نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

همکاری اینتل و AMD برای تولید یک پردازنده مخصوص بازی

اینتل و AMD از همکاری خود برای ساخت یک پردازنده جدید که با هدف ارائه عملکردی استثنایی در بازی‌ها ساخته می‌شود، برای رقابت با انویدیا خبر دادند.

به‌تازگی در جدیدترین اخبار سخت افزار مطلع شدیم که کمپانی اینتل با رقیب قدیمی خود یعنی کمپانی ای ام دی وارد همکاری شده تا یک پردازنده جدید طراحی کنند.

طبق بسته مطبوعاتی منتشر شده، این پردازنده جدید که یک پردازنده گرافیکی سفارشی رادئون هم داخل چیپ پکیج خود دارد، با تمرکز بر ارائه عملکرد استثنایی در بازی‌ها ساخته می‌شود. علاوه بر این، اینتل تایید کرد که این محصول جدید برای ارائه پلتفرم‌های موبایل باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر و با هدف ایجاد تجربیات برتر برای مشتریان طراحی می‌شود.

این محصول در دست تولید بخشی از مجموعه پردازنده‌های نسل هشتم اینتل خواهد بود که ترکیبی از پردازنده‌های Core H-series با نسل دوم HBM2 است. کمپانی همچنین اعلام کرد که اندازه این چیپ جدید کمتر از نصف اجزای گرافیکی مجزای استاندارد موجود در مادربرد خواهد بود. به این ترتیب سازندگان لپتاپ می‌توانند بدون اینکه عملکرد کلی محصول را کاهش دهند، لپتاپ‌هایی با وزن و ضخامت کمتر بسازند.

جدا از تمامی موارد مذکور، به واسطه این همکاری جدید، اینتل و AMD برای ساخت درایورهای کارت گرافیک‌های رادئون هم با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ به این ترتیب که AMD درایورها را کدنویسی می‌کند و بسته‌بندی آن‌ها بر عهده اینتل خواهد بود و به این شکل اینتل می‌تواند در هنگام عرضه بازی‌های جدید، به‌سرعت درایور کارت گرافیک‌های کمپانی AMD را آپدیت کند. به طور کلی، این همکاری مسلما فوق‌العاده خواهد بود و تاثیر مثبت و شگرفی در آینده بازی‌های کامپیوتر خواهد داشت. مسلما واکنش انویدیا نسبت به این همکاری هم جالب توجه خواهد بود.

متاسفانه اینتل هنوز از تاریخ عرضه لپتاپ‌هایی که از این پردازنده جدید استفاده کنند رونمایی نکرده است. با این حال می‌توانید تصاویر این چیپ را در ادامه تماشا کنید.

اینتل و AMD

اینتل و AMD

نظر شما در رابطه با این همکاری چیست؟


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده