نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷

سازنده‌ی بازی PUBG نرخ فریم ‌آن روی ایکس باکس وان را مهم نمی‌داند

سازنده‌ی بازی PUBG گفته که تیم سازنده تلاش می‌کند این بازی را با نرخ فریم ۶۰ روی ایکس‌باکس وان عرضه کند. اما به خاطر سبک و سیاق بازی، این موضوع از اهمیت چندان زیادی برخوردار نیست.

بازی بسیار محبوب PUBG بالاخره قرار است در ماه دسامبر (آذر-دی ۹۶) روی پلتفرم ایکس‌باکس وان ایکس نیز منتشر شود. برندن گرین، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای گفته که این بازی روی کنسول ایکس باکس وان ایکس نرخ فریم ۶۰ را به ارمغان خواهد آورد، اما روی ایکس باکس وان معمولی که قدرت کم‌تری دارد، نرخ فریم ممکن است به نصف این میزان کاهش پیدا کند.

بر اساس گزارشی از Wccftech، گرین در آخرین شماره از مجله‌ی GamesTM گفته:

بدون شک نسخه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس بازی از فریم ریت ۶۰ بهره‌مند خواهد بود، اما ما درباره‌ی ایکس‌باکس استاندارد مطمئن نیستیم. ما ممکن است نرخ فریم این نسخه را روی عدد ۳۰ قفل کنیم، اما آخرین دفعه‌ای که من بازی را روی این پلتفرم دیدم، با نرخ حدود ۳۰ تا ۴۰ فریم اجرا می‌شد.

گرین که عبارت PlayerUnknown در نام رسمی بازی PlayerUnknown's Battlegrounds نیز از اسم او گرفته شده، گفته که تیم بلوهول تا زمان عرضه‌ی بازی روی آن کار خواهد کرد و سعی می‌کند تا آن را روی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان ایکس با نرخ فریم ۶۰ به اجرا در آورد. یکی از دلایلی که بازی PUBG از طریق برنامه‌ی Game Preview روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شود آن است که سازنده بتواند با اجرای یک محیط آزمایشی، روی ایرادات و ضعف‌های بازی کار کند تا مشکلی در هنگام عرضه‌ی رسمی آن رخ ندهد. گرین می‌گوید که او ایمان دارد که آن‌ها می‌توانند فریم ریت ۶۰ را برای هر دو کنسول به ارمغان آورند.

گرین افزود:

البته در حال حاضر نرخ فریم چندان هم برای بازی‌ای مانند PUBG اهمیت ندارد؛ چرا که این بازی همانند اثری مانند Call of Duty آنقدرها هم سرعتی نبوده و روی حرکات ریز و کوچک متمرکز نیست.

بدون شک نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس بازی از نرخ فریم ۶۰ بهره‌مند خواهد بود. اما ما درباره‌ی ایکس باکس وان استاندارد مطمئن نیستیم

در این مصاحبه، گرین همچنین درباره‌ی آوردن PUBG به کنسول‌ها صحبت کرد. او گفت که آن‌ها از همکاری با مایکروسافت در توسعه‌ی این بازی بسیار خوشحال‌اند و این بدین خاطر است که کلمه‌ی ایکس‌باکس این روزها مترادفی است برای «بازی کردن». او افزود که امیدهای بسیاری هست که بتوانیم اعداد و ارقام شگفت‌انگیز دیگری را نیز روی کنسول‌ها مشاهده کنیم. با توجه به موفقیت بی‌نظیر PUBG، سازندگان بازی Fortnite نیز با طراحی بخش Battle Royale متوجه شدند که گیمرهای کنسولی تا چه اندازه برای تجربه‌ی چنین حالتی در بازی‌هایشان مشتاق‌اند.

گرین پیشتر به وبسایت گیم‌اسپات گفته بود که آن‌ها می‌خواهند تا بازی PUBG روی ایکس‌باکس وان ایکس از Assetهای 4K استفاده کند، اما او مطمئن نیست که چنین چیزی ممکن باشد. هم‌اکنون طبق گزارش این مجله همچنان ممکن است که این اتفاق رخ دهد؛ چرا که به گفته‌ی گرین، «اسِت‌های 4K فعلا موجود نیستند، اما ما به اندکی زمان نیاز داریم تا آن‌ها را تولید کنیم. ما یک نقشه داریم»

هر اتفاقی که رخ دهد، مهم نیست که شما این بازی را روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید. گرین گفته که می‌خواهد همه‌ی گیمرها روی همه‌ی پلتفرم‌ها تجربه‌ای یکسان داشته باشند. بر اساس سخنان او خرید بازی روی یک کنسول نباید از خریدن آن روی کنسول دیگر ارزشمندتر باشد.

در حالی که بازی PUBG در حال حاضر در میان کنسول‌ها فقط و فقط برای ایکس‌باکس وان معرفی شده است، مایکروسافت با بیان اینکه این بازی در زمان عرضه انحصارا متعلق به ایکس‌باکس است، امیدهایی را برای صاحبان پلی استیشن 4 زنده کرده است. این بازی هم‌اکنون به صورت دسترسی زودهنگام برای پلتفرم پی سی در دسترس بوده و قرار است در تاریخ دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر ۹۶) برای خانواده‌ی ایکس‌باکس در دسترس قرار گیرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده