نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

مصاحبه سازندگان Need for Speed Payback در مورد ویژگی‌های مختلف بازی

در فاصله چند روز مانده به انتشار Need for Speed Payback، سازندگان آن در مصاحبه‌ای از ویژگی‌های مختلف این اثر گفته‌اند.

سری نید فور اسپید از جمله محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک ماشین‌سواری است که آن را با نسخه‌های فوق‌العاده‌ای چون Most Wanted یا Underground به یاد می‌آوریم. البته این سری هم دوران پر فراز و نشیبی داشته و مخصوصا نسخه‌های اخیر آن، هرگز نتوانستند به تجربیاتی فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی تبدیل شوند. با این حال هنوز هم وقتی صحبت از یک Need for Speed جدید می‌شود، امیدوار می‌شویم که شاید این نسخه بتواند آن تجربه عالی‌ای را که سال‌ها است از یک بازی ریسینگ آرکید انتظار داریم، ارائه کند و باز هم ساعت‌ها مشغول لایی کشیدن، دریفت زدن و فرار کردن از دست پلیس‌ها شویم. 

نسخه جدید این سری با نام Need for Speed Payback چند روز دیگر در تاریخ ۱۹ آبان منتشر خواهد شد. این بازی چندی مانده به نمایشگاه E3 2017 رسما معرفی شد و در این نمایشگاه هم شاهد نمایش‌های امیدوار‌کننده‌ای از آن بودیم. داستان جدید‌ترین نسخه نید فور اسپید در مورد چهار شخصیت است که سعی دارند کارتلی به نام The House را در شهر فورچن ولی از بین ببرند. الکترونیک آرتز، ناشر و استودیو گوست‌گیمز، سازنده بازی، در نمایش‌های Need for Speed Payback روی ارائه یک تجربه سینمایی و روایت داستانی جذاب مانور زیادی داده‌اند و بازی در کل، یادآور فیلم‌های سری سریع و خشن است. 

حال در فاصله چند روز مانده به انتشار Need for Speed Payback، ریلی کوپر، سازنده آن مصاحبه‌ای با سایت هاردکور گیمر در رابطه با ویژگی‌های مختلف بازی داشته‌اند که تصمیم گرفتیم آن را برای شما ترجمه کنیم. 

هاردکور گیمر: چه ویژگی‌ای Need for Speed Payback را به نسخه‌ای خاص در سری نید فور اسپید تبدیل می‌کند؟ یا بهتر است بگویم به خاطر کدام ویژگی بازی باید حتما آن را تجربه کرد؟

در واقع هدف ما این است که تمامی ویژگی‌های مثبت این سری را در بازی قرار دهیم؛ ویژگی‌هایی که بودن آن‌ها در بازی، می‌تواند یک نید فور اسپید را به تجربه‌ای عالی تبدیل کند. به نظر ما، سری نید فور اسپید در نسخه‌های قبلی‌اش ویژگی‌های مثبت خیلی زیادی داشته است و هدف ما این است که از این ویژگی‌ها بهره برده و البته آن‌ها را به شکلی در کنار یکدیگر قرار دهیم که در کنار هم تجربه خوبی ارائه کنند. علاوه بر این بازی یک سری ویژگی‌های ممتاز هم مثل معرفی یک سری المان‌های نقش آفرینی برای اولین بار در بین بازی‌های مجموعه دارد و جهان بازی هم بزرگ‌ترین جهانی است که تا به امروز برای نسخه‌ای از نید فور اسپید خلق شده است و این‌ها هم ویژگی‌های مهمی در Need for Speed Payback هستند.

Need for Speed Payback

هاردکور گیمر: Need for Speed Payback در مجموع چند ماشین خواهد داشت؟

آمار خیلی دقیقی از این مورد در دست ندارم اما ما در سال ۲۰۱۵ تقریبا ۵۰ ماشین برای بازی خلق کرده بودیم که الان این تعداد به مراتب بیش‌تر هم شده است. 

Payback بزرگ‌ترین جهان را در بین نسخه‌های سری نید فور اسپید دارد و در آن برای اولین بار، شاهد مسابقات آف رود خواهیم بود

هاردکور گیمر: چطور شد که تصمیم گرفتید بزرگ‌ترین جهان این سری را برای Need for Speed Payback خلق کنید؟

ما از همان ابتدا قصد داشتیم تا جهانی بزرگ‌تر از نسخه قبلی برای این بازی خلق کنیم. به‌علاوه دوست داشتیم یک سری المان جدید برای گیم‌پلی بازی هم خلق کنیم و برای این منظور، به محیط‌های متنوع‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی نیاز داشتم؛ محیط‌هایی شامل مناطق شهری و برای مثال مناطق بیابانی و همه این‌ها دست به دست هم داد تا در نهایت نقشه بازی، بزرگ‌ترین در این سری باشد. 

هاردکور گیمر: در Need for Speed Payback شاهد مسابقات آف رود هم خواهیم بود. آیا برنامه‌ای برای ساخت یک نسخه از سری نید فور اسپید مخصوص چنین مسابقاتی هم دارید؟

هنوز برنامه‌ای برای ساخت یک نسخه آف رود از سری نید فور اسپید نداریم اما این مسابقه‌ها در Need for Speed Payback، طرفداران زیادی خواهند داشت؛ چرا که تقریبا همه افرادی که شانس امتحان کردن این مسابقات را داشتتند از کیفیت آن راضی بودند و از اینکه چنین مسابقاتی را در بازی قرار داده‌ایم، بسیار خوشحال هستیم.

Need for Speed Payback

هاردکور گیمر: در Need for Speed Payback شاهد سه شخصیت مختلف در داستان بازی خواهیم بود. کمی در مورد این کاراکتر‌ها توضیح بدهید.

هر یک از این سه شخصیت، سبک رانندگی مخصوص خودش را دارد و به اقتضای آن، ماشین‌های مختلفی را هم استفاده و در رویداد‌های مخصوص سبک رانندگی خودش شرکت می‌کند. مثلا مک عاشق رانندگی به شکلی نمایشی است و به همین دلیل هم به کار‌هایی مثل دریفت زدن یا انجام پرش با ماشین علاقه زیادی دارد. در طرف مقابل، جس کاراکتری است که همه تمرکزش را روی انجام دادن کارش می‌گذارد و مهارت خاصی هم در فرار از دست پلیس دارد. در نهایت تایلر هم استاد شرکت در مسابقاتی مثل Drag و مسابقات داخل شهر است. 

هاردکور گیمر: برای خلق داستان بازی، از چه مواردی الهام گرفتید؟

راستش را بخواهید موارد زیادی روی داستان بازی و چیزی که قصد روایتش را داشتیم تاثیر گذاشتند. برای مثال، ما باید داستانی خلق می‌کردیم که با گیم‌پلی بازی‌مان همخوانی داشت و به دست آوردن ماشین‌های مختلف در طول بازی را هم منطقی جلوه می‌داد. در کل سعی ما خلق داستانی بود که علاوه بر جذاب بودن، با گیم‌پلی بازی هم همخوانی داشته باشند. 

هاردکور گیمر: Need for Speed Payback بیست و سومین نسخه از نید فور اسپید خواهد بود؛ الکترونیک آرتز چه دیدی به این سری دارد؟

الکترونیک آرتز علاقه فوق‌العاده‌ای به این سری دارد. اصلا اگر این چنین نبود، Need for Speed Payback هم ساخته نمی‌شد و ما هم الان باهم صحبت نمی‌کردیم! 

Need for Speed Payback

هاردکور گیمر: شما خودتان به کدام نسخه از این سری علاقه بیش‌تری دارید؟

راحت‌ترین جوابی که می‌توانم به این سوال بدهم Payback است! من قبلا نسخه‌های Shift و Rivals نید فور اسپید را بازی کرده‌ام اما Payback همان چیزی است که من به دنبال آن هستم. من در کل به بازی‌هایی علاقه دارم که در کنار ارائه یک تجربه ماشین‌سواری خوب، داستان خوبی هم روایت کنند. علاوه بر این، به شخصه ترجیح می‌دهم بتوانم در یک بازی ریسینگ، بدون توجه خیلی زیاد به مدیریت کردن بخش‌های مختلف ماشین، بتوانم از رانندگی با ماشین‌های دلخواهم لذت ببرم. همچنین من از پیشرفت و عناصر نقش آفرینی در بازی‌ها هم لذت می‌برم و Payback تمامی این عناصر را در خود دارد. 

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی، امکان پیدا کردن ماشین‌های رها شده در گوشه و کنار دنیای بازی و تبدیل آن‌ها به ماشینی سالم و قابل استفاده است

هاردکور گیمر: تا به اینجا راجع به ویژگی‌های مختلف Payback صحبت کردیم اما این بازی چه نوآوری‌هایی خواهد داشت؟

ما در طول صحبت‌هایمان به برخی از این ویژگی‌ها اشاره داشتم. مثلا مسابقات آف رود یکی از ویژگی‌های جدید هستند که می‌توانند برای آینده سری هم مهم باشند. علاوه بر این، ما این بار با یک رویکرد جدید پلیس‌ها را در بازی قرار داده‌ایم که باعث می‌شود شاهد بروز اتفاقات جالبی در بازی باشیم و پلیس‌ها رفتار بسیار هوش‌مندانه‌ای در بازی خواهند داشت. همچنین ما اهمیت زیادی هم به جنبه داستانی بازی داده‌ایم و سعی کرده‌ایم شخصیت‌هایی خوب برای بازی خلق کنیم و این باعث خواهد شد تا افرادی که خیلی بازی‌های ماشین‌سواری را به صورت حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند هم گوشه چشمی به Payback داشته باشند.

هاردکور گیمر: یکی از امکانات بازی Need for Speed Payback، این است که می‌توان ماشین‌های رها شده در گوشه و کنار نقشه را پیدا و سپس به ماشینی سالم تبدیل کرد. کمی در این مورد توضیح بدهید.

این ویژگی بازی واقعا عالی و جذاب است و از دو نظر اهمیت دارد. اول اینکه می‌توانید یک ماشین خراب را پیدا کرده و سپس به دلخواه خودتان آن را به ماشینی سالم و قابل استفاده تبدیل که این برای طرفداران ماشین‌ها شدیدا لذت‌بخش است. اما از طرف دیگر، این ویژگی روی گیم‌پلی بازی هم تاثیر مثبتی دارد و مثلا باید برای رسیدن به این ماشین‌های رها‌شده، یک سری حرکات نمایشی انجام دهید تا بتوانید به محل آن ماشین برسید و همین مساله تنوع خوبی به گیم‌پلی بازی می‌دهد. 

Need for Speed Payback

هاردکور گیمر: نسخه سال ۲۰۱۵ بازی نیاز به اتصال همیشگی اینترنت داشت. آیا Need for Speed Payback نیز چنین خواهد بود؟

یکی از ویژگی‌هایی که طرفداران زیادی خواستار حذف آن از بازی بودند، همین نیاز به اتصال دائم اینترنت بود و ما نیز این کار را انجام دادیم و Payback را می‌توان به شکل آفلاین هم تجربه کرد. البته بخش‌های چندنفره بازی و قسمت Autolog آن نیاز به اتصال اینترنت دارند. 

هاردکور گیمر: به عنوان صحبت پایانی، کمی در مورد بخش چندنفره بازی توضیح بدهید و اینکه آیا مانند نسخه سال ۲۰۱۵، در بخش تک‌نفره با سایر گیمر‌ها هم رو‌به‌رو خواهیم شد؟

در بخش چندنفره بازی شاهد تجربه‌ای شبیه به نسخه سال ۲۰۱۵ با یک سری تغییرات خواهیم بود. برای مثال بین مسابقه‌ها، می‌توانید محل مسابقه بعدی را انتخاب کنید و کار‌هایی از این قبیل انجام دهید. همچنین یک حالت رتبه‌بندی شده هم در بازی خواهیم داشت و در کل هدف‌مان، خلق یک تجربه مفرح و سرگرم‌کننده است. در رابطه با حضور سایر بازیکنان در بخش تک‌نفره هم باید اعلام کنم که خیر چنین ویژگی‌ای وجود نخواهد داشت و بخش تک‌نفره یک تجربه اختصاصی برای هر گیمر است و تقابل گیمر‌ها با یکدیگر را فقط در بخش چندنفره مشاهده خواهیم کرد. 

Need for Speed Payback در تاریخ ۱۹ آبان برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا این نسخه می‌تواند به اثری موفق در این سری تبدیل شود یا خیر. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع HardcoreGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده