌عنوان یکی از دو پروژه‌ی اشاره‌شده بر عهده خواهد گرفت. دل تورو یکی از طرفداران آثار کوپر به حساب می‌آید و این دو فیلمساز برای آغاز همکاری مشترک خود کاملا مشتاق هستند.

دل تورو یکی از طرفداران آثار اسکات کوپر به حساب می‌آید و این دو فیلمساز برای آغاز همکاری مشترک خود کاملا مشتاق هستند

داستان فیلم Antlers درباره‌ی زن جوانی است که به‌عنوان معلم پایه چهارم ابتدایی در مدرسه‌ای مشغول به کار است. او بعد از مدتی متوجه می‌شود که یکی از دانش‌آموزان کلاس دچار خود درگیری است و پس از تحقیقاتش در می‌یابد که او رازی وحشتناک را از دیگران پنهان می‌کند. زن جوان در ادامه تصمیم می‌گیرد تا از این پسر بچه در برابر نیروهای فراطبیعی محافظت کند. فیلمنامه‌ی Antlers را نیک انتوسکا و هنری چیسن بر اساس داستان کوتاهی متعلق به خود انتوسکا نوشته‌اند. این فیلم نخستین اثر کوپر در ژانر تخیلی و فانتزی خواهد بود که گام جدیدی در کارنامه‌ی هنری وی به حساب می‌آید.

Nightmare Alley

پروژه‌ی دیگر دل تورو، بازسازی فیلم کلاسیک کوچه کابوس (Nightmare Alley) خواهد بود که او شخصا کارگردانی این اثر را بر عهده خواهد گرفت. البته Nightmare Alley لزوما فیلم بعدی دل تورو نخواهد بود؛ چرا که او فعلا مشغول نگارش فیلمنامه‌ی کار به همراه کیم مورگان (The Forbidden Room) است و به پایان رسیدن آن و آغاز تولید فیلم، زمان خواهد برد.

نسخه‌ی اصلی فیلم Nightmare Alley محصول ۱۹۴۷ به کارگردانی ادموند گولدینگ، داستان مرد فریبکاری به نام استن است که با زنی روانشناس که از خودش نیز فاسدتر است آشنا می‌شود. این دو نفر با استفاده از توانایی‌های ذهن به سرکیسه کردن افراد ثروتمند می‌پردازند.

دل تورو ابراز امیدواری کرده که نتیجه‌ی کار این دو فیلم، کاملا رضایت‌بخش باشد:

از اینکه پس از The Shape of Water در تولید فیلمی دیگر با فاکس سرچلایت پیکچرز مشارکت می‌کنم بسیار خوشحال هستم. نانسی، استیو، دیوید و متیو، قهرمانان بزرگ سینمای حقیقی هستند و در کنار یکدیگر، این دو پروژه را به فیلم‌هایی سرگرم‌کننده و سطح بالا تبدیل خواهیم کرد.

Guillermo del Toro

فیلم The Shape of Water پس از نخستین نمایش خود در جشنواره‌ی ونیز، ضمن جلب تحسین گسترده‌ی منتقدان، جایزه‌ی شیر طلایی این جشنواره را از آن خود کرد و در ادامه، با نامزدی در ۷ بخش مختلف جوایز گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی، بیشتر تعداد نامزدی در این رویداد را در بین تمام آثار سینمایی امسال به خود اختصاص داد. در کنار این افتخارات، The Shape of Water در رقابت برای جوایز اسکار نیز از شانس مناسبی برخوردار است.

از سایر پروژه‌های دل تورو می‌توان به ساخت فیلم مستندی بدون عنوان با محوریت زندگی حرفه‌ای مایکل مان، کارگردان بزرگ دنیای سینما اشاره کرد و همینطور سریال تلویزیونی Carnival Row که بازیگرانی نظیر اورلاندو بلوم و کارا دلوین در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین پس از موفقیت انیمیشن سریالی شکارچیان ترول (Trollhunters)، دل تورو به دنبال این است تا با ساخت دو مجموعه‌ی دیگر به نام‌های 3 Below و Wizards، سه‌گانه‌ای را تحت عنوان قصه‌های آرکادیا (Tales of Arcadia) خلق کند. پروژه‌ی دیگر دل تورو، فیلم علمی تخیلی سفر شگفت انگیز (Fantastic Voyage)، یک بازسازی بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۶ خواهد بود که این اثر به تهیه‌کنندگی جیمز کامرون روانه‌ی سینماها خواهد شد.

Hostiles

فیلم متخاصم‌ها (Hostiles) به‌عنوان جدیدترین فیلم اسکات کوپر، با نقش‌آفرینی بازیگرانی نظیر کریستین بل و رزاموند پایک در تاریخ هشتم فوریه‌ی ۲۰۱۸ (۱۹ بهمن ۱۳۹۶) به نمایش عمومی درخواهد آمد. این فیلم داستان یک افسر عالی رتبه‌ی ارتش را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا رئیس یک قبیله‌ی سرخپوست و خانواده‌اش را تا مراتع مونتانا همراهی کند. در کنار آن، او باید از یک بیوه جوان که خانواده‌اش در دشت قتل عام شده‌اند هم محافظت کند. این افسر در ادامه با جنگجویان قبیله‌ی کومانچی مبارزه می‌کند و خطرات بسیاری را پشت سر می‌گذارد. از سایر آثار مطرح کوپر می‌توان به بیرون از کوره (Out of the Furnace) و عشای شیطانی (Black Mass) اشاره کرد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده