نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

بازی موبایل Super Mario Run بهترین بازی iOS در سال 2017

کمپانی اپل با انتشار لیستی از بهترین بازی‌های رایگان اندروید و آیفون مشخص کرد بازی Super Mario run در بالاترین نقطه قرار دارد.

تاثیرگذاری و نفوذ سری بازی Super Mario در دنیای بازی‌های ویدئویی و حتی روی موبایل به‌سختی قابل دسترسی است. کمپانی اپل به‌تازگی نمودارهایی از عملکرد بازی‌ها در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر کرده است که طی آن بازی اندروید و آیفون Super Mario Run تاج پادشاهی را در دو لیست از آنها به‌دست آورده است.

بازی موبایل Super Mario Run در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی (۲۵ آذر ۱۳۹۵) برای اندروید و iOS منتشر شد و پس از آن به تعدادی بالغ بر بیش از ۲۰۰ میلیون بار دانلود رسید؛ حالا این اثر در لیست ۲۰ بازی‌ رایگان و برتر فروشگاه اپ استور در رتبه‌ی نخست قرار دارد. کمپانی اپل واضحا به اینکه این لیست برگرفته از سیستم امتیازات یا تعداد دانلودهای بازی‌ها بوده است، اشاره‌ای نکرد. درحالی که بازی Super Mario Run بر هر دو لیست بازی‌های رایگان یا Free to Play آیفون و آیپد کمپانی اپل حکم‌فرمایی می‌کند اما این بازی نتوانست از طرف منتقدین عنوان بهترین بازی را کسب کند. بهترین بازی آیفون به بازی Spitter Critters و بهترین بازی آیپد به بازی The Witness رسید.

با این‌حال، علی‌رقم اینکه بازی Super Mario Run چقدر با موفقیت چشمگیر و گسترده‌ای رو‌به‌رو بوده است، کمپانی نینتندو اخیرا اعلام کرد که نسبت به سود حاصل از بازی موبایل Super Mario Run راضی نیست.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده