نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

دو تصویر از ساموئل ال جکسون در فیلم Glass منتشر شد

در تصاویر جدید فیلم Glass (شیشه)، ساموئل ال. جکسون را در دوران پیری شخصیت الیجاه پرایس می‌بینیم.

دو تصویر جدید از پشت صحنه فیلم مورد انتظار Glass (شیشه) ام نایت شیامالان به بیرون درز پیدا کرده که در این تصاویر شخصیت الیجاه پرایس با بازی ساموئل ال. جکسون را می‌بینیم که پیر شده است. ساموئل ال. جکسون برای اولین مرتبه نقش شخصیت الیجاه پرایس را در فیلم تریلر و ماوراءالطبیعه Unbreakable (نشکن)، محصول سال ۲۰۰۰، ایفا کرد. در آن فیلم الیجاه پرایس به‌عنوان شخصیتی که عاشق کتاب‌های کمیک است و مجموعه‌ای از این کتاب‌ها دارد معرفی شد. الیجاه پرایس معروف به مرد شیشه‌ای، با کوچک‌ترین ضربه‌ای استخوان‌هایش می‌شکست و این شخصیت در مقابل دیوید دان (با بازی بروس ویلیس) قرار داشت که دارای قدرت خاصی بود که وی را در مقابل هر حادثه‌ای شکست‌ناپذیر می‌ساخت. تقابل این دو شخصیت در فیلم Unbreakable صحنه‌های جالبی را برای تماشاچیان رقم زد.

بازگشت ام. نایت شیامالان به روزهای خوبش، همه را به دیدن فیلمی متفاوت و دیدنی امیدوار کرده است. این کارگردان در اوایل دوران کاری خود به دلیل ساخت فیلم‌هایی همچون The Sixth Sense و Signs، با کارگردانی بزرگ همچون استیون اسپیلبرگ مقایسه می‌شد

علی‌رغم اینکه فیلم Unbreakable یکی از بهترین فیلم‌های ام. نایت شیامالان بود و در گیشه نیز عملکردی موفقیت‌آمیز از خود بر جای گذاشت و با بودجه ساخت ۷۵ میلیون دلاری نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار فروش داشت، اما سازندگان تا مدت‌ها تصمیمی برای ساخت دنباله این فیلم نداشتند. با این حال پس از گذشت سال‌ها و اکران فیلم موفق Split (گسست)، در صحنه‌ پایانی این فیلم، حضور غیرمنتظره‌‌ بروس ویلیس و یادآوری نقش دیوید دان، بسیاری از طرفداران این شخصیت را هیجان‌زده و خوشحال کرد و این موضوع روشن شد که در واقع اتفاقات دو فیلم Split و Unbreakable در دنیایی مشترک جریان دارد و شخصیت دیوید دان می‌داند که بجز خودش ابرانسانی دیگر نیز وجود دارد.

فیلم Glass آخرین فیلم این سه‌گانه خواهد بود و در این فیلم دیوید دان به دنبال رد قاتل سریالی فیلم Split، یعنی کوین وندل کرامب/هیولا خواهد بود، البته تهدیدها و خطراتی که شخصیت پرایس به وجود می‌آورد را هم به داستان باید اضافه کرد. این طور که به نظر می‌رسد هسته اصلی داستان فیلم Glass همچون دیگر فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی بر تقابل خیر و شر تأکید دارد.

سایت دیلی میل دو تصویر از پشت صحنه فیلم Glass منتشر کرد و در این تصاویر ساموئل ال. جکسون را می‌بینیم که در کت بنفش خود بر روی ویلچر نشسته است:

Price

فیلم Unbreakable در زمان خود یکی از بهترین‌های ژانر ابرقهرمانی بود و در واقع این فیلم را می‌توان یکی از پیشگامان این ژانر دانست، ژانری که در آن زمان مثل اکنون شاهد اکران ماهیانه یک فیلم ابرقهرمانی نبودیم. دلیل ماندگاری، متفاوت بودن و کیفیت بالای آن فیلم، نوع نگاه متفاوت و خاصی بود که ام. نایت شیامالان به ژانر ابرقهرمانی داشت. علاوه بر کارگردانی خوب آن فیلم، نباید از نقش‌آفرینی فوق‌العاده دو بازیگر اصلی فیلم، یعنی بروس ویلیس و ساموئل ال. جکسون چشم پوشید. بسیاری از طرفداران همچون ما بی‌صبرانه منتظر دیدن دوباره این دو بازیگر در کنار هم و تکرار نقش‌هایشان در فیلم جدید هستند. جالب است بدانید که شخصیت کوین وندل کرامب/هیولا، قرار بود در فیلم Unbreakable نیز حضور داشته باشد، ولی در بازنویسی نهایی فیلمنامه این شخصیت از فیلم کنار گذاشته شد.

بازگشت ام. نایت شیامالان به روزهای خوبش، همه را به دیدن فیلمی متفاوت و دیدنی امیدوار کرده است. این کارگردان در اوایل دوران کاری خود به دلیل ساخت فیلم‌هایی همچون The Sixth Sense (حس ششم) و Signs (نشانه‌ها)، با کارگردانی بزرگ همچون استیون اسپیلبرگ مقایسه می‌شد، ولی وی نتوانست روند خوب خود را ادامه دهد و با ساخت فیلم‌هایی همچون The Happening (اتفاق) و Last Airbender (واپسین هواشکن)، بسیاری از طرفداران خود را ناامید کرد. این طور که به نظر می‌رسد زمانی که ام. نایت شیامالان بودجه زیادی در اختیار ندارد، فیلم بهتری می‌سازد و فیلم Split مثالی خوب در این زمینه است. نزدیک ۱۸ سال از شروع سه‌گانه ام. نایت شیامالان می‌گذرد و امیدواریم فیلم Glass حسن ختام خوبی برای این مجموعه باشد.

Price-II

گفتنی است فیلم Split توانست با بودجه ۹ میلیون دلاری، ۲۷۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم هم از سوی تماشاچیان و هم از سوی منتقدان بسیار مورد تمجید قرار گرفت و توانست نام ام. نایت شیامالان را بار دیگر بر سر زبان‌های بیاندازد. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور-جوی، جسیکا سولا، هالی لو ریچاردسون و بتی باکلی به ایفای نقش پرداختند.  

فیلم Glass قرار است در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی ماه ۱۳۹۷) به روی پرده سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده