نویسنده: محسن حقانی
// سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل The Tower Assassin's Creed

در بازی موبایل The Tower Assassin's Creed، با ساخت برج‌های مختلف به اساسین برای رسیدن به بالاترین نقطه ممکن کمک کنید. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

کمتر گیمر موبایل را می‌توان شناخت که نامی از استودیو خلاق کچاپ (Ketchapp) نشنیده باشد؛ توسعه دهنده‌ای که با استفاده از مکانیزم‌های عموما بسیار ساده در خلق بازی‌های کم‌حجم برای موبایل، تجربه‌های فوق‌العاده سرگرم کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد. حال این استودیو به مناسبت ۱۰ سالگی مجموعه بازی Assassin's Creed، نسخه‌ای جدید از بازی The Tower با تم این سری را منتشر کرده است. بازی اندروید و بازی آیفون The Tower Assassin's Creed، اساس گیم‌پلی در بازی The Tower را دنبال می‌کند اما اینجا ما یک شخصیت اساسین از مجموعه اساسینز کرید را نیز خواهیم داشت که دائما با ساخت و پیشرفت برج توسط گیمر از آن تا بالاترین حد ممکن بالا خواهد رفت. ترکیبی از بازی The Tower و بازی Assassins Creed از بسیاری جهات منطقی است؛ مجموعه اساسینز کرید به بالا رفتن از برج‌های متفاوت و پریدن روی گاری‌های کاه و از این دست موارد معروف است و زمانی که شما به بازی The Tower نگاه کوتاهی داشته باشید سریعا متوجه خواهید شد که مکانیزم پرش از روی برج یکی از بهترین ایده‌های ممکن برای ترکیبی از این دو بازی خواهد بود.

متن جايگزين
 متن جايگزين
 متن جايگزين
در بخش گیم‌پلی، بازی The Tower Assassin's Creed اساسا از مکانیزم‌های ساخت برج در بازی The Tower و بازی Stack استفاده می‌کند

در بخش گیم‌پلی، بازی The Tower Assassin's Creed اساسا از مکانیزم‌های ساخت برج در بازی The Tower استفاده می‌کند با این تفاوت که در اینجا ما یک شخصیت اساسین نیز خواهیم داشت که همزمان با ساخت و پیشرفت برج از آن بالا خواهد رفت. مکانیزم‌های ساخت برج در بازی بسیار ساده هستند؛ با عبور قسمت‌هایی از برج در یک محور مشخص در محور عرضی تصویر، بازیکن باید در زمان‌بندی معین نمایشگر را لمس کرده تا بخش مورد نظر از سازه در بهترین مکان ممکن روی برج فرود آید و به این ترتیب ارتفاع و طبقات برج رفته و رفته بالاتر رود. زمانی که شما نتوانید قسمت‌های برج را دقیقا روی طبقه‌های زیرین قرار دهید، بخشی که خارج از محدوده قرار گیرد از آن قسمت کسر خواهد شد و به این ترتیب تا زمانی که بازیکن بتواند قسمت‌های باقی مانده از برج را دقیق رو طبقات پائینی قرار دهد، بازی جریان خواهد داشت. این مکانیزم هسته اصلی گیم‌پلی در بازی The Tower را تشکیل می‌داد اما در The Tower Assassin's Creed همانطور که اشاره شد ما شخصیتی از سری بازی Assassin's Creed را خواهیم داشت که همزمان با ساخت برج از آن بالا خواهد رفت. پس از پایان پیشروی یا با شکست مواجه شدن در ساخت برج، شما می‌توانید کاراکتر اساسین را از بالاترین نقطه ممکن برج ساخته شده به پائین پرتاب کرده و کنترل آن را در جهات چپ یا راست برای فرود موفقیت آمیز در گاری پر از کاه در دست داشته باشید. البته پرش کاراکتر از قله‌ی برج تنها به فرود موفقیت آمیز خلاصه نمی‌شود، شما باید با کنترل او هلیکس یا گوی‌های آبی‌رنگ موجود که نقش واحد پول در بازی را ایفا می‌کنند به‌دست آورید. با استفاده از واحد پول درون بازی می‌توانید شخصیت‌های دیگر مانند بایک (Bayek) از بازی Assassin's Creed: Origins، اتزیو (Ezzio) از بازی Assassin's Creed 2 و دیگر کاراکتر‌های مجموعه را آزاد کرده و با آنها به بازی بپردازید. در کنار موارد اشاره شده، بازی The Tower Assassin's Creed از لوکیشن‌های متفاوت مانند غزه، فلورانس، لندن و غیره نیز استفاده می‌کند که با رسیدن به سطح مشخص (Level) در دسترس بازیکن قرار خواهند گرفت. البته بخش گیم‌پلی در The Tower Assassin's Creed بدون ایراد هم نیست؛ متاسفانه در طول روند بازی قسمت‌های استاتر (وقفه) و افت فریم‌های پیاپی وجود خواهند داشت که مستقیما روی تجربه شما از گیم‌پلی تاثیر خواهند گذاشت. روی هم رفته اگر ساخته‌های نظیر بازی The Tower یا بازی Stack را تجربه کرده باشید، The Tower Assassin's Creed برای شما تجربه‌ای کاملا آشنا و سرگرم کننده خواهد بود.

در زمینه بصری نیز بازی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. استفاده از طراحی و معماری بسیار زیبا در ساخت برج‌های متفاوت در لوکیشن‌های مختلف گرفته تا هارمونی و رنگ‌بندی مناسب استفاده شده در خلق The Tower Assassin's Creed جلوه‌ی بصری بازی را بسیار چشم‌نواز کرده است. انیمیشن‌ها نیز هرچند پیچیدگی خاصی ندارند اما به‌صورت کلی در سطح معقولی هستند. بزرگترین ایراد در بخش گرافیک بازی همانطور که اشاره شد به افت فریم‌های پی‌درپی مربوط می‌شود که امیدوار هستیم در آینده با انتشار یک به‌روزرسانی این مشکل برطرف شود. در کنار جلوه‌های بصری، The Tower Assassin's Creed اما در بخش صداگذاری سنگ تمام می‌گذارد. موزیک‌های استفاده شده در هر لوکیشن با اتمسفر آن کاملا هماهنگ بوده و احساس بسیار خوب و آرامش بخشی را به بازیکن منتقل خواهند کرد، در کنار آن، طراحی افکت‌های صوتی نیز در سطح فوق‌العاده قرار دارد؛ به‌عنوان مثال با پرش از روی برج همان صدای عقاب معروف با کیفیت معرکه‌ای گوشش‌های شما را نوازش خواهد داد. روی هم رفته، بخش بصری در بازی The Tower Assassin's Creed با استفاده از المان‌های استودیو کچاب در خلق یک اثر ۲-بعدی ساده اما جذاب، کار خود را به نحو بسیار خوبی انجام می‌دهد.

|

چند ساعتی بیشتر نیست که بازی The Tower Assassin's Creed را روی تلفن همراه خودم نصب کردم اما واقعا از زمان صرف شده پا بازی لذت بردم. اگر به مکانیزم‌های ساخت برج در بازی The Tower با بازی Stack با ترکیبی از یونیورس سری بازی Assassin's Creed علاقه دارید، تجربه ارائه شده در بازی The Tower Assassin's Creed را تا حد امکان از دست ندهید. می‌توانید این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور به صورت رایگان دانلود کنید. از انجایی که The Tower Assassin's Creed یک بازی رایگان است شامل بخش‌های آزار دهنده تبلیغاتی نیز می‌شود که شما می‌توانید با پرداخت ۲ دلار آنها را غیر فعال کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون The Tower Assassin's Creed


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده