نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

بن افلک پاداش‌های کمپانی واینستین را صرف خیریه خواهد کرد

بن افلک، ستاره سینمای هالیوود در سخنانی اعلام کرد که سودهای مالی و پاداش‌هایی را که کمپانی واینستین قرار است به وی بدهد صرف امور خیریه خواهد کرد.

این روزها سینمای هالیوود کاملاً تحت تأثیر اتفاقاتی است که تنها باعث شرمساری و مایه خجالت است. از صنعت سینما گرفته تا تلویزیون، پشت‌سرهم آشکارسازی‌هایی صورت می‌گیرد و پرده از تجاوزات و آزار و اذیت‌های جنسی برداشته می‌شود و وجود برخی نام‌ها در میان این افراد ناهنجار، بسیاری از سینمادوستان را ناراحت و رنجیده‌خاطر ساخته است. در میان این اشخاص، اولین مرتبه نام برادران واینستین و در واقع هاروی واینستین بود که توجهات را به سوی این معضل حل‌نشده سینمای هالیوود کشاند و پس از آن نیز نوبت به افشای نام‌هایی همچون برت رتنر، کارگردان و تهیه‌کننده سینما و در کمال تعجب کوین اسپیسی، هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و خواننده رسید. اکنون متوجه شدیم با توجه به اتفاقات رخ داده، بن افلک، بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سینمای هالیوود در پی تصمیمی اعلام کرده است که مبلغی از دریافت‌های خود از کمپانی واینستین را برخواهد گرداند و در واقع صرف امور خیریه خواهد کرد. با وجود اینکه افراد متعلق به بدنه سینما خیلی زود به اخبار آزار و اذیت جنسی افراد آسیب‌دیده و در کل رویه پنهان صنعت هالیوود عکس‌العمل نشان دادند، اما با این حال گزارش‌ها به برخی رفتارها اشاره دارند که حتی از به زبان آوردن آن‌ها می‌بایست شرم داشت. در هر صورت این‌طور به نظر می‌رسد که صنعت هالیوود در حال بررسی موضوع و گرفتن تصمیمات مناسب در این رابطه در جهت جلوگیری از رخدادهایی این‌چنینی در آینده است.  

کوین اسمیت، بازیگر، کارگردان و نویسنده کتاب‌های کمیک که در چند پروژه با کمپانی واینستین همکاری داشت و سود قابل توجهی از این همکاری برده بود، در سخنانی ضمن محکومیت رفتار انزجارانگیز دو برادر واینستین و شرم‌آور بودن رفتار آن‌ها با برخی بازیگران، سوگند یاد کرد که تمام سود آینده کارهایی را که تحت لوای این کمپانی انجام داده است صرف امور خیریه خواهد کرد. بن افلک نیز همین رویه را ادامه داده است و در این رابطه گفت که وی نیز چنین تصمیمی دارد. در خلال کنفرانس خبری فیلم ابرقهرمانی، کمیکی و بسیار مورد انتظار طرفداران این دست فیلم‌ها، یعنی فیلم Justice League (لیگ عدالت)، بن افلک در مصاحبه با کوین مک‌کارتی، خبرنگار شبکه ۵ فاکس، که از وی این سؤال را پرسید که نظرش در مورد تصمیم کوین اسمیت چیست، گفت که او نیز راه دوست قدیمی‌اش را در پی خواهد گرفت. صحبت‌های بن افلک را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

جالب است که به این موضوع اشاره داشتید، چون یک روز کوین پیشنهاد این کار را داد و من هم تصمیم گرفتم همین کار را انجام دهم. بنابراین هر درصد و سهمی که در آینده از کمپانی واینستین یا میرامکس به حسابم ریخته شود، آن را صرف ساخت فیلم‌های مستقل می‌کنم یا به مؤسسه RAINN که وظیفه‌اش مبارزه با آزار و اذیت جنسی است، می‌دهم. یکی مربوط به فیلمسازی است و دیگری سازمانی برای حمایت از زنان. دیگر نمی‌خواهم چکی را از این افراد دریافت کنم و پیگیر این موضوع نیز نخواهم بود.    

در اینکه تصمیم بن افلک قابل احترام است شکی نیست، ولی خب باید این موضوع را نیز یادآوری کنیم که پس از اعلام اخبار مرتبط با برادران واینستین و رسوا شدن آن‌ها، خود بن افلک نیز مورد سوءظن و اتهام برخی افراد در این رابطه قرار گرفته بود. جالب است بدانید که برادر بن افلک، کیسی افلک نیز از این اتهامات مستثناء نبوده است و گویا شاکیان زیادی هم دارد. در هر صورت بن افلک به خاطر برخی رفتارهای خود در پشت صحنه، بلافاصله عذرخواهی کرد و همین عذرخواهی کافی بود که وی از این مجادله و رسوایی دائماً در حال گسترش رهایی یابد. باید بدین نکته اشاره داشت که این حرکت هوشمندانه بن افلک در واقع نشان‌دهنده این موضوع بود که این بازیگر هیچ‌گونه ارتباطی با کمپانی واینستین و رفتارهای وقیحانه باب و هاروی واینستین ندارد.

Weinstein

بن افلک در انتهای صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد که حرکتی که وی و کوین اسمیت انجام داده‌اند توسط بازیگران دیگر نیز صورت گیرد؛ با وجود اینکه ۱۰۰ درصد بخشیدن تمام طلب‌ها برای برخی بازیگران به هیچ عنوان آسان نیست و نمی‌توان از همه چنین انتظاری را داشت. وی در این رابطه چنین گفت:

این ایده کوین اسمیت بود و به نظر من ایده خوبی بود و امیدوارم بیشتر جا بیفتد. برخی از افراد توانایی بخشیدن تمام طلب خود را ندارند، ولی حتی اگر ۱۰ درصد را هم به این کار اختصاص دهند، کاری بسیار بزرگ را انجام داده‌اند.

با گذشت زمان، نام‌های بیشتری نیز در حال به میان آمدن است؛ علی‌الخصوص در میان تهیه‌کنندگان که چند فرد معروف مورد اتهام قرار گرفته‌اند؛ به‌عنوان مثال برت رتنر که تهیه‌کنندگی فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و فیلم مورد انتظار Justice League را در کارنامه دارد. لوگوی کمپانی Rat Pack که از آن برت رتنر است، در تیتراژ فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice نشان داده شد، ولی با توجه به اخبار جدید دیگر بعید است شاهد استفاده از لوگوی این کمپانی در هنگام نمایش فیلم Justice League باشیم. البته باید گفت که برت رتنر تنها یکی از تهیه‌کنندگان فیلم Justice League بوده است و علاوه بر وی دبورا اسنایدر، چارلز راون و جف جانز، دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

در اینکه تصمیم بن افلک قابل احترام است شکی نیست، ولی خب باید این موضوع را نیز یادآوری کنیم که پس از اعلام اخبار مرتبط با برادران واینستین و رسوا شدن آن‌ها، خود بن افلک نیز مورد سوءظن و اتهام برخی افراد در این رابطه قرار گرفته بود

آخرین فیلمی که از بن افلک به روی پرده سینما رفت، فیلم Live by Night (تا شب زنده بمان) به نویسندگی و کارگردانی خود بن افلک بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ال فانینگ، برندن گلیسون، کریس مسینا، سینا میلر، زویی سالدانا و کریس کوپر به ایفای نقش پرداختند. فیلم Live by Night امتیازات خوبی را از منتقدین دریافت نکرد و با وجود بودجه ساخت ۹۰ میلیون دلاری، تنها ۲۲ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

نزدیک دو هفته دیگر نیز فیلم Justice League به روی پرده سینما خواهد رفت و در این فیلم بازیگرانی همچون هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش زن شگفت انگیز، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان به امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) اشاره کرد.

فیلم Justice League قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده