نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

دنیای سینمایی Dark Universe احتمالا به‌ زودی به کار خود پایان خواهد داد

با جدایی الکس کورتزمن و کریس مورگان از دنیای سینمایی Dark Universe، به نظر می‌رسد که این دنیای سینمایی به پایان کار خود نزدیک شده است.

در خرداد امسال، کمپانی یونیورسال اعلام کرد که جهان تاریک (Dark Universe)، نام دنیای سینمایی هیولایی این کمپانی است. فیلم The Mummy (مومیایی) با بازی تام کروز و راسل کرو، اولین فیلم دنیای سینمایی هیولایی کلاسیک کمپانی یونیورسال بود که تابستان امسال اکران شد و این کمپانی امید زیادی به موفقیت این فیلم و شروع موفق این دنیای سینمایی داشت، اما این فیلم عملکرد بسیار ضعیفی را در گیشه پشت سر گذاشت و تاریخ اکران فیلم Bride of Frankenstein (عروس فرانکنشتاین) به کارگردانی بیل کاندن که قرار بود دومین فیلم دنیای سینمایی Dark Universe باشد، تا زمان نامشخصی عقب افتاد. در حال حاضر سرنوشت حضور بازیگرانی چون جانی دپ، بازیگر نقش مرد نامرئی و خاویر باردم، بازیگر نقش فرانکنشتاین در این دنیای سینمایی و همچنین سرنوشت این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

the mummy

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، دو تن از تهیه کنندگان و اشخاصی که نقش مهمی در خلق و جهت‌دهی دنیای سینمایی Dark Universe داشته‌اند،‌ این دنیای سینمایی را ترک کرده‌اند. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، الکس کورتزمن و کریس مورگان برای تمرکز روی پروژه‌های دیگر، این دنیای سینمایی را ترک کرده‌اند. در حال حاضر تمرکز کورتزمن روی سریال Star Trek: Discovery (پیشتازان فضا: اکتشاف) و مورگان روی فیلم فرعی سریع و خشمگین (Fast and Furious) با بازی دواین جانسون و جیسون استاتهام، است. پیتر کرامر، رئیس بخش تولیدات کمپانی یونیورسال در بیانیه منتشر شده این کمپانی گفت:

ما تاکنون در طول فرآیند ساخت و خلق دنیای Dark Universe درس‌های زیادی را آموخته‌ایم و در حال مشاهده این آثار به‌عنوان فیلم‌های فیلمساز محور هستیم که هر یک با دیدگاه و چشم‌انداز منحصر به‌فرد خود این فیلم‌ها را تولید و منتشر خواهند کرد. ما هیچ عجله‌ای برای انتشار زود هنگام این فیلم‌ها نداریم و با این فیلم‌ها در یک مسیر رو به‌جلو حرکت خواهیم کرد و زمانی که احساس کنیم آن‌ها به بهترین نسخه خود دست یافته‌اند، این فیلم‌ها را تولید و منتشر خواهیم کرد.

the mummy

هر اتفاقی که در نهایت رخ بدهد، اما هیچ شخصی در یونیورسال نمی‌تواند انکار کند که وضعیت موجود برای کمپانی یک آشفتگی بزرگ است. هالیوود ریپورتر اضافه می‌کند که هزینه راه‌اندازی دنیای Dark Universe برای یونیورسال بسیار بالا بوده است و یونیورسال هزینه‌های گزاف و زیادی را برای مرمت و بازسازی دفاتر خود در هالیوود کرده‌ تا به مقر اصلی و اتاق فکر این دنیای سینمایی تبدیل شود، اما در حال حاضر این ساختمان کاملا خالی است.

همانطور که کرامر گفت، یکی از گزینه‌های یونیورسال این است که این کمپانی با همکاری فیلمسازان، فیلم‌های هیولایی کاملا مستقل خلق و منتشر کند که این موضوع باعث می‌شود که مفهوم و طرح دنیای Dark Universe به‌طور کامل توسط یونیورسال رها شود. ماه گذشته، بیل کاندن در مصاحبه با وب‌سایت کولیدر در مورد فیلم Bride of Frankenstein گفت که این فیلم هیچ ارتباطی با دنیای Dark Universe ندارد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده