// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

تعداد بازیکنان بازی Fortnite به ۲۰ میلیون نفر رسید

در غیاب PUBG روی کنسول‌ها، بازی Fortnite از نهایت فرصت استفاده کرده و با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

هنوز حدود یک ماه تا انتشار بازی PUBG برای ایکس باکس وان فاصله داریم و این فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا کاربران کنسول‌ها برای تجربه اثری در سبک بتل رویال به بازی Fortnite روی بیاورند. بازی جدید استودیوهای اپیک گیمز و People Can Fly دارای یک حالت بتل رویال است که به‌صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد و بر اساس گفته سازندگان، اخیرا تعداد بازیکنان این بازی از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است. با وجود اینکه تجربه این بخش از بازی درآمدی برای سازندگان دربر ندارد، اما به شناخته‌تر شدن Fortnite و افزایش محبوبیت آن نزد گیمرها منجر شده و آنان را به خرید نسخه کامل بازی ترغیب می‌کند. بازی Fortnite علاوه بر کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، روی پلتفرم پی سی هم منتشر شده است و از زمان انتشارش تا به حال روی تمامی پلتفرم‌ها توانسته است ۲۰ میلیون کاربر داشته باشد.

به‌دست آوردن چنین جمعیت بزرگی از گیمرها نشان دهنده این است که حالت بازی بتل رویال این روزها به چه محبوبیت بالایی دست یافته است و کاربران از هر اثری که در این سبک باشد، شدیدا استقبال می‌کنند. بتل رویال اولین بار در بازی H1Z1: King of the Kill به‌صورت گسترده مورد توجه قرار گرفت و پس از آن هم بازی Player Unknown’s Battleground در شبکه استیم منتشر شد که با فروش بیش از ۱۳ میلیون نسخه‌ای، استقبال بی‌نظیری از این اثر به عمل آمد. نکته جالب این است که برندان گرینس کسی بود که پشت هر دو پروژه H1Z1: King of the Kill و PUBG قرار داشت و توانست با ایده فوق‌العاده‌اش پول زیادی به جیب بزند.

Fortnite

مقایسه تعداد بازیکنان Fortnite و PUBG شاید چندان صحیح نباشد، اما کفه ترازو بیشتر به سمت بازی PUBG سنگینی می‌کند که با قیمت ۳۰ دلاری‌اش در استیم و تنها روی رایانه‌های شخصی توانسته است فروش فوق‌العاده ۱۳ میلیون نسخه‌ای را تجربه کند. این در حالی است که بازی Fortnite برای هر سه پلتفرم اصلی در دسترس است و یک نسخه رایگان هم دارد و در نتیجه کاربران بیشتری نسبت به PUBG در این بازه زمانی خواهد داشت. به همین علت، باید تا ۲۱ آذر و عرضه رسمی PUBG برای ایکس باکس وان منتظر بمانیم تا مشخص شود که کدام بازی طرفداران بیشتری دارد. قابلیت خوب دیگری هم که بازی Fortnite دارد این است که بازی بین بازیکنان پلی استیشن 4 و کامپیوتر بصورت کراس پلتفرم برگزار می‌شود، در حالی که همین قابلیت بین نسخه پی سی و ایکس باکس وان بازی PUBG به این زودی‌ها در دسترس نخواهد بود.

چیزی که باعث می‌شود تا رقابت میان این دو بازی بیشتر شود، بیانیه‌ای بود که مدیر کمپانی بلوهول پس از معرفی بخش بتل رویال بازی Fortnite منتشر کرد و این کار استودیو اپیک گیمز را نادرست خواند. با توجه به اینکه بازی PUBG به کمک موتور آنریل انجینِ اپیک گیمز ساخته شده است، همین موضوع باعث شده بود تا دو کمپانی پیش از وقوع این اتفاق مروداتی با هم داشته باشد که پس از پیدا شدن سروکله حالت بتل رویال در Fortnite، دیگر خبری از همکاری میان این دو نبود. به هر حال استودیو بلوهول چشم به نسخه کنسولی PUBG دوخته است و اگر استقبال از آن در حد نسخه کامپیوتر نباشد، احتمالا با زیان‌هایی روبرو خواهد شد.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده