نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

الکترونیک آرتز تاکید کرد: خریدهای درون برنامه ای Star Wars Battlefront 2 باز خواهند گشت

الکترونیک ارتز تاکید می‌کند که سیستم خریدهای درون برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront 2 به بازی باز خواهد گشت و آن‌ها مشغول ایجاد تعادل درون آن هستند.

سیستم خرید‌های درون برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront 2 آنچنان در بین بازیکنان منفور شد که ناشر این بازی یعنی الکترونیک آرتز با فشارهای وارده مجبور شد تا این ویژگی را از درون بازی حذف کند. البته این اولین بار نیست که EA با تاکید می‌گوید که حذف ویژگی‌ها موقتی است و استودیو DICE در بالانس کردن آن‌ها است. این خریدهای درون برنامه‌ای در آینده‌ای نه‌چندان دور باز خواهند گشت. بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز، دیروز در کنفرانسی مالی، در این باره گفت: «ما از ایده‌ی خود (خریدهای درون برنامه‌ای) در این زمینه عقب نخواهیم نشست.» او اضافه کرد که کمپانی هنوز تصمیم مشخصی در این باره نگرفته و معلوم نیست چه زمانی این خریدها به بازی باز خواهند گشت:

ما در حال حاضر به‌شدت مشغول بررسی این موضوع هستیم که مردم چگونه این بازی را بازی می‌کنند؟ تلاش می‌کنیم که بفهمیم آیا حالتی در بازی وجود دارد که بودن خریدهای درون برنامه‌ای در آن جالب‌تر از نبودن آن باشد؟ مشتری‌ها قرار است درباره‌ی آن چگونه صحبت کنند؟ چگونه قرار است این بازی را بازی کنند؟ معیارها در این زمینه دقیقا چه هستند؟ ما در حال بررسی بازی هستیم و به نظرات جامعه‌ی بازیکنانمان نیز گوش می‌دهیم تا بتوانیم تصمیماتی بگیریم که بازی را در آینده به بهترین وضعیت ممکن برساند.

با اینکه این بازی یک انتشار زودهنگام را نیز تجربه کرد، اکترونیک آرتز نتوانست پیش‌بینی کند که طرفداران تا چه اندازه قرار است این سیستم خرید درون برنامه‌ای را پس بزنند. آن‌ها با عنوان «پول بده تا برنده شوی» از این سیستم یاد می‌کنند.

ما تلاش‌های زیادی برای تست کردن سیستم خریدهای درون برنامه‌ای بازی کردیم. ولی حقیقتا هیچ یک از آزمایش‌های ما نتوانستند در پیش‌بینی واکنش شدیدی که از مخاطبمان دریافت کردیم به ما کمک کنند.

او همچنین اضافه کرد که الکترونیک آرتز و دایس با مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کردند؛ مشکلاتی چون تست بتا در کل بازی.

او اشاره کرد که برخی از بازیکنان تصور می‌کنند این سیستم بسیار ناعادلانه است؛ چرا که شما می‌توانید برای پیشرفت در بازی از پول واقعی استفاده کنید و برنده‌ی رقابت‌ها شوید. اما واقعیت این است که همه‌ی بازیکنان اینگونه فکر نمی‌کنند.

برخی از بازیکنان پول زیادی دارند اما وقت ندارند. برخی از آنان نیز پول ندارند اما زمان زیادی برای بازی کردن دارند. ما دوست داریم همیشه بین این دو دسته تعادل ایجاد کنیم.

حقیقت این است که انواع مختلفی از بازیکنان به سراغ این بازی می‌روند. برخی از بازیکنان پول زیادی دارند اما وقت ندارند. برخی از آنان نیز پول ندارند اما زمان زیادی برای بازی کردن دارند. ما دوست داریم همیشه بین این دو دسته تعادل ایجاد کنیم.

احتمالا اوضاع از دید الکترونیک آرتز کمی شیرین‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد؛ چرا که احتمالا بیشتر گیمرهای دنیا در دسته‌بندی دوم آن‌ها جای می‌گیرند. اگر این گونه نبود احتمالا کامنتی که از سوی این کمپانی در ردیت منتشر شد، نمی‌توانست رکورد بالاترین امتیاز منفی تاریخ ردیت را به دست آورد! نارضایتی طرفداران از سیستم خریدهای درون برنامه‌ای الکترونیک آرتز حتی باعث شده که این کمپانی در ارزش سهام خود، ۳.۱ میلیارد دلار ضرر کند.

با اینکه سران الکترونیک آرتز تصمیم گرفتند در پاسخ به اعتراضات طرفداران این سیستم را از بازی حذف کنند، اما بیشتر بازیکنان دوست دارند که چنینی سیستمی هرگز به بازی باز نگردد. البته الکترونیک آرتز همچنان تصور می‌کند که آن‌ها می‌توانند آن را درست کنند.

این برای ما تجربه‌ای بسیار مهم است تا این چیزها را یاد بگیریم. ما سعی می‌کنیم این کمپانی را طوری اداره کنیم که همواره به سخنان مشتریانمان گوش دهیم و به خواسته‌هایشان عمل کنیم؛ نه‌تنها فقط در فاز ساخت و تست، بلکه حتی پس از عرضه‌ی بازی. ما سعی می‌کنیم بازی‌هایی بسازیم که برای سال‌ها قابل بازی و زنده باشند، نه فقط برای چند ماه. اگر ما در این راه اشتباه کنیم و از اشتباهات خود درس نگیریم، اینجا است که طرفداران باید برای ما نگران باشند. ما این موارد را به چشم فرصت‌های بسیار خوبی می‌بینیم که کمکمان می‌کنند بازی را از همیشه بهتر کنیم و ایرادات و مشکلات را مرتفع سازیم.

در واقع خریدهای درون برنامه‌ای این بازی قرار است رایگان بودن بسته‌های الحاقی و محتویاتی که به بازی اضافه می‌شوند را جبران کند؛ چنانکه یکی از تحلیل‌گران خارجی در اظهار نظری جنجالی گفته که گیمرها نه‌تنها در این بازی پول زیادی بابت محتوای درون بازی خرج نمی‌کنند، بلکه این هزینه بسیار بسیار پایین نیز هست.

با این همه اگر قرار باشد دیگر به ازای محتویات و بسته‌های الحاقی اضافی، پولی دریافت نشود و مهارت‌های کارکترهای مختلف نیز در بازی از طریق خرج کردن پول واقعی قابل دریافت نباشند و با این حال الکترونیک آرتز نیز درآمد کافی نداشته باشد پس راه‌حل این وضعیت چه خواهد بود؟ یورگنسن پاسخ می‌دهد که:

الکترونیک آرتز ممکن است بعدها گزینه‌هایی را برای شخصی‌سازی کارکترها در اختیار بازیکنان قرار دهد تا آن‌ها را با پول واقعی خریداری کنند. اما هم الکترونیک آرتز و هم LucasFilm خوب می‌دانند که نباید در این روند زیاده‌روی کرد؛ چرا که ممکن است نارضایتی‌ها در این زمینه، به اعتبار برند جنگ ستارگان (Star Wars) آسیب بزند.

این یک برند بسیار محبوب است که در طی سالیان دراز توانسته اعتبار و آبرو کسب کند. اگر ما بخواهیم تعدادی آیتم ظاهری فروشی درون آن قرار دهیم، ممکن است به اعتبار و محبوبیت آن صدمه بزنیم. برای مثال هیچ وقت نمی‌شود شخصیت دارث ویدر را با رنگ سفید تصور کرد. هیچ کس دارث ویدری را که لباس سفید پوشیده باشد به رنگ سیاه ترجیح نمی‌دهد. یا مثلا نیازی نیست بگویم شما هیچ وقت دارث ویدر را با لباس صورتی نخواهید پذیرفت. البته قصد ندارم به طرفداران رنگ صورتی بر بخورد! اما چنین چیزی با شرایط و وضعیت برند استار وارز، سازگار نیست.

ممکن است بتوانیم برخی موارد ظاهری را درون بازی قرار دهیم و همچنان نیز با لوکاس‌فیلم روی آن‌ها کار می‌کنیم. البته این کار خیلی ساده‌تر بود اگر روی آی‌پی خودمان کار می‌کردیم و در آن صورت چنین محدودیت‌ها و قوانین خاصی وجود نداشت. اما حالا که با استار وارز کار می‌کنیم باید به قوانین و محدودیت‌ها احترام بگذاریم. طرفداران سری استار وارز به رئالیسم (واقع‌گرایی) اهمیت می‌دهند. اما آن‌ها همچنین گاهی موارد ظاهری و پوشیدنی را نیز دوست دارند؛ چیزهایی مانند لایت سیبرهایی با رنگ‌های مختلف و مواردی مانند آن. به همین خاطر ممکن است در آینده شاهد چنین مواردی باشید.

بازی Star Wars Battlefront 2 هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده