نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

ظرفشویی های تولید آلمان با مونتاژ ترکیه چه فرقی دارند؟

اگر چند سال قبل برای اثبات ضروری بودن ماشین ظرفشویی باید انرژی زیادی می‌گذاشتیم دیگر حالا دانستن اینکه ماشین ظرفشویی نیاز هر خانه‌ای است نیاز به آوردن برهان و دلیل ندارد.

زندگی شهری این روزها آنقدر پر مشغله شده و همه اعضای خانواده را به خود در گیر کرده و گذاشتن وقت برای شستن ظرف‌های کثیف نه تنها تلف کردن وقت است بلکه هدر دادن آب را به دنبال دارد. با گسترش بازار خرید و فروش ماشین ظرفشویی مدل‌های متنوعی هم وارد و هم در داخل کشور تولید شده است. مسئله اما این است که انگار هیچ توافق جمعی بر اینکه چه ظرفشویی بهتر از دیگران است وجود ندارد.

اگر در یک وب سایت همه نوعروس‌ها تبلیغ ماشین ظرفشویی مجیک را بکنند، حتما در نی‌نی سایت مادرانی پیدا می‌شوند که می‌گویند مجیک همه ظرف‌ها را لکه شده تحویل می‌دهد. این تناقض آرا در مورد بسیاری از برندها وجود دارد. اما آن طور که از بررسی بازار خرید و فروش ماشین ظرفشویی بر می‌آید نشان می‌دهد که موریس و مجیک ماشین ظرفشویی‌های بهتری در نوع رومیزی هستند. همچنین فروش ماشین ظرفشویی ال جی و بوش در میان دستگاه‌هایی که بین کابینت‌ها جا می‌گیرند بیشتر بوده است.

نه تنها مارک بلکه قیمت‌ها هم شما را در بازار می‌تواند حسابی گیج کند. ممکن است دو ظرفشویی یکسان در دو سر بازار قیمت‌های مختلفی داشته باشد. مثلا ماشین ظرفشویی ۱۳ نفره بوش حتی در وب‌سایت خود این شرکت در ایران هم به دو قیمت دو میلیون و پانصد و سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش گذاشته شده است. تفاوت این دو در این است که اولی مونتاژ ترکیه و دومی تولید آلمان بوده و به همین خاطر تفاوت زیادی با هم دارند.

فروشنده‌های مدل‌های آلمانی معمولا آنقدر از مونتاژ ترکیه بد می‌گویند که ممکن است دلتان را از همان اول خالی کنند اما آن‌گونه که نمایندگی رسمی بوش در ایران توضیح داده حتی مونتاژهای ترکیه‌ای هم در نهایت تاییدیه نهایی را از مهندسان آلمانی دریافت می‌کنند. همچنین همه قطعات این دو مدل یکسان بوده اما ماشینی که در ترکیه ساخته شده به دلیلی هزینه پایین‌تر کارگر و حمل و نقل ارزان‌تر به ایران با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

برخی از ماشین‌های ظرف شویی رومیزی ۶ نفره و برخی ۸ نفره هستند. مدل‌های زمینی هم از ۱۲ نفره شروع می‌شوند. هنگام خرید ظرفشویی زمینی حتما به قابلیت تنظیم ارتفاع سبد توجه داشته باشید. اگر گزینه نیم‌شور هم داشته باشد که چه بهتر. با این گزینه شما می‌توانید با پر کردن نصف ظرفیت ماشین و میزان شوینده کمتری شستن ظرف‌ها را تمام کنید. بزرگترین نوع ظرف‌شویی مدل ۱۴ نفره است که معمولا طرفداران کمتری در مقایسه با ۱۲ نفره دارند. چراکه نیاز شستن ظرف‌های خانواده ایرانی را همان مدل ۱۲ نفره رفع و رجوع می‌کند. البته برند مدیا با تولید و فروش ماشین ظرفشویی ۱۶ نفره سعی کرد مزیت نسبی برای خرید خود ایجاد کند. خرید ظرف‌شویی خم و چم زیادی ندارد اما دانستن برخی از نکات آن به شما کمک بیشتری می‌کند. مثلا برخی از ظرف‌شویی‌ها سیستم‌های شست و شوی ظروف ظریف را دارند. برخی هم از امکان شستن میوه‌ها برخوردارند. مدل‌های جدید ظرفشویی هم امکان براق و خشک کردن ظرف‌ها را به صاحب خانه می‌دهند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده