نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

ارزان ترین و گران ترین یخچال و فریزرها کدام هستند؟

خانواده‌های قدیم هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کردند که روزی این دستگاه‌ها به قدری هوشمند شوند که حتی بتوانند به اینترنت نیز متصل شوند.

وقتی که خانواده‌ها برای تمیز کردن یخچال مجبور به خاموش کردن یک شبانه روز آن می‌شدند، پنکه را برای آب شدن برفک‌ها روشن می‌کردند و نگران آب شدن کره و یخ گوشت و سبزی بودند، فکرش را هم نمی‌کردند که روزی این دستگاه آنقدر هوشمند شود که به اینترنت هم وصل شود.

اگر این روزها به خرید یخچال و فریزر نو فکر می‌کنید بهتر است سراغ مدل‌های هوشمند آن بروید. تا چند سال دیگر مدل‌های غیر هوشمند دیگر از کار می‌افتند و برعکس بقیه شما آن وقت نیازی به عوض کردن یخچالتان ندارید. این مدل‌ها یک صفحه لمسی روی در دارند که برخی مشخصات و وضعیت یخچال را نمایش می‌دهد. ممکن است همین خط اول با خودتان بگویید داشتن یا نداشتن اینترنت برای یخچالی که فقط قرار است از خوراکی‌ها محافظت کند چه نفعی دارد، اما احتمالا قبل از تولید تلویزیون‌های اسمارت هم تصوری از اینکه با اینترنت برای تلویزیون چه کاری می‌توان کرد نداشتید.

یخچال هوشمند یک سیستم عامل اندروید دارد. دیگر قرار نیست روی کاغذهای یادداشت نیازهای روزانه‌تان را بچسبانید. با نوشتن آن در لیست خرید یخچال به گوشی موبایل خودتان متصل می‌شوید و در فروشگاه نیازهایتان را یادآوری می‌کنید. البته این یخچال آنقدر هوشمند نیست که بدون وارد کردن اطلاعات از سوی شما متوجه کمبودهای خود بشود. از سوی دیگر می‌توانید دستورالعمل‌های آشپزی را در این یخچال ذخیره و هنگام نیاز آن‌ها را مطالعه کنید. بیشتر نرم افزارهایی که روی گوشی نصب می‌شوند در این یخچال هم قابلیت کاربرد دارند؛ مثلا می‌توانید هنگام آشپزی موسیقی پخش کنید.

یخچال هوشمند سامسونگ به شکل ۴ در است. اولین مدل هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۱۲ تولید شد. ال جی هم از این یخچال و فریزرهای جدید تولید کرده که شبیه سیستم مایکروسافت است. اما این مدل‌ها آنقدر گران قیمت هستند که هنوز در کشورهای اروپایی هم رایج نشده‌اند.

 

یخچال بالا و فریزر پایین یا برعکس؟

وقتی دنبال خرید یخچال و فریزر نو هستید هیچ چیز به جز پول نمی‌تواند تعیین‌کننده یخچال مورد نیاز شما باشد. اینکه چقدر اهل خرید کردن باشید یا عادت داشته باشید که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا سر سبدهای چرخ‌دار را پر کنید یا به فریز کردن چند نوع غذا در آخر هفته اعتقاد داشته باشید، شرایط خرید یخچال و فریزر نو را برایتان متفاوت می‌کند.

ارزان ترین یخچال قابل استفاده برای یک خانواده یکی از مدل‌های یک میلیون تومانی سینجر است که دارای یک فریزر با دو کشو است و فضای کمی از آشپزخانه را اشغال می‌کند. امرسان نیز یخچال و فریزری در همان حد و اندازه دارد که صد هزار تومان ارزان‌تر ارزش‌گذاری شده است. اگر از مدل‌هایی که فریزر آن در بالا قرار دارد خوشتان نمی‌آید می‌توانید سراغ خرید یخچال فریزر های نویی بروید که به دو در بزرگ مساوی تقسیم شده‌اند. برفاب ارزان‌ترین این مدل است که یک میلیون و صد هزار تومان قیمت دارد؛ مارکی که اندازه قبلی‌ها شناخته‌شده نیست. مشابه این مدل از شرکت ال جی نیز مجهز به آب سرد کن است و در بازار به قیمت سه میلیون و صد هزار تومان فروخته می‌شود. مدل مشابه ال جی را بوش با قیمت سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تولید کرده است. مدل‌های دو طبقه‌ای که عرض آن پهن‌تر است این روزها بیشتر مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد. یکی از یخچال‌های ۲۳ فوت سامسونگ با قیمت سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از همین ویژگی برخوردار است. برای خرید یخچال فریزر نو بهتر است یا بازار آن را شناسایی کنید، یا سراغ نمایندگی‌های شرکت‌ها بروید یا از وب‌سایت‌های اینترنتی با تخفیف مناسب خریداری کنید. برای مثال همه مدل‌هایی که از آن‌ها نام بردیم خرده‌فروشان با تبلیغ خود در دیوار این کالاها را با تخفیف به شما می‌فروشند.

 

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده