نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲

تیم OG جایزه ۱۳۰ هزار دلاری مسابقات MDL Macau را تصاحب کرد

تیم OG در آخرین روز از مرحله اصلی مسابقات MDL Macau بازی Dota 2 نهایتا با غلبه بر تیم TNC Pro Team جایگاه نخست مسابقات را از آن خود کرد.

زمان زیادی به پایان سال میلادی باقی نمانده است و حال پس از پایان چهار ماینور و دو میجور به یکی دیگر از مسابقات این فصل بازی Dota 2 رسیدیم که در سیستم جدید برگزاری مسابقات در دسته‌ی مسابقات ماینور قرار می‌گیرد و پس از آن در سال ۲۰۱۷ تنها شاهد یک ماینور دیگر خواهیم بود که با اختلاف چند روز از این تورنمنت برگزار خواهد شد. مسابقات MDL Macau پنجمین مسابقات ماینور این فصل است که باری دیگر تیم‌های مطرح جهان را برای رقابت بر سر تصاحب جایزه ۱۳۰ هزار دلاری و ۱۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست گرد هم می‌آورد و شانس به دست آوردن امتیاز بیشتر برای دعوت مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال آینده را در اختیار آنها قرار می‌دهد. کمپانی ولو در مجموع برای چهار تیم برتر این رویداد ۳۰۰ امتیاز برای راه‌یابی مستقیم به مسابقات The International 8 در نظر گرفته است و جایزه ۳۰۰ هزار دلاری مسابقات نیز میان ۹ تیم راه‌یافته به مرحله گروهی تقسیم خواهد شد. مسابقات MDL Macau در ماکائو، شبه‌جزیره‌هایی در دریای جنوبی کشور چین برگزار شد و تیم OG نهایتا با غلبه بر دیگر تیم‌ها نام خود را به‌عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رسانید.

 

مرحله مقدماتی | ۱۹ تا ۲۵ آبان

در مرحله مقدماتی تیم TNC Pro Team از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم VGJ.Storm از منطقه امریکای شمالی، تیم Infamous از منطقه امریکای جنوبی، تیم OG از منطقه اروپا و تیم Natus Vincere از منطقه CIS از تیم‌های بودند که با پیروزی در مسابقات مناطق خود جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. فاتح فصل چهارم مسابقات Dota2 Professional League یعنی LGD.Forever Young یکی دیگر از تیم‌هایی بود که به مرحله گروهی راه یافت و از تیم‌های Virtus.Pro ،LGD Gaming و EHOME نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد.

Dota 2

 

مرحله گروهی | ۱۷ تا ۱۸ آذر

مرحله گروهی مسابقات به صورت راند رابین اجرایی شد و هر یک از تیم‌ها یک بازی مقابل تیم‌های دیگر انجام دادند و بر اساس برد‌های هر راند امتیاز کسب کردند. پس از دو روز رقابت جذاب و تماشایی، نهایتا چهار تیم ابتدای جدول شانس حضور در مرحله اصلی را یافتند و باقی تیم‌ها در جایگاه پنجم تا نهم قرار گرفتند و از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند.

در روز اول مرحله گروهی تیم‌ها یک ماراتن سنگین را تجربه کردند که به‌سادگی به پایان نرسید و در آن شگفتی‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را شاهد بودیم. در این روز تیم TNC Pro Team یک شروع طوفانی را رقم زد و با سه پیروزی و بدون شکست، صدر جدول را از آن خود کرد. تیم Virtus.Pro که از آیوان آنتونوف (آرت‌استایل) به جای الکسی بِریزِن (سولو) در ترکیب خود استفاده می‌کرد، با یک نمایش ضعیف بازی اول را به تیم LGD Gaming باخت و پس از آن در کمال ناباوری بازی دوم خود مقابل VGJ.Storm را نیز در دقیقه ۲۷ واگذار کرد. تیم Virtus.Pro در بازی بعدی خود مقابل OG به پیروزی دست یافت و طرفداران خود را از نگرانی عدم صعود به مرحله بعد درآورد. در این بازی No[o]ne در نقش هیروی Shadow Fiend تاثیر زیادی در برد Virtus.Pro ایفا کرد. این تیم آخرین بازی خود در این روز برابر تیم LGD.Forever Young را با پیروزی پشت سر گذاشت و این روز را با نتیجه ۲:۲ به پایان برد. تیم EHOME که در آخرین لحظات با پادرمیانی کمپانی ولو به مسابقات دعوت شد، به همگان اثبات کرد که شایسته‌ی این توجه بوده است. آنها در اولین روز از مرحله گروهی ۵ بازی انجام دادند و این روز را با سه پیروزی و دو شکست خاتمه دادند. تیم Natus Vincere در اولین روز از مرحله گروهی نتایج متوسطی را کسب کرد و با نتیجه ۲:۲ این روز را به پایان برد. در این روز تیم Infamous هر سه بازی خود را واگذار کرد و قعر جدول این روز را به نام خود به ثبت رساند.

Dota 2

در روز دوم و پایانی مرحله گروهی، چهار تیم با تحمل سختی بازی‌های Bo1 و به نمایش گذاشتن بازی‌های دلنشین و جذاب به مرحله اصلی راه یافتند. تیم OG در این روز در دیدار خود مقابل TNC Pro Team پیروز شد و اولین شکست را به حریف خود تحمیل کرد. این تیم با نمایش خیره‌کننده Resolut1on در نقش هیروی Phantom Lancer تیم VGJ.Storm را در هم کوبید و به این ترتیب اولین امتیاز صلاحیت در این فصل را برای خود قطعی ساخت. دیدار میان دو تیم روسی Virtus.Pro و Natus Vincere بسیار زیبا و تماشایی بود و هر دو تیم نمایش خوبی را ارائه کردند، ولی در نهایت این Virtus.Pro بود که به پیروزی دست یافت. تیم NaVi که تنها یک برد تا صعود به مرحله اصلی فاصله داشت، در دیدار سرنوشت‌ساز خود مقابل VGJ.Storm به پیروزی رسید و به این ترتیب جایگاه خود در مرحله اصلی را حفظ کرد. تیم Infamous که روز اول مسابقات را با شکست در تمام بازی‌ها پشت سر گذاشته بود، در روز دوم متفاوت‌تر ظاهر شد و دو بازی نخست را با پیروزی به اتمام رساند. این تیم در ادامه‌ی این روند موفق ظاهر نشد و شانس حضور در مرحله اصلی را از دست داد.

Dota 2

در پایان روز دوم تیم‌های OG ،Virtus.pro ،Natus Vincere و TNC Pro Team در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند و به این ترتیب به مرحله بعدی راه یافتند. تیم‌های قرار گرفته در جایگاه‌های پنجم تا نهم نیز از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف و با دریافت جایزه ۹ هزار دلاری راهی خانه شدند.

 

مرحله اصلی | ۱۹ آذر

در مرحله اصلی تیم OG به‌عنوان صدرنشین مرحله قبل از میان تیم‌های سوم و چهارم جدول، تیم Natus Vincere را انتخاب کرد و شرایط به نحوی رقم خورد که تیم TNC Pro Team در برابر Virtus.pro قرار گیرد. در اولین دیدار این روز تیم OG در مصاف با تیم Natus Vincere به نتیجه ۰-۲ دست یافت و به این ترتیب به فینال مسابقات صعود کرد. دیدار دیگر این روز تیم‌های Virtus.pro و TNC Pro Team را مقابل هم قرار داد که نتیجه ۰-۲ به نفع TNC Pro Team رقم خورد و این تیم به‌عنوان دومین فینالیست نام خود را ثبت کرد. تیم‌های NaVi و VP با شکست در دیدار‌های خود در جایگاه سوم-چهارم قرار گرفتند و جایزه ۳۰ هزار دلاری و ۳۰ امتیاز صلاحیت را کسب کردند. 

Dota 2

در فینال هم دو تیم OG و TNC Pro Team حضور داشتند که در پایان تیم OG با نتیجه ۲-۳ تیم TNC Pro Team را از میان برداشت و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

جایگاهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولOG۱۳۰.۰۰۰ دلار۱۵۰
دومTNC Pro Team۶۵.۰۰۰ دلار۹۰
سوم-چهارمNatus Vincere۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
سوم-چهارمVirtus.pro۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-نهمEHOME۸.۰۰۰ دلار-
پنجم-نهمLGD.Forever Young۸.۰۰۰ دلار-
پنجم-نهمInfamous۸.۰۰۰ دلار-
پنجم-نهمLGD Gaming۸.۰۰۰ دلار-
پنجم-نهمVGJ.Storm۸.۰۰۰ دلار-

شما می‌توانید مطالب مربوط به مسابقات بازی Dota 2 را در صفحه اختصاصی آن مشاهده کنید و نظرات خود را در خصوص این مطلب با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده