// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

برترین فیلم های کالت تاریخ از نگاه زومجی

در تازه‌ترین قسمت از پرونده‌ی سینمایی زومجی که نخستین بار هفته‌ی قبل و در سیزدهمین اپیزود از برنامه‌ی سینمایی «فریم» منتشر شد، نگاهی به دنیای فیلم‌های کالت می‌اندازیم و بهترین‌هایشان از نگاه خودمان را معرفی می‌کنیم.

فیلم‌های کالت (Cult) و جریان‌ساز، به نوعی نماینده‌ی اصلی سینمای هنری و معرف جنسی از هنر هفتم هستند که در آن ترسی از روایت کردن قصه‌هایی ناآشنا و بی‌شباهت به دیگر آثار این مدیوم وجود ندارد. فیلم‌هایی که دقیقا در نقطه‌ی مقابل آثار بلاک‌باستر قرار می‌گیرند و بدون توجه به هیچ عنصر دیگری، تمام تمرکزشان را بر ارائه‌ی محتوایی عمیق می‌گذارند و به همین سبب، تبدیل به محصولاتی جریان‌ساز می‌شوند. افزون بر آن، چنین آثاری را نه فقط در یک ژانر بلکه در تمامی سبک‌های گوناگون سینمایی می‌توان دید و حضور و تاثیرگذاری بسیار کالت‌ها در تمامی بخش‌های سینما، حقیقتی انکارناپذیر است. با این اوصاف، نگاهی عمیق‌تر به دنیای فیلم‌های کالت سینما و معرفی چندتا از بهترین‌های‌شان، بدون شک از اهمیت بالایی برخوردار است و  از آن‌جایی که این روزها دنیس ویلنوو با ارائه‌ی دنباله‌ای معرکه برای یکی از کالت‌های مثال‌زدنی سینما یعنی Blade Runner نگاه برخی از سینماروهای کژوآل را هم به سمت چنین آثاری برده، ما نیز در پرونده‌ی سینمایی تازه‌مان همین ساخته‌های ارزشمند را به زیر ذره‌بین می‌بریم.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

آیتمی که تقدیم‌تان شد، تنها یکی از بخش‌های همیشگی برنامه‌ی ویدیویی و مفصل زومجی برای دنیای سینما و تلویزیون یعنی «فریم» بود که از این آیتم‌های دوست‌داشتنی کم ندارد و چهارشنبه شب‌ها، می‌توانید تماشایش کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده