نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Perchang

بازی Perchang، یک اثر پازل فیزیک‌محور هوشمندانه بر مبنای انتقال موفقیت‌آمیز توپ‌ها به درون یک محفظه‌ قیف شکل است! با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی اندروید و بازی آیفون Perchang، ساخته‌ی استودیو پرچنگ یکی از بهترین و در نوع خود منحصربه‌فردترین بازی‌های پازل برای تلفن‌های هوشمند است که با استفاده از ترکیب مکانیزم‌های عملکرد ابزار‌های گوناگون با توپ‌های رنگی کوچک، تجربه‌ای خارق‌العاده از بازی‌های معمایی را به ارمغان می‌آورد. 

کنترل در بازی Perchang ساده و مکانیزم‌های آن عمیقا جذاب و چالش‌برانگیز هستند

از زمان راه‌اندازی فروشگاه‌های اپ‌ استور و گوگل‌ پلی تاکنون، بازی‌های موبایل بی‌شماری روی این مارکت‌ها منتشر شده‌اند و همیشه نوع پازل ساخته‌های منتشر شده حداقل برای من جزو بهترین تجربه‌های ممکن بوده‌اند. بسیاری از بازی‌های معروف و محبوب موبایل مانند سری بازی Angry Birds، سری بازی Cut the Rope، سری بازی Monument Valley و خیلی موارد دیگر، همیشه در ژانر پازل قرار داشته‌اند. حال استودیو پرچنگ با بهره‌گیری از قوانین فیزیک در خلق یک بازی پازل، از بهترین‌های ممکن در این سبک روی تلفن‌های هوشمند را مهیا کرده است که تجربه‌ی آن برای تمامی طرفداران این ژانر بسیار واجب است.

در بخش گیم‌پلی، بازی Perchang نیز مانند دیگر ساخته‌های این سبک یک اثر مبتنی بر مراحل است. بازی شامل ۶۰ استیج متفاوت می‌شود که ۵۰ مورد از آنها مراحل با پرداخت معمولی بوده و ۱۰ مورد آخر مراحل فوق‌العاده چالش برانگیز به نام Gold Runs هستند؛ اسیتج‌های Gold Runs البته پس از پیشروی کامل در مراحل عالی قابل دستیابی خواهند بود. هدف اصلی شما در طول بازی هدایت تعداد مشخصی گوی مشکی‌ رنگ که معمولا میزان مورد نظر آنها به شکل تعدادی نوار سیاه در محیط نمایش داده می‌شوند، به درون محفظه‌ای قیف-شکل است. وقتی شما هر گوی را به درون هدف هدایت کنید یک مورد از تعداد نوارهای موجود کاسته خواهد شد و این موضوع تا زمانی که تمامی تعداد مشخصی از توپ‌ها را به درون هدف هدایت کنید ادامه خواهد داشت. مراحل در ابتدا با یک هدف کاملا آسان آغاز شده اما رفته رفته با استفاده از چیدمان‌های متفاوت از ابزارآلات گوناگون با عملکردهای مختلف و همچنین اهداف چندگانه، رنگ و بوی بسیار پیچیده‌تری به خود خواهد گرفت و شما نیاز دارید برای موفقیت در هر استیج ذهن و عملکرد فیزیکی دستان خود را به‌نحوی بی‌نقص با یک‌دیگر هماهنگ کنید. یکی از دیگر ویژگی‌هایی که بازی را بیش از پیش چالش‌برانگیز می‌کند وجود یک تایمر با زمان‌بندی محدود است؛ بازیکن باید نسبت به انجام اهداف خود در طول مراحل در زمان مشخص شده اقدام کند وگرنه با شکست رو به رو خواهد شد. هرچه سریعتر بتوانید مراحل را پشت سر بگذارید مدال‌ طلا را در پایان هر مرحله به‌دست خواهید آورید. برای این منظور یک نوار مربوط به زمان‌بندی به شما خواهد گفت که عملکرد شما تا اینجای کار دربرگیرنده‌ی چه نوعی مدالی در پایان مرحله مورد نظر خواهد بود.

بازی Perchang شامل ۶۰ مرحله متفاوت و سرگرم کننده می‌شود

بخش کنترل در بازی Perchang بسیار ساده و کاملا سرراست طراحی شده است. دو دکمه با رنگ‌های آبی و قرمز در سمت راست و چپ تصویر تعبیه شده است که با فشردن هر کدام شما می‌توانید عملکرد‌های متفاوت مربوط به ابزارهای مختلف در محیط را در دست بگیرید. هرکدام از ابزار‌های محیط مانند آهنربا، پورتال، پنکه، حلقه‌های ضد جاذبه و از این دست موارد با رنگ‌های قرمز یا آبی به دکمه‌های رابط کاربری بازی مرتبط خواهند شد. البته در برخی موارد ابزارهای مختلفی در محیط تنها با یک رنگ آبی یا قرمز مشخص شده‌اند که کار را برای شما سخت خواهد کرد. البته لازم به ذکر است خوشبختانه رنگ‌های مربوط به ابزارآلات مختلف در محیط تنها با یک لمس قابل تغییر هستند. بازی همچنین از یک سامانه‌ی لیدربورد (Leaderboard) نیز استفاده می‌کند که از طریق آن می‌توانید عملکرد خود در طول بازی با دیگر دوستان و بازیکن‌های مطرح را مقایسه کنید. روی هم رفته بخش گیم‌پلی در بازی Perchang به‌گونه‌ای بسیار ساده و کارآمد طراحی شده است که هر شخصی به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند اما چیره شدن بر مکانیزم‌های بازی و تسلط بر زمان محدود برای رسیدن به بهترین رکورد و مدال ممکن یک داستان کاملا متفاوت خواهد بود.

در زمینه بصری، بازی Perchang از سبک مینیمالیستی بهره می‌برد. کل اجزا محیط در بازی به‌صورت کاملا سه بعدی طراحی شده و استفاده از پس زمینه‌های سفید رنگ در کنار بهره‌گیری از هندسه ساده برای خلق ابزار‌های گوناگون، جلوه‌ی فوق‌العاده چشم‌نواز و منحصربفردی را به بخش ظاهری بازی Perchang بخشیده است. فیزیک طراحی شده در بازی و انیمیشن‌های مربوط به حرکت گوی‌ها و همچنین بخش‌های متحرک از ابزار‌های متفاوت با دقت و ظرافت بسیار بالائی طراحی شده‌، بسیار نرم و روان هستند و هیچ‌گونه لگ یا تاخیری در عملکرد آنها مشاهده نمی‌شود. استفاده از موزیک‌های متن نیز در بهترین حالت خود قرار دارد. موزیک‌های استفاده شده در پس زمینه بازی Perchang کاملا با اتمسفر و ماهیت آن هماهنگ بوده و احساس بسیار آرامش‌بخشی را در طول روند بازی به شما منتقل خواهد کرد. استودیو پرچنگ در خلق این اثر از کیفیت استثنائی برای جلوه‌های بصری و صداگذاری بهره برده است که ارزش پکیج ارائه شده در بازی Perchang به عنوان یک اثر پازل را بیش از پیش در سطوح فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهد.

|

در نهایت، با توجه‌ به علاقه‌ام به ساخته‌های پازل و تجربه‌ی یک پرداخت فوق‌العاده از یک اثر در این سبک با Perchang، عاشق ثانیه به ثانیه آن شدم. بازی در کنار استفاده از قوانین فیزیک برای خلق یک بازی پازل سرگرم کننده در کنار بهره‌گیری از ویژگی‌های بصری و صوتی مثال زدنی، یکی از بهترین ساخته‌های موجود در ژانر بازی‌های معما-محور برای موبایل است. بدون شک اگر از طرفداران بازی‌های پازل روی تلفن هوشمند خود هستید به هیچ‌عنوان نباید تجربه ارائه شده در بازی Perchang را از خود محروم کنید. می‌توانید این ساخته‌ی کم‌نظیر را از طریق فروشگاه‌های گوگل‌پلی (رایگان) و اپ‌استور (۲ دلار) تهیه کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Perchang

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده