// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

فروش بازی های کمپانی یوبی سافت روی پلتفرم های مختلف اعلام شد

کمپانی یوبی‌سافت در جدید‌ترین گزارش مالی خود میزان فروش بازی‌های خود به تفکیک پلتفرم‌ها را منتشر کرده است.

کمپانی یوبی‌سافت در عمر ۳۱ ساله‌اش سری بازی‌های مشهور و محبوبی همچون Assassin's Creed ،Far Cry ،Prince of Persia و Rayman را منتشر کرده و بسیاری از پلتفرم‌ها را به زیر چتر حمایت خود آورده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این کمپانی فرانسوی که پس از کمپانی‌های اکتیویژن بلیزارد، الکترونیک آرتز و تیک تو اینتراکتیو، لقب چهارمین کمپانی بزرگ فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی در آمریکا و اروپا را یدک می‌کشد، سهم هریک از پلتفرم‌ها در فروش بازی‌های خود را اعلام کرده است.

کنسول پلی استیشن 4 بیشترین سهم را از میزان فروش بازی‌های کمپانی Ubisoft داشته است. در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ به میزان ۳۱ درصد از فروش محصولات این کمپانی به این کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی اختصاص پیدا کرده‌اند که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال مالی ۲۰۱۷ - ۲۰۱۶ هفت درصد کاهش پیدا کرده است. اما در مقابل در شش ماه اول سال مالی ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ سهم کنسول Playstation 4 در فروش بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت ۳۶ درصد گزارش شده که نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

اما آنچه بیش از هر مورد دیگری در سهم پلتفرم‌های مختلف در فروش بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت جلب توجه می‌کرد، رشد فوق‌العاده جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو یعنی نینتندو سوییچ است. این کنسول در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ با تنها یک درصد اختلاف نسبت به کنسول ایکس‌ باکس وان، ۱۹ درصد از درآمد کمپانی یوبی‌سافت را در اختیار دارد. سهم کنسول Nintendo Switch از این جهت جالب توجه و حائز اهمیت است که کنسول Xbox One مدت زمان بیشتری در بازار بازی‌های ویدیویی حضور داشته و کمپانی یوبی‌سافت محصولات بیشتری را روی آن عرضه کرده است. گزارش فروش بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت به تفکیک پلتفرم‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش فروش بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت به تفکیک پلتفرم‌ها

کمپانی نینتندو اعلام کرده است که تا تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) تعداد ۷.۶۳ میلیون دستگاه از کنسول نینتندو سوییچ در سراسر جهان به فروش رسیده است. این در حالی است که کمپانی مایکروسافت میزان فروش کنسول ایکس‌باکس وان را اعلام نمی‌کند، اما با اطمینان می‌توان گفت که در مقایسه با کنسول کمپانی نینتندو تعداد بیشتر از آن توسط بازیکنان خریداری شده است.

آلن مارتینز، مدیر ارشد مالی کمپانی یوبی‌سافت در جلسه مالی این کمپانی اعلام کرده است که بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle فراتر از انتظارات فروخته و به دلیل افزایش کاربران کنسول نینتندو سوییچ، مسلما سود حاصل از فروش این بازی بیش از حد معمول خواهد بود. همان‌طور که پیش از این اعلام شده بازی مذکور پر‌فروش‌ترین بازی ترد پارتی کنسول نینتندو سوییچ لقب گرفته است.

همکاری کمپانی یوبی‌سافت و نینتندو برای عرضه بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ تنها به بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle ختم نخواهد شد. ایو گیلمو، مدیر‌عامل این کمپانی اعلام کرده است که در سال اینده بازی‌های بیشتری روی کنسول مذکور عرضه خواهد شد. همچنین وی اضافه کرده است که کمپانی یوبی‌سافت از میزان فروش بازی‌ها روی پلتفرم کمپانی نینتندو راضی بوده و از آن به عنوان بزرگترین بستر برای بازی Just Dance 2018 یاد کرده است.

در بخش دیگری از تازه‌ترین گزارش مالی کمپانی یوبی‌سافت اعلام شد که تعداد نسخه‌های به فروش رسیده بازی Assassin's Creed Origins در ۱۰ روز اول انتشار دو برابر بازی پیشین سری Assassin's Creed یعنی بازی Assassin's Creed Syndicate در بازه زمانی مشابه است. کمپانی یوبی‌سافت میزان فروش بازی مذکور را اعلام نکرده است، با این حال مشخص است که این بازی عرضه موفقی را پشت سر گذاشته است. همچنین پس از جلسه مالی این کمپانی، ایو گیلمو اعلام کرد که سری Assassin's Creed «به صورت رسمی بازگشته است». 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده