// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

توضیحات مایکروسافت درباره حجم آپدیت بازی‌های ایکس باکس وان ایکس

آلبرت پنلو، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس، در مورد حجم زیاد آپدیت بازی‌های ایکس‌باکس وان ایکس و راه‌حل‌های مایکروسافت برای حل مشکل کمبود فضا سخن گفته است.

پس از عرضه جهانی کنسول ایکس باکس وان ایکس از سوی مایکروسافت، بسیاری از توسعه‌دهندگان در جهت بهینه‌سازی بازی‌ها و اجرای آنها با رزولوشن 4K و خروجی HDR، اقدام به عرضه بروزرسانی‌های گرافیکی کرده‌اند که برخی از آنها همانند بازی Quantum Break از حجم بالایی برخوردار هستند و دارندگان این کنسول در صورت نصب چندین بازی با مشکل کمبود فضا مواجه خواهند شد. حال در مصاحبه‌ای که وب‌سایت گیم اینفورمر با آلبرت پنلو، مدیر بازاریابی ایکس باکس انجام داده، نظر وی در مورد این مشکل را جویا شده است.

همانطور که می‌دانید، کنسول ایکس‌باکس وان ایکس با هارددیسک ۱ ترابایتی عرضه شده است و فعلا بر خلاف کنسول ایکس باکس وان اس خبری از نسخه ۲ ترابایتی آن نیست. گیم‌اینفورمر از آلبرت پنلو در مورد حجم زیاد آپدیت‌ بازی‌ها و راه‌حل این مشکل برای کاربران توضیحی خواسته است که وی در جواب این سوال اعلام کرده است که مایکروسافت از این موضوع آگاه و در پی راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکل کاربران است. او در ادامه این چنین اظهار نظر کرده است:

ما می‌دانیم که بروزرسانی‌هایی که برای محتوای 4K منتشر می‌شوند حجم بالایی دارند، اما بر خلاف چهار برابر شدن تعداد پیکسل‌ها، حجم این بروزرسانی‌ها نسبت به گذشته چهار یا حتی دو برابر هم نشده است. البته ما برای راحتی کاربران هر دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس از تکنولوژی دانلود هوشمند استفاده کرده‌ایم که بسیار برای کاربران مفید بوده است و حجم بروزرسانی‌ها را متناسب با دستگاه‌های خود دریافت خواهند کرد. البته ما ابزارهای جدید دیگری را نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌ایم تا بیشتر از گذشته اقدام به مدیریت حجم بروزرسانی‌ها و محتویات مختلف بکنند. اما همچنان برای بهتر شدن دانلود‌ها کارهای بیشتری باید انجام بدهیم. 

Xbox one X

مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در ادامه در مورد حجم زیاد آپدیت بازی‌های ایکس‌باکس وان ایکس چنین اعلام کرد:

من باید به خودم و سایر افراد حاضر در این صنعت یادآوری کنم که ما با مجموعه بسیار بزرگی از بازی‌ها و کاربران روبه‌رو هستیم و در این زمینه باید بیش از پیش تلاش کنیم تا کاربران راحت‌تر از گذشته بتوانند به این مجموعه عظیم دسترسی داشته باشند.

او همچنین به کاربران کنسول ایکس‌باکس وان ایکس توصیه کرد که از هارد‌های اکسترنال استفاده کنند!

آخرین راه‌حلی که من باید به آن اشاره کنم این است که با توجه به پشتیبانی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از هارد اکسترنال، کاربران می‌توانند در صورت کمبود فضا، به‌راحتی و بدون نیاز به باز کردن کنسول از هارد اکسترنال استفاده کنند. ما در قسمت لوازم جانبی مورد نیاز کنسول نیز هارد اکسترنال ۴ ترابایتی با قیمت ۱۱۰ دلار را به خریداران این کنسول پیشنهاد داده‌ایم که به نظر من می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای رهایی از مشکل کمبود فضا باشد.

من فکر می‌کنم تاکنون امکانات خوبی را در این زمینه برای کاربران در نظر گرفته‌ایم، اما ما همچنان با همکاری توسعه‌دهندگان برای بهتر شدن وضعیت دانلود و برای راحتی کاربرانی که می‌خواهند به مجموعه بزرگی از بازی‌ها دسترسی داشته باشند، تلاش خواهیم کرد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده