نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

ریبوت فیلم Hellboy ترسناک و تاریک خواهد بود

طبق گفته‌های دیوید هاربر، بازیگر نقش پسر جهنمی، ریبوت فیلم Hellboy فیلمی هیولایی خواهد بود که وحشت و سیاهی در آن حرف اول را می‌زند.

دیوید هاربر، بازیگر اصلی فیلم ریبوت Hellboy (پسر جهنمی)، اقتباس جدید سینمایی از کتاب کمیک مایک میگنولا را فیلم هیولایی ترسناک و تاریکی می‌داند. دیوید هاربر با حضور دوباره در سریال محبوب Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) و تکرار نقش فرمانده هاپر، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است؛ فصل دوم این سریال با استقبال فراوانی از سوی منتقدین و تماشاچیان همراه بود. اما امسال تنها همین یک اتفاق خوب برای دیوید هاربر نیفتاد و در ماه مِی بود که مایک میگنولا، خالق شخصیت پسر جهنمی، اعلام کرد که برای ایفای نقش این کارآگاه جهنمی، دیوید هاربر انتخاب شده است. همچنین ایان مک‌شین، بازیگر سریال موفق American Gods (خدایان آمریکایی) و سریال Deadwood (دِدوود)، نقش پدرخوانده‌ٔ پسر جهنمی به نام پروفسور ترور براتنهولم ملقب به پروفسور بروم را ایفا خواهد کرد. ضمنا میلا یوویچ، بازیگر فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) و مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل)، قرار است نقش شخصیت منفی داستان، یعنی ملکه خونین را بازی کند و ساشا لین، بازیگر فیلم American Honey (عزیز آمریکایی)، نقش آلیس موناهن را در این فیلم بر عهده خواهد داشت. پنه‌لوپه میچل، بازیگر سریال Hemlock Grove (بیشه شوکران) نیز نقش جادوگری به نام گانیدا را ایفا خواهد کرد. فیلم ریبوت Hellboy درجه سنی R خواهد داشت.

از همان ابتدای اعلام خبر ساخت فیلمی جدید از شخصیت پسر جهنمی مشخص بود که مایک میگنولا تصمیم دارد فیلمی متفاوت از دو فیلم ابتدایی را به روی پرده نقره‌ای ببرد. دو فیلم ابتدایی با عناوین Hellboy (پسر جهنمی) و Hellboy: The Golden Army (پسر جهنمی: ارتش طلایی) توسط گیرمو دل تورو کارگردانی شدند و به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ اکران شدند. فیلم ابتدایی گیرمو دل تورو امتیازات خوبی را از منتقدین دریافت کرد، اما در گیشه عملکرد چندان موفقیت‌آمیزی نداشت و با بودجه ساخت ۶۶ میلیون دلاری، نزدیک ۹۹ میلیون دلار فروش داشت. قسمت دوم نیز توانست انتظارات را برآورده سازد و کیفیت آن کمتر از قسمت ابتدایی نبود. بودجه ساخت قسمت دوم ۸۵ میلیون دلار بود و این فیلم توانست فروش ۱۶۰ میلیون دلاری در گیشه داشته باشد که تا حدودی نسبت به قسمت اول عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشت. در فیلم‌های گیرمو دل تورو، ران پرلمن نقش شخصیت پسر جهنمی را ایفا می‌کرد.

با وجود اینکه فیلم‌های گیرمو دل تورو حداقل در بخش مربوط به هیولاها کمبود چندانی نداشتند، اما به نظر می‌رسد مایک میگنولا، اندرو کازبی، نیل مارشال و دیوید هاربر ایده‌های جدید، متفاوت و البته ترسناک‌تری برای فیلم جدید در سر دارند و احتمالاً هیولاهای بیشتر و ترسناک‌تری را در ریبوت Hellboy شاهد خواهیم بود. درجه سنی R راه را برای سازندگان هموار خواهد ساخت تا ایده‌های ترسناک و خشن‌تر خود را راحت‌تر به تصویر بکشند

کارگردانی فیلم ریبوت Hellboy بر عهده نیل مارشال، کارگردان باتجربه فیلم The Descent (نزول) و دو قسمت از سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خواهد بود. اندرو کازبی و کریستوفر گولدن با کمک مایک میگنولا، روی فیلمنامه این فیلم کار خواهند کرد. لری گوردن و لوید لوین به همراه مایک ریچاردسون و کمپانی دارک هورس (Dark Horse Entertainment) از جمله افرادی هستند که تهیه و تولید این اثر مورد انتظار را بر عهده دارند. اندرو کازبی همان زمان که اعلام شد قرار است یکی از نویسندگان فیلمنامه این فیلم باشد، اعلام کرد که ریبوت Hellboy تاریک‌تر و بسیار وحشتناک‌تر از دو فیلم گیرمو دل تورو خواهد بود.

hellboy

از صحبت‌های دیوید هاربر نیز چنین برداشتی می‌توان داشت و به نظر می‌رسد مراحل ساخت این فیلم به‌خوبی و طبق همان برنامه اولیه پیش می‌رود. دیوید هاربر در جشنواره فیلم دُبی مصاحبه‌ای با سایت ورایتی داشت و در این مصاحبه راجع به تِم و لحن اصلی فیلم ریبوت Hellboy که ساخت آن از پاییز سال جاری آغاز شده است، توضیحاتی داد. وی همچنین از تفاوت‌های این فیلم با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی کنونی سینمای هالیوود سخن گفت. دیوید هاربر به علاقه خود به اسطورگان یونان باستان همچون آگاممنون، آشیل و کرسید اشاره کرد و در همان مصاحبه اعلام کرد این اسطوره‌ها را به ابرقهرمانان کنونی سینما ترجیح می‌دهد. گویا دیوید هاربر علاقمند است که همچون دو فیلم Logan (لوگان) و Deadpool (دِدپول)، ریبوت Hellboy متفاوت از دیگر آثار ابرقهرمانی باشد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

این دو فیلم، مشخصه مخصوص به خود را دارند؛ سازندگان دو فیلم Logan و Deadpool سعی کردند کاری متفاوت انجام دهند. ما هم می‌خواهیم در این راه نشان مخصوص خود را داشته باشیم. واقعاً از ایده این فیلم هیجان‌زده هستم؛ ساختن فیلمی هیولایی و دارای فضای تاریک و ترسناک که قرار است در مورد پایان دنیا باشد.  

با وجود اینکه فیلم‌های گیرمو دل تورو حداقل در بخش مربوط به هیولاها کمبود چندانی نداشتند، اما به نظر می‌رسد مایک میگنولا، اندرو کازبی، نیل مارشال و دیوید هاربر ایده‌های جدید، متفاوت و البته ترسناک‌تری برای فیلم جدید در سر دارند و احتمالاً هیولاهای بیشتر و ترسناک‌تری را در ریبوت Hellboy شاهد خواهیم بود. درجه سنی R راه را برای سازندگان هموار خواهد ساخت تا ایده‌های ترسناک و خشن‌تر خود را راحت‌تر به تصویر بکشند. بد نیست اشاره‌ای هم به صحبت‌های پیشین دیوید هاربر با سایت Screen Rant در خلال برگزاری نمایشگاه کامیک-کان سن دیگو داشته باشیم که گفته بود فیلم جدید شخصیت-محور است و این فیلم را از جنبه‌های زیادی شبیه به نمایشنامه هملت، اثر شکسپیر دانسته بود.

در هر صورت باید تا اکران فیلم صبر کرد و آن زمان تماشاچیان و منتقدان بهتر در مورد کیفیت نهایی این اثر قضاوت خواهند کرد. آنچه مشخص است این است که سازندگان از کیفیت کار خود راضی هستند و با امیدواری فراوان از ریبوت Hellboy صحبت می‌کنند. ما نیز امیدواریم این‌چنین باشد و بتوانیم حداقل سالیانه شاهد یک فیلم باکیفیت و متفاوت در ژانر ابرقهرمانی باشیم.

شخصیت پسر جهنمی اولین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و ابتدا در کتاب‌های کامیک کمپانی Dark Horse حضور داشت. پسر جهنمی موجودی اهریمنی است که در اواخر جنگ جهانی دوم از جهنم احضار شده است. او توسط پروفسور ترور براتنهولم در مرکز تحقیقات و دفاع از موجودات ماوراالطبیعه رشد داده شد و قوی‌تر از قبل شد و مدت خیلی کمی بعد از آن نامش به‌عنوان «بزرگ‌ترین کارآگاه مخفی جهان» ثبت شد.

فیلم ریبوت Hellboy برای اکران در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده