نویسنده: حسین سلیمی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

احتمال راه اندازی سرویس استریم ایکس باکس تا سال ۲۰۲۰

همزمان با عرضه ایکس‌باکس وان ایکس، فیل اسپنسر در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که مایکروسافت قصد دارد برای ایکس‌باکس تا سال ۲۰۲۰ سرویس استریم راه‌اندازی کند.

در زمان عرضه کنسول پر قدرت مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌ بلومبرگ گفته است که مایکروسافت شاید تا سه سال آینده یک سرویس استریم برای ایکس‌باکس راه‌اندازی کند. آن‌طور که در این گزارش آمده، مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ این سرویس را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده است. با این حال، بعد از این آزمایش گزارش شده است که این پروژه بیش از حد هزینه‌بر است و در نتیجه مایکروسافت در آن زمان تصمیم گرفت تا این سرویس را به صورت رسمی در دسترس عموم قرار ندهد.

اکنون این احتمال می‌رود که مایکروسافت برای راه‌اندازی این سرویس از سرویس پردازش ابری خود با نام Azure استفاده کند. به گفته اسپنسر، پیشرفت‌های اخیر مایکروسافت و موجه‌تر شدن این پروژه از لحاظ مالی، به آنها کمک کرده است تا بتوانند در آینده سرویس استریم را راه‌اندازی کنند. همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت مدت‌ها است این آرزو را دارد تا بازی‌ها را روی وسایلی که سیستم‌عامل‌ ویندوز دارند، استریم کند. سال ۲۰۱۳ نمونه اولیه این سرویس فاش شد و در سال ۲۰۱۴ گزارش شد که سرویس استریم بازی این شرکت رو به جلو حرکت می‌کند و حال با نظرات اسپنسر در این هفته می‌توان این نتیجه را گرفت که مایکروسافت مصمم است در این پروژه پیشرفت کند.

اگر مایکروسافت می‌خواهد در سرویس استریم بازی پیشرفت کند، حتما باید پا در جای پای سونی بگذارد. سرویس استریم سونی که با نام PlayStation Now شناخته می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرداخت ماهانه ۲۰ دلار، بدون داشتن کنسول‌های پلی‌استیشن و با استفاده از دستگاه‌هایی که توسط این سرویس پشتیبانی می‌شود، بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی‌ استیشن 4 را به صورت آنلاین اجرا کنند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده