نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

پیش از خرید یخچال به این نکات توجه کنید

این روزها دیگر نمی‌شود خانه‌ای را بدون یخچال فریزر تصور کرد. حتی مجموعه نیاز آدم‌ها در فروشگاه‌ها هم مبتنی بر داشتن فریزر یا یخچال طراحی می‌شود.

خرید یخچال فریزر اینقدر دیگر عادی شده که برخی از اصطلاح‌های فنی آن را بدون اینکه بدانیم چیست تکرار می کنیم. مثلا ممکن است حتی فروشنده‌های یخچال هم ندانند فوت دقیقا به چه معنی است و فقط در نظر دارند که عدد بیشتر برابر است با یخچال بزرگتر. واحد اندازه‌گیری یخچال فوت متر مکعب است و هر فوت با حدود ۲۸ لیتر برابر می‌شود. به زبان ساده یک یخچال ۱۲ فوت گنجایش خالی کردن حدود ۳۳۶ بطری نوشابه را دارد یا اینکه ۲۸ مکعب ۱۰ در ۱۰ در یخچال ۱۲ فوت جا می‌شود. امروزه همچنین تغییر بزرگی که در یخچال فریزر رخ داده ترکیب این دو دستگاه داخل همدیگر است. اگر سال‌ها قبل در خانه‌ها یخچال فریزر با دو قد متفاوت کوتاه و بلند کنار هم قرار داشتند این روزها یا کاملا در یک دستگاه قرار دارند یا شبیه دستگاه‌های دوقلو دقیقا مشابه هم دیگر هستند.

برای اینکه یخچال فریزری بخرید که سال‌ها عمر کند باید اول به چند سوال پیش خودتان جواب دهید. مثلا درست است که یخچال‌های ساید بای ساید آنقد دلربا هستند که هر کسی را به خرید آن وسوسه می‌کند اما آیا عروس و داماد تازه ازدواج کرده به دوقلو ساید بای ساید نیاز دارند؟ یخچال‌های ۷ تا ۱۲ فوت مناسب زندگی  انفرادی یا دو نفری هستند. اگر دانشجویی هستید که برای زندگی کردن در خانه مستقلتان دنبال خرید یخچال مناسب می‌گردید بهتر است سراغ آن مدل‌های یک در با یخ ساز بالای یخچال بروید. نیاز شما را یک یخچال ۱۰ فوت هم برطرف می‌کند. برای خرید آن هم باید یا به سمساری ها سر بزنید یا به دیوار مراجعه کنید.

یخچال ۱۲ تا ۱۸ فوت معمولا دارای دو در هستند و به درد زندگی‌های دو یا ۳ نفر می‌خورند. خانواده بالای ۳ نفر احتمالا به یخچال بزرگ‌تری نیاز دارند. از طرف دیگر اگر مستاجر هستید و یک یا هر چند سال یک بار جابه جا می‌شوید خرید یخچال خیلی بزرگ فقط اسباب‌کشی را برایتان سخت می‌کند. به خصوص که اگر افراد سال اول سراغ خرید یخچال فریزر ساید بای ساید بروند معلوم نیست که سال‌های بعدی جای گذاشتن آن را در آشپزخانه داشته باشند.

هنگام خرید یخچال فریزر توجه به برچسب انرژی نقطه مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. هر عددی که روی برچسب زده شده باشد به این معناست که در هر ساعت چند وات انرژی برای سرد شدن مصرف می‌کند.

از طرف دیگر اگر ساکن جنوب کشور و مناطق گرمسیر هستید بهتر است که یخچال قدرتمندی بخرید که برای سرد کردن غذا به آن فشار زیادی وارد نشود. در هر صورت یخچالی نخرید که قبل از ۱۰ سال مجبور به عوض کردن آن بشوید و همچنین مدلی تهیه نکنید که بیشتر از نیاز شما باشد.

اگر یخچال فریزر شما دو قسمت مساوی شده باشد بهتر است مدل‌هایی را بخرید که یخچال آن در بالا قرار دارد. در طول شبانه روز احتمال مراجعه شما به یخچال بیشتر از فریزر است. اگر خانواده پر جمعیتی (بیشتر از پنج نفر هستید) ممکن است باز هم ساید بای ساید جواب نیازتان را ندهد. در این صورت بهتر است از یک یخچال فریزر دو قلو یا ساید بای ساید فرانسوی کشو دار با ۴ در بخرید. البته داخل ساید بای سایدها معمولا از آن چیزی که به نظر می‌آید کوچکتر هستند. اما این دلیل نمی شود که اگر مستاجر باشید ریسک خرید یخچال ساید بای ساید را بکنید.

یخچال بزرگ خریدن به مواد غذایی که داخل آن را پر کند نیاز دارد. همچنین در این شرایط که خانه ثابتی ندارید بهتر است یخچالی بخرید که آب سرد کن آن معمولی است. همه خانه‌ها شیر جداگانه برای آب سرد کن ندارند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده