نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

بازی‌های Watch Dogs و Assassin's Creed در یک دنیای مشترک جریان دارند

طبق شواهد به‌دست آمده از بازی Assassin's Creed: Origins، به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده تا با اطمینان بگوییم بازی‌های این مجموعه و نیز سری Watch Dogs در یک دنیا جریان دارند.

طبق اظهارات وب‌سایت یورو گیمر، پس از ارائه آخرین قسمت از مجموعه بازی‌های Assassin's Creed یعنی بازی Assassin's Creed: Origins، حالا دیگر با خیال راحت می‌توان گفت دنیای این مجموعه با دنیای بازی‌های Watch Dogs مشترک است.

البته تئوری یکی بودن دنیای‌های این دو بازی، چندان هم تئوری جدیدی نیست. به نظر می‌رسد مدتی است که کمپانی یوبی سافت چنین ایده‌ای را در سر داشته و ما نیز دائم در هر کدام از این مجموعه بازی‌ها، شاهد حضور نشانه‌هایی از مجموعه دیگر بودیم.

به‌عنوان مثال می‌توان به ایستر اِگ‌هایی از بازی‌های Assassin's Creed در هر دو بازی Watch Dogs 1 و بازی Watch Dogs 2 اشاره کرد. علاوه بر این در بازی Assassin's Creed 4: Black Flag نیز مشخصاً به سازمان Blume‌ که سازمانی در سری بازی‌های Watch Dogs به‌شمار می‌رود، اشاره شده بود.

هرچند با وجود تمامی این شواهد، واضح‌ترین کراس‌اور این دو بازی را می‌توان به یکی از کاراکترهای بازی Black Flag یعنی Olivier Garneau مربوط دانست. الیور گارنو پیش از سفرش به شیکاگو (جایی که بازی Watch Dogs 1 نیز در آن جریان دارد)، نقش پررنگی در زمان حال بازی Black Flag بر عهده داشت و پس از آن نیز به‌عنوان هدف در یکی از ماموریت‌های جانبی بازی Watch Dogs 1 سر و کله‌اش پیدا می‌شود. 

Assassin

البته که یوبیسافت مونترال تاکنون ارتباط این وقایع به یکی بودن دنیای این دو بازی را رد کرده است و حتی یکی از اعضای این کمپانی به‌نام داربی مک‌دویت در حساب رسمی توییتر خود این نشانه‌ها را یک شوخی خوانده است. با وجود این، قسمت‌های بعدی بازی Assassin's Creed با اشاره به مفقود شدن ناگهانی الیور گارنو، تنها شک و تردیدها را در این زمینه افزایش دادند. (دنباله متن، کمی از داستان بازی Assassin's Creed: Origins را اسپویل می‌کند).

به‌تازگی بازی Assassin's Creed: Origins آب پاکی را روی دست همه ریخته و با نمایش اسکرین‌شاتی از شخصیت الیور گارنو در بازی، شک‌ و تردیدها راجع به کراس اور دنیای این دو بازی را به یقین نزدیک کرده است. در بخش زمان حال بازی Origins، تصویر زیر هنگام جست‌و‌جو در یک لپ‌تاپ به‌دست می‌آید. 

Assassin

در این لپ‌تاپ علاوه بر اطلاعات زیادی راجع به کارمندان سازمان Abstergo، این تصویر که به نظر می‌رسد از یک دوربین مداربسته به‌دست آمده و صحنه کشته‌شدن الیور گارنو را نشان می‌دهد نیز وجود دارد. اما فرد قاتل چه کسی است؟ قاتل به‌سادگی می‌تواند خود شما، یعنی شخصیت ایدن پیرس بازی Watch Dogs باشد.

با این اوصاف بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم کمپانی یوبیسافت این‌بار چطور می‌‌خواهد ارتباط این شواهد را نادیده بگیرد و بازهم آن را شوخی بنامد!


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده