نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Runic Rampage

در بازی موبایل Runic Rampage کنترل یک کوتوله را به‌دست بگیرید و دشمنان را با سلاح پتک به‌شکل خونین‌باری نابود کنید. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Runic Rampage، ساخته‌ی استودیو کرسنت مون گیمز (Crescent Moon Games) در ژانر اکشن ماجراجویی و از زاویه دید بالا به پایین (ایزومتریک)، بازیکن را در نقش کوتوله‌‌ای خشمگین و در جریان سفری بی‌نهایت خشن قرار می‌دهد. در بازی Runic Rampage طی یک ماجراجویی وحشیانه در انواع سیاه‌چاله‌ها، دشمنان را با ضربات ترکیبی مختلف (کمبو) به وسیله‌ی سلاح‌هایی نظیر تبر و پتک و حتی جادوهای متفاوت قلع و قمع کرده و داستان اصلی پشت سقوط قلمروی پادشاهی را کشف کنید.

در روند بازی Runic Rampage بازیکن نقش کاراکتر «گریمبارد»، آخرین بازمانده از نسل جنگجویان کوتوله را در ماموریتی برای یافتن قطعه‌های سنگی باستانی به عهده خواهد داشت. زمانی که شما بتوانید تمام قطعات سنگی باستانی را پیدا کنید و کنار یکدیگر قرار دهید، حقیقت پشت سقوط قلمروی پادشاهی کوتوله‌ها را کشف خواهید کرد. همچنین طی آن «گریمبارد» می‌تواند سرنوشت ملت نابود شده خود را به عقب باز گرداند و تغییر دهد.

در بخش گیم‌پلی، در حالی که بازی Runic Rampage یک اثر اکشن ماجراجویی تلقی می‌شود، اما هرچیزی در آن بر مبنای سطح است و به‌صورت تصادفی تولید می‌شود. زمانی که برای بار اول بازی را آغاز می‌کنید، بخش‌های راهنما به‌صورت کامل قسمت‌های پایه‌‌ای کنترل و مکانیزم‌های پیدا کردن اهداف در بازی را به شما آموزش خواهند داد. اهداف شما در طول هر مرحله به موارد متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند، اما به‌صورت کلی نابود کردن تمامی دشمنان، به‌دست آوردن صندوقچه‌های گنج در انتهای هر مرحله یا شکست دادن انواع باس‌های چالش‌برانگیز را شامل می‌شوند. Runic Rampage در کنار موارد اشاره‌شده همچنین تا حدودی شامل کاوش و جست‌وجو در محیط برای به‌دست آوردن آیتم‌های متفاوت و پیدا کردن لوکیشن‌های پنهان نیز می‌شود. در نهایت با توجه به عملکرد شما در طول هر مرحله یکی از سه مدال تعیین‌شده را به‌دست خواهید آورد.

مکانیزم اصلی در کنترل بازی Runic Rampage استفاده صحیح از دکمه‌های تعبیه شده برای حمله به جهت خلق ضربات ترکیبی متفاوت (کمبو) است

بخش کنترل در بازی Runic Rampage تا جای ممکن ساده کار شده است، اما برای چیره شدن به تمامی چم و خم و مکانیزم‌های آن به کمی زمان و تمرین نیاز دارید. در بالای تصویر، نوار سلامتی و زیر آن نوار نارنجی رنگ مربوط به سطح (Level) گریمبارد وجود دارد و به شما نشان می‌دهد چقدر تجربه (XP) نیاز دارید تا وی به سطح بالاتری ارتقا یابد. هر بار که سطح گریمبارد ارتقا پیدا کند، امتیازهای مهارت (اسکیل پوینت) به‌دست خواهید آورد که از طریق آن می‌توانید توانایی‌های گریمبارد اعم از حمله، دفاع، چابکی و غیره را ارتقا دهید. مانند اکثر بازی‌های نقش‌آفرینی، در بازی Runic Rampage نیز می‌توانید تجربه را از طریق نابود کردن دشمنان، یا شکستن اجسام متفاوت در محیط مانند کوزه و غیره به‌دست آورید. در پایین سمت چپ تصویر، جوی‌استیک مجازی و البته ثابت بازی برای حرکت آزادانه شخصیت اصلی در محیط قرار دارد و درست در زیر آن یک قطب‌نما برای راهنمایی در مسیر به جهت رسیدن به هدف مورد نظر قرار گرفته است. دکمه‌های تعبیه‌شده در سمت راست نیز به شما اجازه می‌دهند با انواع مختلفی از حالات مانند پتک یا حتی لگد به دشمنان ضربه بزنید.

هسته اصلی و البته لذت‌بخش در کنترل بازی Runic Rampage استفاده صحیح از دکمه‌های تعبیه‌شده برای حمله به جهت خلق ضربات ترکیبی متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر دکمه‌ی مربوط به پتک را در ابتدا و پس از آن سریعا دکمه‌ی Dash را فشار دهید، گریمبارد یک آپرکات مهلک نثار دشمن خواهد کرد یا با دوبار فشردن دکمه پتک و پس از آن لمس دکمه مربوط به پا، یک ضربه‌ی ترکیبی چرخشی را ایجاد خواهد کرد. شما همچنین می‌توانید با نگه داشتن دکمه پتک برای مدت زمان کوتاهی، آن را برای یک ضربه به‌شدت قوی‌تر شارژ کنید، اما این قابلیت برای مدتی کاراکتر بازی را در مقابل ضربات دشمنان آسیب‌پذیر خواهد کرد. موارد اشاره‌شده تنها بخش کوچکی از کمبوهای بسیار لذت‌بخشی هستند که شما در طول بازی Runic Rampage می‌توانید از آنها برای نابود کردن دشمنان استفاده کنید. با از بین بردن برخی دشمنان آیتم‌های جادویی متفاوتی از آنها باقی خواهد ماند و شما می‌توانید با استفاده از آنها سلاح خود را برای بازه‌ی زمانی محدود ارتقا دهید و قوی‌تر کنید. برای استفاده از این جادوها کافی است بخش مربوط به آنها در بالای دکمه‌ی پتک را در زمان مناسب فشار دهید. پس از آن، المان جادو (آتش، یخ و غیره) به سلاح شما اضافه خواهد شد. البته با توجه به گوناگونی دشمنان و چالش‌های فوق‌العاده جدی در مراحل بالاتر، پیشنهاد می‌کنم از این جادوها در نبرد‌هایی که ارزشش را داشته باشند استفاده کنید. روی هم رفته، بازی Runic Rampage با بهره‌گیری از کنترل بی‌نقص در خلق سیستم مبارزات سرگرم‌کننده و المان‌های RPG یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی است که اخیرا برای تلفن‌های هوشمند منتشر شده است.

Runic Rampage با کنترل بی‌نقص و سیستم مبارزات سرگرم‌کننده در کنار المان‌های RPG، یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی منتشر شده روی موبایل است

در بخش بصری، بازی Runic Rampage با توجه به ماهیت و اتمسفر آن، از زیبایی‌شناسی به سبک زمخت و خشن استفاده می‌کند. استفاده از چندضلعی‌های محدود در خلق محیط و کاراکترهای بازی در کنار هارمونی مناسبی از رنگ‌های تند، احساس هیجان خاصی را به شما منتقل خواهد کرد. Runic Rampage از زاویه دید بالا به پایین برای دوربین، درست مانند بازی Diablo III استفاده می‌کند و از این رو بازی نمایش تقریبا کاملی از محیط پیرامون و حمله موج‌های مختلف دشمنان را در اختیار شما قرار خواهد داد. مدلسازی شخصیت اصلی داستان و دشمنان نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد و محیط‌ها نیز در بازی از تنوع قابل قبولی برخوردار هستند. مهم‌ترین بخش در قسمت گرافیک Runic Rampage اما به انیمیشن‌ها مربوط می‌شود. انیمیشن‌های حرکت و مبارزات گریمبارد و دشمنان در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد و کاملا نرم و روان است. زمانی که این انیمیشن‌های باکیفیت در مبارزات برای خلق کمبوهای متفاوت ترکیب شده و با افکت‌های پاشش اغراق‌آمیز خون همراه می‌شوند، جلوه‌ی بسیار خشن و البته لذت‌بخشی را به بازی می‌بخشند. در زمینه صداگذاری نیز Runic Rampage دقیقا از همان موزیک‌های متن دوران قرون وسطی با تم مبارزات حماسی مابین کوتوله‌ها و هیولاها بهره می‌برد. استفاده از این موزیک‌های حماسی در کنار افکت‌های صوتی مناسب، بخش صداگذاری در Runic Rampage را مانند کیفیت بصری آن در سطح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

| |

در نهایت، بازی Runic Rampage با سبک ارائه آشنا در زمینه ساخت یک بازی هک اند اسلش ماجراجویی با المان‌های RPG و زاویه دید ایزومتریک، فوق‌العاده ظاهر شده و می‌تواند عطش طرفداران بازی‌های ماجراجویی Dungeon Crawler را همراه با داستان درگیر کننده و خشونت بی حد و حصر خود تا میزان بسیار زیادی فرو بنشاند. نیاز به گفتن نیست که اگر به بازی‌های اکشن ماجراجویی به سبک سری بازی دیابلو علاقه دارید نباید تجربه ارائه‌شده در بازی Runic Rampage را از دست دهید. می‌توانید این اثر سرگرم‌کننده را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور با قیمت ۴ دلار تهیه کنید. لازم به ذکر است Runic Rampage علاوه‌بر تلفن‌های هوشمند از طریق شبکه استیم برای پلتفرم پی سی نیز در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Runic Rampage


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده