نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

واکنش منتقدان به فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» به تازگی اکران شده و ما در این پست مروری بر نقد‌های این فیلم از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri یا در زبان فارسی سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری، یکی از جدیدترین آثار درام، کمدی و جنایی کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) است که توسط مارتین مک‌دونا ساخته شده است. در فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون فرانسیس مک‌دورمند، وودی هارلسون، سم راکول، جان هاکس، پیتر دینکلیج، ابی کورنیش و لوکاس هجز، کلب لندری جونز، کاترین نیوتون و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) سال جاری در مراسم هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز رونمایی شده و تا به امروز امتیاز ۸۷ را از بین ۲۹ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. با توجه به این امتیاز، می‌توان Three Billboards Outside Ebbing, Missouri را فیلم فوق‌العاده خوبی دانست که جمع کثیری از منتقدان و بینندگان آن راضی و خشنود از سینما خارج شده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri برای اکران در ایالات متحده در تاریخ ۱۰ نوامبر امسال (۱۹ آبان) و برای اکران در بریتانیا در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۲ دی ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است.

فیلمنامه اصلی این اثر را خود مارتین مک‌دونا به رشته تحریر درآورده است. می‌توان گفت که این دومین اثری است که مک‌دونا هم وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را داشته و هم به عنوان یکی از تهیه کنندگان در تیم تولید حاضر شده است. مارتین مک‌دونا پیش‌تر به عنوان تهیه کننده پروژه‌های مختلف ظاهر می‌شد و تهیه کنندگی آثاری مانند فیلم The Second Death (دومین مرگ - ۲۰۰۰) و فیلم The Guard (نگهبان - ۲۰۱۱) را در رزومه کاری خود دارد. او ساخت و نویسندگی آثاری مانند فیلم Six Shooter (هفت تیر - ۲۰۰۴) و فیلم In Bruges (در بروژ - ۲۰۰۸) را هم سابقا برعهده داشته است. جالب است بدانید که اولین اثری که او هم به عنوان تهیه کننده و هم به عنوان کارگردان و نویسنده در پروژه تولید ظاهر شده فیلم Seven Psychopaths (هفت روانی - ۲۰۱۲) بوده است. علاوه بر مارتین مک‌دونا، پیتر چرنین و گراهام برودبنت هم افرادی هستند که تهیه کنندگی فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری را برعهده داشته‌اند.

از آنجا که تقریبا دو ماهی است که از رونمایی فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri در مراسم هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را هم بخوانید:

 بعد از اینکه چند ماه از قتل دختر یکی از شخصیت‌های داستان می‌گذرد حتی بدون اینکه هیچ پیشرفتی در پرونده قتل این دختر حاصل شده یا فرد خلافکار مشخص شود، میلدرد هیز «شخصیت اصلی داستان با بازی فرانسیس مک‌دورمند» تصمیم بزرگی گرفته و قدم خیلی محکم و مهمی در زندگی خود برداشت. او سه تابلو که مسافران و رهگذران را به شهر کوچک خود هدایت می‌کرد رنگ کرده و روی آن پیام‌های جنجالی و معناداری نوشت که اشاره مستقیمی به رئیس پلیس مورد احترام مردم شهر یعنی ویلیام ویلوبی «با بازی وودی هارلسون» داشت. زمانی که افسر دیکسون (سم راکول) فرمانده دوم فرماندهی این شهر که پسر نابالغ یکی از مادران ساکن در شهر است و علاقه خیلی زیادی به خشونت دارد درگیر ماجرا می‌شود ما متوجه می‌شویم که نبرد بین میلدرد هیز و نیروی رسمی اجرای قانون ابینگ بسیار شدیدتر از قبل شده است.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

پیتر تراورس | رولینگ استون

۱۰۰ از ۱۰۰

می‌توان گفت که فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri یک اثر شاهکار است که دیدن آن قطعا حس خوبی به شما منتقل کرده و شما از آن خوش‌تان خواهد آمد.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۱۰۰ از ۱۰۰

مارتین مک‌دونا، نویسنده و کارگردان فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری، توانسته اثر خیلی خوبی با روایت ساختار یافته، وحشیانه و در عین حال تعجب برانگیز خلق کند که حول محور شخصیت اصلی زن داستان می‌چرخد که به شدت به دنبال قاتل اصلی پرونده فیلم است و حاضر است کل زندگی خود را نابود کند تا این فرد خلافکار را پیدا کند.

برایان تالریکو | RogerEbert.com

۱۰۰ از ۱۰۰

عصبانیت، خشم و انرژی عناصر اصلی‌ای هستند که در فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri وجود دارد. به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷، می‌توان به جدیدترین اثر مارتین مک‌دونا بااستعداد و درخشان اشاره کرد.

زان بروکس | گاردین

۱۰۰ از ۱۰۰

باید به آنهایی که با کارهای مارتین مک‌دونا و آثار پیشین او آشنا هستند اعلام کنیم که شما با دیدن این فیلم سورپرایز و تعجب نخواهید کرد زیرا فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri دارای یک موضوع جسورانه و پرطرفدار بوده که فیلمنامه آن فوق‌العاده زیبا و غنی نوشته شده است؛ داستانی درباره خشونت‌های یک شهر کوچک و زندگی مردم آمریکایی. با این که فیلم به خاطر نزاع و جدالی که در بطنش وجود دارد، حسی پولیش نشده و کامل به بیننده می‌دهد، اما قلب تپنده بزرگی دارد.

الکس ولچ | آی جی ان

۹۵ از ۱۰۰

می‌توان گفت که فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri احساسی‌ترین و عمیق‌ترین اثری است که مارتین مک‌دونا تا به امروز ساخته و اکران کرده است.

بن کرول | ایندی وایر

۹۱ از ۱۰۰

نه تنها فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri کامل‌ترین اثری است که مارتین مک‌دونا تا به امروز تولید کرده، بلکه یکی از بهترین و احساسی‌ترین آنها است که احساس ترحم و دلسوزی در آن موج می‌زند.

THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI

گرگورگی الوود | پلی لیست

۹۱ از ۱۰۰

اولین مسئله‌ای که با دیدن فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri به ذهن بیننده خطور می‌کند این است که مارتین مک‌دونا توانسته یک شاهکار تقریبا غیرممکن را به طرز خیلی خوبی ساخته و یک نوع سیاه، تاریک و خشن را به روی پرده سینما بیاورد. البته با تشکر از هر دو ستاره این اثر یعنی فرانسیس مک‌دورمند و سم راکول که واکنش‌ها و رفتارهای احساسی خیلی خوبی انجام می‌دهند که بیننده به سادگی متوجه این رفتارها نمی‌شود.

جو دمیانوویچ | نیویورک دیلی نیوز

۹۰ از ۱۰۰

و در پایان ما متوجه می‌شویم که محوریت کل داستان فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri حول محور فرانسیس مک‌دورمند می‌چرخد که توانسته به طرز فوق‌العاده خوبی نقش یک زن معمولی را در یک شرایط عجیب و غیرمعمولی ایفا کند.

دیوید رونی | هالیوود ریپورتر

۹۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری به شدت سعی دارد با خلق صحنه‌های کمدی و خنده‌دار صدای خنده بینندگان را بلند کند و این رویه را تا انتهای فیلم ادامه می‌دهد، اما در عین حال غم و اندوه خالص دلسوزانه‌ای در آن دیده شده و تا آخرین لحظه این احساسات در پس‌زمینه حس می‌شود.

سارا استوارت | نیویورک پست

۸۸ از ۱۰۰

این درام زیبایی که داستان آن در یک شهر کوچک تقریبا روستایی اتفاق می‌افتاد را می‌توان به عنوان بهترین اثری بر شمرد که مارتین مک‌دونا (کارگردان فیلم در بروژ و فیلم هفت روانی) در قالب کارگردان و فیلمنامه نویس تا به امروز ساخته است. همچنین فرانسیس مک‌دورمند هم در این اثر کم ندرخشید و این فیلم او را می‌توان به عنوان بهترین و بزرگترین اجراهایی که تا به امروز داشته است دانست.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri با شاهکار بودن و شاهکار شدن فاصله خیلی زیادی دارد اما با این حال شما را تا انتها در مشت خود نگه می‌دارد، لحظه به لحظه به هیجان شما اضافه می‌کند و در نهایت می‌توان گفت که چیز متفاوتی برای نمایش دادن دارد.

دیو کالهون | تایم اوت لندن

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم پر از دیالوگ‌های تند و تیز و جالب بود و شخصیت‌های بسیار سرگرم کننده‌ای در آن حضور داشتند. داستان جالب این اثر درباره یک دیدگاه عمیق روشنفکرانه بود که به گونه‌ای ما را نسبت به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم بیدار می‌کند و نشان می‌دهد که این دنیا همانقدر که مراقب ماست و ما را دوست دارد، در عین حال چقدر می‌تواند بی‌رحم و خشن باشد. با اینکه داستان این اثر براساس چنین پایه‌های تاریکی نوشته شده اما به طرز عجیبی به بیننده قوت قلبی هم می‌دهد. از طرف دیگر این اثر به شدت سرگرم کننده است.

منوهلا دارگیس | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

همه چیز در فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri به خوبی با یکدیگر همخوانی دارد، حتی زمانی که هرج و مرج کاهش پیدا می‌کند هم این همخوانی به خوبی حس می‌شود. اما در این بین اجراها به اندازه کافی بافت خشونت را به فیلم اضافه می‌کنند که باعث می‌شود این نظم به آن صورت خوب عمل نکند.

فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri تا به این لحظه توانسته در لیست بلند بالای بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۷، رتبه هجدهم را از آن خود کند. در پایان هم باید اضافه کنیم که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به فیلم های درام، کمدی و جنایی علاقه دارید، فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri ساخته مارتین مک‌دونا و با بازی فرانسیس مک‌دورمند، وودی هارلسون، سم راکول، جان هاکس، پیتر دینکلیج، ابی کورنیش و لوکاس هجز، کلب لندری جونز، کاترین نیوتون و.... با میانگین امتیاز ۸۷ که داستان پرونده قتل دختری را حکایت می‌کند که نه تنها فرد گناهکار و خلافکار این پرونده پیدا نشده بلکه هیچ پیشرفتی هم در آن حاصل نمی‌شود پس به همین دلیل میلدرد هیز تصمیم می‌گیرد که خود دست به کار شده تا فرماندهان و افسران شهر کوچک خود را سر عقل بیاورد تا فکری به حال این پرونده بکنند؛ از طرف دیگر هم سطح خشونت در این شهر کم کم در حال افزایش یافتن است. پس اگر فکر می‌کنید که این نوع آثار سینمایی با سلیقه شما تطابق دارد، فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri می‌تواند گزینه نسبتا خوبی برای شما سینما دوستان زومجی باشد و ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده