نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

گیرمو دل تورو از رد پیشنهاد ساخت دنیای Dark Universe پشیمان است

گیرمو دل تورو در مصاحبه جدید خود گفت که رد پیشنهاد یونیورسال برای ساخت دنیای سینمایی Dark Universe، بزرگ‌ترین پشیمانی او بوده است.

اگر شما نیز از طرفداران گیرمو دل تورو باشید، قطعا به‌خوبی با کارنامه کاری فوق‌العاده و قابل توجه این کارگردان مکزیکی آشنایی دارید. او کارگردانی فیلم‌هایی چون Cronus، پسر جهنمی (Hellboy)، هزارتوی پن (Pan's Labyrinth)، حاشیه اقیانوس آرام (Pacific Rim) و قله‌ای به رنگ خون (Crimson Peak)، را بر عهده داشته است و او اساسا توانایی خلق یک دنیای سینمایی بر اساس مجموعه و شخصیت‌های محبوب را دارد. فیلم The Shape of Water (شکل آب)، جدیدترین فیلمی است که دل تورو کارگردانی آن را بر عهده داشته که اکران جهانی آن از امروز آغاز خواهد شد.

Guillermo Del Toro

با این حال، این موضوع بدان معنا نیست که دل تورو هیچگاه پشیمانی‌ای در دوران حرفه‌ای خود نداشته است. در یک مصاحبه ویدیویی در TimesTalks، دل تورو گفت پشیمان است که پیشنهاد Universal برای ساخت دنیای سینمایی جهان تاریک (Dark Universe) را رد کرده است. فیلم The Mummy (مومیایی) با بازی تام کروز و راسل کرو، اولین فیلم دنیای سینمایی هیولایی کلاسیک کمپانی یونیورسال بود که تابستان امسال اکران شد و این کمپانی امید زیادی به موفقیت این فیلم و شروع موفق این دنیای سینمایی داشت، اما این فیلم عملکرد بسیار ضعیفی را در گیشه پشت سر گذاشت و تاریخ اکران فیلم Bride of Frankenstein (عروس فرانکنشتاین) به کارگردانی بیل کاندن که قرار بود دومین فیلم دنیای سینمایی Dark Universe باشد، تا زمان نامشخصی عقب افتاد. دل تورو گفت:

من پیش از این نیز گفته‌ام که کارگردانی پروژ‌ه‌های بزرگی را قبول نکرده‌ام و هرگز به گذشته نگاه نمی‌کنم و در مورد آن پشیمان نیستم. تنها زمانی که من پشیمان شدم در سال ۲۰۰۷ بود که کاری را قبول نکردم. در آن زمان کمپانی یونیورسال به‌طرزی باورنکردنی مودبانه و زیبا گفت که «آیا می‌خواهید ساخت دنیای هیولایی را بر عهده بگیرید؟» و آن‌ها به من پیشنهاد چندین پروژه مختلف را دادند و من در نهایت پیشنهاد آن‌ها را قبول نکردم. بنابراین من در این لحظه اعتراف می‌کنم که این تنها موردی است که در مورد آن کاملا پشیمان هستم.

the mummy

قطعا مشاهده عملکرد ضعیف دنیای سینمایی Dark Universe می‌تواند یکی از دلایل پشیمانی دل تورو باشد. با توجه به سبک منحصربه‌فرد داستان‌سرایی کارهای او، دل تورو کاملا شخص مناسب برای این دنیا بود و قطعا طرفداران هیولاهای قدیمی و محبوب از اینکه دل تورو پیشنهاد یونیورسال را رد کرده است، ناراحت هستند. با این حال، دل تورو بارها به حضور در مجموعه‌های مختلف علاقه نشان داده است. در فروردین امسال، او در یک مصاحبه گفت که ایده‌هایی برای ساخت یک فیلم بر اساس مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) دارد. با این حال، دل تورو ماه گذشته اعلام کرد که برای یک سال از فعالیت در سمت کارگردانی کناره گیری خواهد کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده