نویسنده: حسین سلیمی
// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹

احتمال تولید نسل بعدی ایکس باکس تا چند سال آینده

آیا ما در آینده شاهد عرضه شدن نسل جدیدی برای کنسول ایکس‌باکس از سمت مایکروسافت خواهیم بود؟ آلبرت پنلو، مدیر بازاریابی درباره این موضوع صحبت‌هایی کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، وعده داده است که ایکس باکس وان ایکس دنیایی فراتر از نسل کنسول‌های فعلی را به نمایش بگذارد، اما این سوال ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است که فیل اسپنسر چطور می‌خواهد این وعده خود را عملی کند؟ آیا حرف فیل اسپنسر به این معنا است که مایکروسافت نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس را عرضه نخواهد کرد؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر سونی کنسول پلی‌استیشن 5 را عرضه کند؟ آیا همچنان مایکروسافت به فروش ایکس‌باکس وان ایکس در بازار ادامه خواهد داد؟

آلبرت پنلو، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت آی‌جی‌ان اعلام کرد که مایکروسافت در این فکر نیست تا روند ساخت نسل‌های بعدی ایکس‌باکس را متوقف کند؛ بلکه در نظر دارد جهت حمایت از ایکس‌باکس نسل‌های جدیدتری از این کنسول را معرفی کند. او گفت: 

 این سوالی است که ما باید ببینیم چطور و چگونه پیش خواهد رفت. منظور من این است که این یک تجربه جدید و بزرگ است که هم ما و هم سونی در این بخش با یک تصور کلی در آن نقش داریم. ما باید نوعی اعتماد ایجاد کنیم؛ با این مضمون که چیزی را که شما می‌خرید کار می‌کند. این اکوسیستمی است که برای کاربران و توسعه‌دهندگان منطقی خواهد بود و از طرف آنها به‌خوبی حس می‌شود و این چیزی است که اتفاقات بعدی را شکل می‌دهد.

وی در ادامه گفت :

من فکر می‌کنم همیشه تغییرات در تکنولوژی وجود خواهد داشت و فکر نمی‌کنم ما تا به امروز اعلام کرده باشیم که ادامه تولید کنسول ایکس‌باکس، به خاطر این ایده متوقف خواهد شد. همان‌طور که شما می‌دانید و مشاهده کردید، ابزاری که برای تولید ایکس‌ باکس وان، ایکس باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس استفاده شد همان ابزاری بود که ما در گذشته در کنسول ایکس باکس 360 استفاده کردیم. پس افرادی که پیش از این ایکس‌باکس 360 را تجربه کردند، در بخش رابط کاربری و امکانات نرم‌افزاری با این کنسول‌ها احساس غریبی نخواهند داشت.

بنابراین مایکروسافت قصد دارد قدم به قدم و همگام با صنعت بازی پیش برود و در زمان مورد نیاز، نسل آینده کنسول خود را با بازی‌ها بروزرسانی کند و این احتمال می‌رود تا سه یا چهار سال آینده کنسول جدید خود را معرفی کند. پس کنسول ایکس‌باکس وان ایکس آخرین کنسول از این شرکت نیست و اگر هم این شرکت تا قبل از چهار سال آینده کنسول دیگری معرفی کند، حتما از سخت‌افزار و ابزار ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده